برای داشتن بدن سالم، مصرف این نوع میان وعده ها را جدی بگیرید

به گزارش وبلاگ حامد، مصرف میان وعده ها در طول روز موجب می گردد انسان در وعده های اصلی غذا یعنی صبحانه، نهار و شام میل کمتری برای خوردن غذا داشته باشد، اما اگر شخص در طول روز مصرف میان وعده نداشته باشد در سه وعده اصلی حجم بسیار زیادی غذا استفاده می نماید.

برای داشتن بدن سالم، مصرف این نوع میان وعده ها را جدی بگیرید

یک متخصص تغذیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مصرف منظم میان وعده ها از بالا رفتن سریع قندخون در افراد پیشگیری می نماید بعلاوه هضم و جذب غذا در بدن به راحتی انجام می گردد، اگر افراد در طول روز از میان وعده های سالم مانند میوه و سبزیجات استفاده نمایند ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر لازم بدن خود را نیز تامین می نمایند.

سیاوش فاضلیان درخصوص اهمیت مصرف میان وعده و تفاوت آن با ریزه خواری، اظهار کرد: افراد باید تعداد وعده های غذایی خود را افزایش داده و درمقابل حجم غذای مصرفی در این وعده ها را کاهش دهند بنابراین توصیه می گردد افراد در طول روز پنج تا شش وعده غذایی داشته باشند که این وعده ها صبحانه، میان وعده صبح، نهار، عصرانه، شام و قبل از خواب هستند.

این متخصص تغذیه در چهارمحال و بختیاری اضافه نمود: مصرف میان وعده ها در طول روز موجب می گردد انسان در وعده های اصلی غذا یعنی صبحانه، نهار و شام میل کمتری برای خوردن غذا داشته باشد، اما اگر شخص در طول روز مصرف میان وعده نداشته باشد در سه وعده اصلی حجم بسیار زیادی غذا استفاده می نماید و درنتیجه اندازه بالایی کربوهیدرات، چربی، پروتئین و... وارد بدن او می گردد و همین موضوع فرد را به مسائل گوارشی دچار می نماید و یا محتمل است بدن شخص با بیماری های مرتبط با مقاومت به انسولین مانند دیابت درگیر گردد.

وی ادامه داد: مصرف منظم میان وعده ها از بالا رفتن سریع قندخون در افراد پیشگیری می نماید بعلاوه هضم و جذب غذا در بدن به راحتی انجام می گردد، اگر افراد در طول روز از میان وعده های سالم مانند میوه و سبزیجات استفاده نمایند ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر لازم بدن خود را نیز تامین می نمایند.

فاضلیان مطرح نمود: در میان وعده های غذایی می توان از مغز ها و آجیل های گوناگون استفاده کرد چراکه این مواد حاوی اسید های چرب غیراشباع هستند و یاری زیادی به سلامتی بدن می نمایند، لبنیات کم چرب نیز به دلیل داشتن پروتئین، کلسیم، موادمعدنی و... از بروز چاقی و مقاومت بدن در برابر انسولین جلوگیری می نمایند و درنتیجه می توانند گزینه خوبی برای استفاده در میان وعده ها محسوب شوند.

این متخصص تغذیه در چهارمحال و بختیاری افزود: درواقع اهمیت بالای مصرف میان وعده ها به این دلیل است که اندازه گرسنگی فرد کاهش پیدا کند و به این ترتیب از مصرف زیاد غذا در وعده های اصلی جلوگیری گردد، اما این موضوع نباید منجر به بروز ریزه خواری در فرد گردد، درواقع ریزه خواری یعنی مصرف بی رویه و پراکنده انواع موادغذایی که انسان کنترلی بر اندازه استفاده از آن ها ندارد و معضلات بسیاری برای فرد به همراه دارد چراکه کالری دریافتی بدن به شدت افزایش پیدا می نماید.

وی توضیح داد: در ریزه خواری معمولا استفاده از موادغذایی که ارزش چندانی ندارند جای مصرف میوه، سبزیجات، لبنیات و... را می گیرند و به همین دلیل فرد مستعد ابتلا به بیماری های مزمن مانند چاقی می گردد بعلاوه در ریزه خواری ممکن است دریافت قند ها در بدن افزایش پیدا کند بنابراین ریزه خواری یک عادت غذایی بسیار نادرست است که می تواند فرد را با بیماری های متعدد درگیر کند.

فاضلیان اعلام کرد: اگر افراد قصد دارند دو ماده غذایی بین صبحانه و شام مصرف نمایند باید هر دو ماده را همزمان مورد استفاده قرار دهند چراکه اگر برای مثال این دو ماده غذایی با فاصله 30 دقیقه از یکدیگر استفاده شوند محتمل است فرد به ریزه خواری عادت پیدا کند، بنابراین ضروری است تعداد وعده های غذایی فرد منظم بوده و دچار ریزه خواری نگردد بعلاوه از حجیم خواری نیز پرهیز کند چراکه بعضی افراد از وعده صبحانه تا نهار هیچ ماده غذایی مصرف نمی نمایند و درنتیجه در وعده نهار به حجیم خواری روی می آورند که این کار می تواند فرد را با مسائل گوارشی روبرو کند و یا اینکه محتمل است شخص به دلیل داشتن ولع حجم زیادی از کالری را دریافت کند که همین امر نیز معضلات و بیماری هایی برای او به همراه دارد.

منبع: فرادید

به "برای داشتن بدن سالم، مصرف این نوع میان وعده ها را جدی بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای داشتن بدن سالم، مصرف این نوع میان وعده ها را جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید