چرا بعضی ها همیشه دیر می رسند ؟

به گزارش وبلاگ حامد، بعضی آدم ها میان دوستان و آشنایان خود، به بدقولی شناخته می شوند. دیر رسیدن آن ها بر سر قرارها از کجا ناشی می شود؟

چرا بعضی ها همیشه دیر می رسند ؟

چرا برخی ها همیشه دیر می رسند ؟ دیر رسیدن عادتی است که به نظر می رسد برخی افراد نمی توانند آن را تغییر دهند. عوامل زیادی در تاخیر تکرارشونده نقش دارند، از جمله درک زمان، مدیریت زمان و شخصیت افراد. با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا دلیل این تاخیر را بدانید.

عناوین مطلب

  • علل دیر رسیدن همیشگی برخی انسان ها
    • 1.درک متفاوت افراد از زمان
    • 2. ناتوانی در مدیریت زمان
    • 3. شخصیت منحصربه فرد هر انسان
    • همچنین بخوانید:

علل دیر رسیدن همیشگی برخی انسان ها

همه ما کسانی را می شناسیم که هرگز به موقع نمی رسند، چه برای یک قرار ناهار محبت آمیز و یا یک جلسه کاری. اما آیا دلیلی برای اینکه چرا این افراد همیشه دیر می کنند وجود دارد؟ به گفته کارشناسان، عادت دیر رسیدن ناشی از عوامل متعددی است از جمله: درک متفاوت افراد از زمان، مدیریت زمان و شخصیت آن ها.

1.درک متفاوت افراد از زمان

طبق یک مطالعه که در سال 2017 در لندن انجام شد، به نظر می رسد مکانیسمی در مغز وجود دارد که باعث می شود برخی از افراد دیرتر از زمان مقرر برسند. یک پاسخ به این پرسش که چرا برخی ها همیشه دیر می رسند؟این است که آن ها درک مناسبی از زمان ندارند.

به گفته متخصصین هیپوکامپ ناحیه ای از مغز است که برخی از جنبه های زمان را پردازش می کند، مانند به یادآوردن زمان انجام کاری و مدت زمان لازم برای انجام آن.

تحقیقات منتشر شده در مجله Neuroscience نشان می دهد که نورون های هیپوکامپ که به عنوان سلول های زمانی عمل می کنند به درک و حافظه ما از رویدادها کمک می کنند، اما اینکه چرا دقیقاً برخی افراد همیشه زمان را دست کم می گیرند، هنوز مشخص نیست.

2. ناتوانی در مدیریت زمان

در برخی موارد، افرادی که دیر می رسند ممکن است زمان کافی را برای انجام کارهای غیرمرتبط، مانند آماده شدن در صبحگاه، در نظر نگرفته باشند.

تحقیقات منتشر شده در مجله Memory & Cognition نشان می دهد که این تخمین بر اساس تجربه در فکر ما ایجاد می شود. یعنی تخمین زمانی ما بر اساس مدت زمانی شکل می گیرد که در گذشته انجام وظایف مشابه همان قدر زمان برده اند. اما خاطرات و ادراک ما همیشه دقیق نیستند.

3. شخصیت منحصربه فرد هر انسان

یک عامل پیروز نبودن عده ای در مدیریت زمان می تواند این باشد که این افراد درکی متفاوت از فضای اطراف خود دارند.

یک مطالعه در سال 2017، از 20 دانشجویی که به تازگی به لندن نقل مکان کرده بودند، خواست تا نقشه ای از منطقه کالج خود ترسیم کنند و زمان سفر به مقاصد مختلف را تخمین بزنند. دانشجویانی که پیش تر تجربه حضور در شهر لندن را داشتند، تخمین های نزدیک تر به واقعیتی را انجام دادند.

به گفته متخصصان، آشنایی شما با یک مکان، درک شما را از آن مکان و زمان رسیدن به آن بالا می برد. اما تجربه این آشنایی بسته به نوع شخصیت انسان ها فرق دارد.

پیشنهاد مطالعه: چای یا قهوه: کدام یک سالم ترند؟ را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "چرا بعضی ها همیشه دیر می رسند ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بعضی ها همیشه دیر می رسند ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید