راهنمای سفر به بلگراد، صربستان

به گزارش وبلاگ حامد، راهنمای مسافرتی به بلگراد | Travel Guide To Belgrade

وقتی حرف از سفر مقرون به صرفه می زنیم کمتر کسی به فکر اروپا می افتد. اما در همین اروپای خودمان کشورهایی فوق العاده زیبا و البته مقرون به صرفه وجود دارند که سفر به آن ها به هزینه زیادی احتیاج ندارد. یکی از این کشورهای زیبا و منحصربفرد صربستان است که پایتختش شهر پرجاذبه بلگراد است. سفر به بلگراد صربستان انتخابی ویژه و عالی برای سفر است. چون هم برایتان بسیار مقرون به صرفه تمام می گردد، هم احتیاجی به اخذ ویزا ندارید و هم اینکه به یک کشور اروپایی سفر می کنید! در این مطلب قصد داریم در خصوص راهنمای سفر به بلگراد و صربستان شرح بدهیم. شاید این هدایت ها باعث شد بار سفر ببندید و در اولین فرصت به صربستان سفر کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص سفر به صربستان بیشتر بدانیم.

راهنمای سفر به بلگراد، صربستان

موقعیت جغرافیایی شهر بلگراد

کشور صربستان با نام رسمی جمهوری صربستان در شبه جزیره بالکان و جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده است. این کشور با مجارستان، رومانی، مقدونیه و مونته نگرو، کرواسی و بوسنی و هرزگوین هم مرز است. مرکز کشور صربستان، شهر زیبای بلگراد است. مساحت این کشور 88361 کیلومتر مربع است و کشور بسیار کوچکی محسوب می گردد. اما علیرغم مساحت کمی که دارد پر از قلل مرتفع، کوهستان های زیبا و جنگل های سرسبز و وسیع است. کوهستان های صربستان در فصل زمستان یکی از مقاصد مجذوب نماینده برای علاقمندان به اسکی به شمار می رود و گردشگران فراوانی برای اسکی و لذت بردن از کوهستان برفی به این کشور سفر می نمایند.

مختصری از تاریخ بلگراد

کشور صربستان از سال 1389 میلادی زیر سلطه امپراتوری عثمانی نهاده شد و خاتمه در سال 1912 پس از چهارصدسال توانست به آزادی دست پیدا کند. از آن پس، همراه با کرواسی و اسلوونی پادشاهی سه گانه یوگسلاوی را شکل دادند و این حکومت نیز تا سال 1945 ادامه داشت. در سال 2006 کشور صربستان از این اتحاد سه گانه خارج شد و اکنون به عنوان جمهوری صربستان شناخته می گردد. نام صربستان در دهه 90 میلادی و در پی جنگ های اجرا شده بر سر زبان افتاد، اما امروزه با گذشت سالیان طولانی این کشور از سایه شوم جنگ خارج شده و کشوری آرام و زیبا است. در چند سال اخیر صربستان به مدد جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی که دارد سعی دارد خود را به عنوان یک مقصد گردشگری مطرح کند. سفر به صربستان به عنوان یک مقصد گردشگری ارزان مشهور است و از آنجا که سفر به آن نیازی به اخذ ویزا و ویزا ندارد انتخابی هیجان انگیز و بی دردسر برای سفر خواهد بود.

اطلاعات کلی شهر بلگراد در صربستان

زبان: زبان رسمی این کشور، صربی است، اما بیشتر افراد به ویژه جوانان به زبان انگلیسی نیز صحبت می نمایند.

واحد پول: دینار صربستان (RSD)

نوع برق مصرفی در صربستان: 230 ولت و 50 هرتز است.

شماره های اضطراری:

  • پلیس 92
  • آتش نشانی 93
  • آمبولانس 94
  • ساعت گویا 95

کد کشور: +381

فرودگاه بین المللی بلگراد: نیکولا تسلا

آب و هوای شهر بلگراد

رودخانه مشهور دانوب در یک سوم کشور جاری است و به همین علت طبیعتی سرسبز و حاصلخیز دارد. بیست و هفت درصد کشور صربستان پوشیده از جنگل است. وجود دشت های وسیع و حاصلخیز و آب و هوای مناسب این کشور را به یکی از مراکز تولیدات کشاورزی در منطقه تبدیل نموده است. کشور صربستان تابستان هایی گرم و زمستان های سردی دارد. در ماه ژانویه میانگین دما در بلگراد، مرکز صربستان حدود صفر درجه و در ماه جولای 22 درجه است. فصل بارندگی در این کشور از ماه می شروع می گردد و در ماه های جولای و آگوست رو به کاهش می رود.

برترین زمان سفر به بلگراد

برترین زمان سفر به صربستان و بلگراد از ماه می (اردیبهشت) تا سپتامبر (شهریور) است. در این مدت هوا برای سفر مساعد است و گردشگران زیادی در این بازه زمانی به صربستان سفر می نمایند. البته در ماه های جولای و آگوست ممکن است هوا کمی گرم باشد، پس اگر گرمای هوا اذیتتان می نماید ماه های دیگری را برای سفر به صربستان انتخاب کنید. به طور معمول ماه سپتامبر (شهریور) شلوغ ترین و محبوب ترین زمان برای سفر به بلگراد و صربستان است.

هزینه اقامت در بلگراد

در شهر بلگراد صربستان با تنها مسئله ای روبرو نخواهید شد اقامت است. هتل های بسیار خوب و با کیفیتی در این شهر ساخته شده است که تنها کافیست شما اندازه بودجه و انتظاراتی که از هتل محل اقامتتان دارید را معین کنید تا بتوانید در یکی از هتل های این شهر اقامت داشته باشید. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ مالی برایتان ارزان باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

گفتنی است که آژانس مسافرتی وبلاگ حامد در بیشتر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به بلگراد همراه ما باشید.

هزینه خورد و خوراک در شهر بلگراد

در ادامه راهنمای سفر به بلگراد به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 600 دینار صربستان را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 3000 دینار صربستان پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر بلگراد به نسبت ارزان تر است و مبلغ 500 دینار صربستان می باشد.

برای تهیه آب معدنی 95 دینار صربستان و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 157 دینار صربستان بپردازید.

شکم گردی در بلگراد

اگر به صربستان سفر کردید حتی الامکان سعی کنید به جای غذاهای فست فودی که در هرجایی پیدا می گردد، غذاهای محلی و خاص این کشور را امتحان کنید. صربستان غذاهای خوشمزه ای دارد و به علت تاریخ پر و فراز و نشیبش آشپزی امروزه این کشور تحت تاثیر فرهنگ های مختلف نهاده شده و به طعمی بی نظیر رسیده است. آشپزی صربستان با ذائقه ما ایرانی ها کاملا سازگار است و مطمئنا از طعم این غذاها لذت خواهید برد.

  • غذاهای اصلی این کشور شامل گوشت است و نام بخشی جدایی نشدنی از سفره مردمان صربستان است. از غذاهای معروف و خوشمزه این کشور می توان به چواپی، آیوار، موساکا و همبرگر صربستانی اشاره نمود.

جاذبه های مهم گردشگری شهر بلگراد

  • برج آوالا | Avala Tower

این برج در واقع یک برج مخابراتی است که در کوه آوالا به ارتفاع 204/5 متر در سال 1965 ساخته شد. این برج در جریان بمباران ناتو آسیب دید. اما مجددا بازسازی شد و در سال 2010 رسما بازگشایی شد. این برج بلندترین برج در منطقه بالکان محسوب می گردد.

آدرس: Near Belgrade, Belgrade, Serbia

  • موزه نیکولا تسلا | Nikola Tesla Museum

موزه نیکولا تسلا در مرکز شهر بلگراد واقع شده است و محل نگهداری آثار و اموال به جا مانده از نیکولا تسلا، مخترع و مهندس معروف است.

آدرس: Prote Mateje 52، Beograd 11000، Serbia

  • برج گاردوس | Gardos Tower

این برج در 20 کیلومتری شهر بلگراد واقع شده است. برج گاردوس که به برج هزار ساله نیز معروفیت دارد در سال 1896 به وسیله مجارستانی ها ساخته شده و نمادی از حکومت طولانی مجارها در منطقه است.

آدرس: Municipality of Zemun, Zemun, Belgrade, Serbia

  • کلیسای جامع سنت مارک | St. Marks Church

این کلیسا یکی از بزرگترین کلیساهای این کشور و در سال 1940 ساخته شده است. علاوه بر معماری زیبای این کلیسا در داخل آن نیز تزئینات و نمادهای تاریخی و مذهبی این کشور قرار دارند.

آدرس: Bulevar kralja Aleksandra 17, Beograd, Serbia

  • شهر قدیمی اسکادارلیجای بلگراد | Skadarlija

بخشی قدیمی شهر اسکادارلیجای در شهر بلگراد در زمان های گذشته بخش اصلی بلگراد بوده و مردم در آن سکونت بیشتری داشته اند. اسکادارلیجا هنوز هم ساکنان خودش را دارد و از رستوران ها، کافه ها و اقامتگاه های دنج و سنتی برخوردار است. با وجود شلوغ و پر سروصدا بودن به خصوص در روزهای شنبه، تماشا بافت قدیمی شهر در کنار نوای موسیقی سنتی خالی از لطف نیست.

آدرس: Skadarska 38، Beograd، Serbia

  • دژ بلگراد | Belgrade Fortress

یکی از قدیمی ترین جاذبه هایی که در شهر بلگراد وجود دارد و متعلق به 3 قرن پیش از میلاد مسیح است در قدیمی ترین بخش شهر بلگراد به منظور دفاع و حفاظت از این شهر به وسیله قوم سلتیک نیز ساخته شده است. کل جمعیت این شهر تا مدت ها درون این قلعه تمرکز داشتند و به منظور دفاع و حفاظت از شهر به دست قوم سلتیک ساخته شده است. بنابراین تاریخچه دژ به نوعی تاریخچه این شهر صربی محسوب می گردد. دژ بلگراد به دو بخش عمده تقسیم می گردد که هرکدام کاربردهای متفاوتی داشته اند و از بخش مسطح روبه روی قلعه نیز در سال های اخیر برای برگزاری کنسرت های روباز استفاده می گردد.

آدرس: Carigradski drum، Beograd، Serbia

  • کلیسای ارتدوکس نیکولایای بلگراد | Hram Svetog Oca Nikolaja

در نزدیکی رودخانه دانوب، کلیسای کوچکی وجود دارد که متعلق به آیین ارتدوکس دین مسیحیت است و برخلاف بیشتر کلیساهای ارتدوکس دیگر، معماری زمان باروک را با خود به یادگار دارد. نقاشی های زیبایی که از قرن 18 میلادی برروی دیوارهای داخل کلیسا به جا مانده است، چشم را خیره می نماید. وقتی از بیرون به آن می نگرید، جز یک بنای سنگی چیزی نمی بینید، اما ارزش وارد شدن را دارد، زیرا یک تاریخ 200 ساله را در خود پنهان نموده است.

آدرس: Sinđelićeva 45، Beograd، Serbia

فستیوال های شهر بلگراد

هرساله فستیوال های مختلف و معتبری در شهر بلگراد برگزار می گردد که از مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فستیوال موسیقی بلگراد (BEMUS)

قدیمی ترین و برجسته ترین فستیوال موسیقی در صربستان است که هر ساله در ماه اکتبر و به مدت 15 روز برگزار می گردد.

  • فستیوال بین المللی فیلم بلگراد (FEST)

جشنواره بین المللی فیلم بلگراد معمولا در آخرین آدینه ماه فوریه شروع می گردد و تا اولین هفته ماه مارس ادامه پیدا می نماید. در این فستیوال فیلم های مختلف از کشورهای مختلف با یکدیگر به رقابت می پردازند.

  • فستیوال موسیقی جاز بلگراد

فستیوال موسیقی جاز هرسال در آخرین هفته ماه اکتبر در مرکز فرهنگی جوانان در شهر بلگراد برگزار می گردد. این فستیوال 5 روز به طول می انجامد و در کنار اجرای گروه های مطرح سبک جاز، نمایشگاه عکس و کارگاه های فیلم و جاز نیز برگزار می گردد.

بایدها و نبایدها در شهر بلگراد صربستان

  • کشور صربستان سال های مدیدی با جنگ های مختلف دست و پنجه نرم نموده و آسیب های زیادی از این موضوع دیده است. یادآوری جنگ و اشاره به موضوعات سیاسی برای مردم صرب چندان خوشایند نیست. پس اگر به صربستان و شهر بلگراد سفر کردید و خواستید سر صحبت را کسی باز کنید در خصوص جنگ یا سیاست حرفی به میان نیاورید.
  • مردم صربستان نیز مثل سایر کشورهای بالکان عاشق گوشت هستند و گوشتخوارهای حرفه ای محسوب می شوند! اگر گیاهخوار هستید شاید آشپزی این کشور چندان برایتان خوشایند نباشد، چون به سختی می توانید غذایی را پیدا کنید که در آن گوشت استفاده نشده باشد. البته در کنار هر وعده غذایی معمولا از سبزیجات و سالاد استفاده می گردد. اما غذای اصلی مردمان صرب حتما باید گوشت داشته باشد!
  • مردم صربستان و بلگراد قهوه خورهای قهاری هستند. قهوه در فرهنگ صربی مثل چای در فرهنگ ما ایرانی هاست. در بلگراد هرجا که بروید می توانید یک قهوه خانه پیدا کنید و اگر فردی صربی قصد داشته باشد از شما پذیرایی کند قبل از هر چیز حتما شما را به یک فنجان قهوه دعوت می نماید.
منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به بلگراد، صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به بلگراد، صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید