راهنمای محله های استانبول ترکیه

به گزارش وبلاگ حامد، استانبول برای تقسیم بندی بخش های مختلفش آن ها را به محله های گوناگون تقسیم نموده. این محله ها چه نام دارند و خیابان های معروف در استانبول هر کدام در کدام محله هستند؟ با حال و هوای محله های استانبول برای سرگرمی یا سکونت و اجاره ملک آشنا شویم.

راهنمای محله های استانبول ترکیه

محله بِبِک:

این محله یکی از معروف ترین و البته گران قیمت ترین محله های استانبول است. بسیاری از هنرمندان در این محله ساکن هستند. منظره تماشایی به تنگه بسفر دارد و دانشگاه بسفر نیز آنجاست. هنگام شب چراغانی بی نظیر این محله برای گردش در کنار ساحل آن شرایط فوق العاده ای را به وجود آورده. حتما قدم زدن در شب های محله ببک در کنار ساحل را به همراه امتحان کردن ماهی کبابی در کنار ساحل تجربه کنید.

در خیابان جودت پاشا در محله ببک کافه ها و رستوران های بسیار شیک و لوکسی واقع شده است که می توانید خود را به صرف نوشیدن یک قهوه ترک میهمان کنید.

محله باکرکوی:

تاریخ محله باکرکوی تاریخ استانبول است. این محله در سال 384 بعد از میلاد مسیح شکل گرفته و کنستانتین برای سرگرمی خود این محله توسعه داد. باکرکوی علاوه بر اینها یک مرکز سیاسی و نظامی هم به شمار می رفت و به نام هِبدومون هم معروفیت داشت. در تاریخ باکرکوی مهمترین مساله جنگ عثمانی ها با روس هاست. باکرکوی در قسمت اروپایی استانبول واقع است. زیتون بورنو هم جز منطقه ها شناخته شده است و البته زیر مجموعه محله باکرکوی استانبول. خرید ملک یا اجاره خانه در این محله به علت دسترسی مناسب آن به وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به نقاط دیگر استانبول گران است.

محله سلطان احمد:

محله سلطان احمد یکی از محله های خوب استانبول برای زندگی است. این محله آثار تاریخی چون مسجد سلطان احمد را نیز در دل خود جای داده. موزه موزاییکی و پارک بسیار خوبی در این محله واقع شده است. در خیابان آک بییک هتل های خوبی را می توانید بیابید. ضمناً کاخ توپکاپی و ایاصوفیه از دیگر بناهای مشهور و تاریخی ترکیه نیز در این محله واقع شده است.

محله بی اُغلو:

بی اُغلو در بخش اروپایی استانبول واقع است. میدان تکسیم و اطراف آن شامل جاده استقلال و... زیر مجموعه این محله هستند. بعضی تا انتهای منطقه کاراکوی را جز محله بی اغلو می دانند و بعضی نه. بهرحال اگر گستره بی اغلو را تا انتهای منطقه کاراکوی بدانیم برج گالاتا در بی اُغلو واقع است. این محله به علت دسترسی بسیار خوب آن و همینطور مراکز تجاری و کسب و کاری که در آن است، یکی از قطب های تجاری استانبول به شمار می آید. این منطقه پر است از هتل، پاساژ و آپارتمان که برای سکونت، خرید یا گذراندن سفر چند روزه، مناسب برای هر بودجه ای هستند.

محله کادیکوی:

دانشگاه مارمارا و دو بیمارستان دولتی در محله کادیکوی واقع شده است. این محله هم منطقه ای ساحلی است. ساحل زیبای مارمارا در کادیکوی از حیدرپاشا آغاز و تا بوستانجی ادامه دارد. کادیکوی در بخش آسیایی استانبول واقع شده است و یکی از قدیمی ترین محله های استانبول به شمار میرود. از اطراف با محله هایی مانند آتا شهیر، مال تپه و اسکودار همسایه است.

موزه اسباب بازی و ترن حیدرپاشا از آثار تماشای کادیکوی است که بازدید از آنها را به شما توصیه می کنیم. در خیابان بغداد در کادیکوی می توانید قدم بزنید و اگر هوا مساعد باشد از تماشای مغازه های این خیابان در کادیکوی لذت ببرید. متاسفانه در خود محله کادیکوی مرکز خرید یا پاساژ مجهزی وجود ندارد اما نزدیک به این محله مرکز خرید پالادیوم بسیار تماشایی است و می توانید از آن تماشا کنید.

گردآوری و تنظیم: تحریریه وبلاگ حامد

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "راهنمای محله های استانبول ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای محله های استانبول ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید