10 مرکز خرید عظیم جهان

به گزارش وبلاگ حامد، با عظیم ترین مراکز خرید جهان آشنا شوید!

مراکز خرید عظیم امکانی را فراهم می آورند تا با یک توقف بتوانید هر آنچه که می خواهید را خریداری کنید. در ادامه عظیم ترین مراکز خرید جهان را بر حسب مساحت کل قابل اجاره معرفی می کنیم. این مساحت است (فوت مربع) که تعیین می نماید محل مورد نظر برای چه فعالیت های درآمد زایی مناسب است مثل خرده فروشی، غذاخوری یا فعالیت های تفریحی. قیمت پایین زمین و نیروی کار در آسیا باعث افزایش ساختمان سازی در این منطقه و بوجود آمدن عظیمترین مراکز تجاری شد. فقط دو مورد از مراکز خریدی که در ادامه معرفی می شوند بیرون از آسیا قرار دارند.

10 مرکز خرید عظیم جهان

10. مرکز خرید سیام پاراگون | Siam Paragon (3/22 میلیون فوت مربع)

مرکز خرید سیام پاراگوم که در بانگکوک واقع شده است یکی از عظیم ترین مراکز خرید تایلند است. مرکز خرید سیام پاراگون دارای تعداد بسیار زیادی فروشگاه کالاهای ویژه، رستوران، تئاتر سینمایی چند سالنی، آکواریوم اقیانوس جهانی سام، گالری هنری تای و سالن اپرا می باشد. در مرکز خرید سیام پاراگوم یک مجموعه بولینگ و مرکز کارااوکه نیز وجود دارد.

9. مرکز خرید برجایا تایم سکوئر | Berjaya Times Square (3/44 میلیون فوت مربع)

مرکز خرید برجایا تایم سکوئر در کوآلالامپور واقع شده است که متشکل از یک برج دوقلو می باشد که دارای یک مرکز خرید و دو هتل پنج ستاره است. این برج پنجمین ساختمان بلند جهانست. مرکز خرید آن شامل بیش از 1000 فروشگاه، 65 رستوران و فست فود و چندین جاذبه تفریحی می باشد از جمله عظیمترین پارک موضوعی سرپوشیده آسیا، کاسمو ورد و اولین تئاتر آیمکس دو بعدی و سه بعدی مالزی که در طبقه دهم قرار دارند.

8. مرکز خرید جواهر استانبول | Istanbul Cevahir (3/47 میلیون فوت مربع)

مرکز خرید جواهر در قسمت اروپایی استانبول ترکیه واقع شده است. این مرکز خرید تفریحی در سال 2005 افتتاح شد. جواهر عظیم ترین مراکز خرید اروپا است که دارای 343 فروشگاه، 34 رستوران فست فود و 14 رستوران اختصاصی می باشد. از دیگر امکانات مرکز خرید جواهر می توان به 12 سینما، سن عظیم برای برگزاری رویدادها، سالن بولینگ، یک ترن هوایی کوچک و چندین امکانات تفریحی دیگر اشاره نمود.

7. اس ام مگا مال | SM Megamall (3/6 میلیون فوت مربع)

مرکز خرید اس ام مگا مال که در سال 1991 در مترو مانیلا بازگشایی شد، یکی از عظیمترین مراکز خرید فیلیپین است. مرکز خرید اس ام مگا مال روزانه 800 هزار بازدید نماینده را به خود جلب می نماید و حدبیشتر ظرفیت آن 4 میلیون نفر است. مرکز خرید اس ام مال متشکل از دو ساختمان اصلی است. ساختمان A دارای سینما، بولینگ، سالن غذا و توی کینگدام می باشد. در ساختمان B فروشگاه ها قرار دارند. یک پل ارتباطی دو ساختمان اصلی این مرکز خرید را به هم وصل می نماید که دارای چندین غذاخوری است. اس ام مگامال در حال حاضر در دست نوسازی و توسعه می باشد و بدون شک پس از انتها این عملیات می توان آنرا عظیمترین مرکز خرید فیلیپین دانست.

6. وست ادمونتون مال | West Edmonton Mall (3/77 میلیون فوت مربع)

مرکز خرید وست ادمونتون در ادمونتون آلبرتای کانادا واقع شده است از سال 1981 تا 2004 عظیمترین مرکز خرید بوده است و هم اکنون نیز عظیمترین مرکز خرید قاره آمریکا است. علاوه بر 800 فروشگاه، مرکز خرید وست ادمونتون دارای عظیمترین پارک تفریحی سرپوشیده، عظیمترین پارک آبی سرپوشیده جهان و یک قصر یخی می باشد. از سایر جاذبه های مرکز خرید وست ادمونتون می توان به یک زمین گلف 18 حفره ای، سینما تئاتر و سالن بولینگ اشاره نمود.

5. دبی مال | Dubai Mall (3/77 میلیون فوت مربع)

یکی دیگر از عظیم ترین مراکز خرید ،مرکز خرید دبی مال بخشی از مجموعه برج خلیفه می باشد که بلند ترین سازه ایست که بشر تا کنون ساخته است. دبی مال در زمینی به مساحت بیش از 12 میلیون فوت مربع (تقریبا بیشتر از 50 زمین فوتبال)بر حسب مساحت کل، عظیم ترین مرکز خرید جهان می باشد اما بر حسب مساحت کل قابل اجاره تقریبا هم اندازه مرکز خرید وست ادمونتون است. مرکز خرید دبی مال دارای بیش از 1200 فروشگاه از جمله عظیمترین فروشگاه های آب نبات فروشی جهان، زمین اسکیت یخی، مرکز بازی سگا (بازی بولینگ سه بعدی)، یک هتل لوکس 5 ستاره، 22سینما و نیز 120 رستوران و کافه است. در مرکز خرید دبی عظیمترین آکواریوم جهان نیز وجود دارد.

4. اس ام مال آسیا | SM Mall of Asia (4/2 میلیون فوت مربع)

مرکز خرید اس ام آسیا که در سال 2006 در مترو مانیلا فیلیپین بازگشایی شد،شامل 4 ساختمان است که به وسیله رواهروهایی به یکدیگر وصل می شوند. مرکز خرید اس ام آسیا واگن های برقی 20 نفره ای دارد که خریداران را در مجموعه جابجا می نمایند. یکی از اصلی ترین جاذبه های این مرکز خرید، تئاتر آیمکس است که عظیمترین صفحه نمایش های سه بعدی جهان را دارد. در مرکز خرید اس ام آسیا که از عظیم ترین مراکز خرید جهان می باشد یک پیست اسکی روی یخ در اندازه پیست المپیک نیز وجود دارد که قابلیت اسکی تفریحی، مسابقاتی و هاکی روی یخ را دارد.

3. مرکر خرید سنترال وورد | CentralWorld (4/62 میلیون فوت مربع)

مرکز خرید سنترال ورد که از عظیم ترین مراکز خرید جهان در سال 1990 بازگشایی شد، در بانکوک واقع شده و عظیمترین مرکز خرید تایلند است. این مرکز خرید نسبت به مرکز خرید سیام پارگون که سطح بالاتری دارد، در سطح متوسط است. در آتش سوزی که توسط معترضین ضدحکومتی در این مرکز خرید رخ داد و دو روز طول کشید فروشگاه عظیم زِن در آتش فرو ریخت. پس از ماه ها تعمیرات این مجموعه مجددا در سپتامبر بازگشایی شد و 80 درصد از فضای آن برای کار و تجارت آماده شده بود.

2. گلدن ریسورسز مال | Golden Resources Mall (6/0 میلیون فوت مربع)

مرکز خرید گلدن ریسورز مال چین با اندازه ای تقریبا 1/5 برابر مرکز خرید آمریکا، از سال 2004 تا 2005 عظیمترین مرکز خرید جهان بوده است. اگرچه در ابتدا سازندگان این مرکز خرید نرخ بازدیدنمایندگان را 50000 نفر در روز تخمین زده بودند اما در سال 2004 تعداد بازدیدنمایندگان بسیار کمتر و حدود 20 نفر در ساعت بود. یکی از دلایل اصلی آن قیمت های بسیار بالای اجناس بود که بالاتر از قدرت خرید بیشتر مردم معمولی چین بود. دلیل دیگر موقعیت مکانی مرکز خرید گلدن ریسورز بود که دور از دسترس مصرف نمایندگان خارجی و بیرون از مرکز پکن قرار داشت.

1. نیو ساوت مال چین | New South China Mall (6/46 میلیون فوت مربع)

مرکز خرید نیو ساوت مال چین که در دونگوآن چین قرار گرفته است، برحسب مساحت کل قابل اجاره عظیمترین مرکز خرید جهان است. این مرکز خرید دارای هفت بخش است که به شکل شهر های بین المللی طراحی شده اند مثل replica of the Arc de Triomph و کانالی با قایق های ونیزی. در مرکز خرید نیو ساوت مال چین ترن های هوایی هم در محوطه سرپوشیده و هم در محوطه رو باز وجود دارند. از زمان بازگشایی مرکز خرید نیو ساوت مال چین در سال 2005، مشکل عظیم آن کمبود شدید مستاجر می باشد. بخش اعظم مغازه های آن خالی مانده اند (بیش از 99 درصد مغازه ها خالی هستند). تنها نقطه ای که مغازه های آن مشغول بکار هستند، نزدیک در ورودی است که چندین زنجیره فست فود غربی در آنجا قرار دارند. به مرکز خرید نیو ساوت مال چین لقب عظیمترین مرکز خرید ارواح جهان را داده اند.

شما می توانید با مراجعه به سایت وبلاگ حامد ، اطلاعات گردشگری خود را تکمیل کرده و سفری با کیفیت و خاطره انگیز را تجربه نمایید . همچنین شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به سایت وبلاگ حامد مراجعه نمایید.

منبع: سفرمی

به "10 مرکز خرید عظیم جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مرکز خرید عظیم جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید