دیدنی های پاموکاله و جاذبه های تماشایی آن

به گزارش وبلاگ حامد، پاموکاله ملقب به قلعه سفید پنبه ای یکی از شهرهای برفی، و مکان های توریستی استان دنیزلی ترکیه می باشد که دارای حوضچه های پلکانی با آبهای کریستالی بوده و هر ساله میزبان جذب جهانگردان بسیاری از قسمت های مختلف جهان است. به بیانی دیگر می توان این منطقه جهانگرد پذیر را از چشمه های آبگرم پر خاصیت و نخستین چشمه آب شور جهان دانست. در ادامه به معرفی دیدنی های پاموکاله خواهیم پرداخت.

دیدنی های پاموکاله و جاذبه های تماشایی آن

چشمه آبگرم کشور ترکیه

پاموکاله از توابع شهر آنتالیای دنیزلی در کشور ترکیه می باشد که در سمت جنوب غربی این کشور واقع شده است، علت ملقب بودن این منطقه به قلعه سفید پنبه ای را می توان چشم مقدارای سفید و زیبای آن دانست، و اما شگفت انگیزتر این است که در پاموکاله هری با نمای زمستانی سفید پوش شده با برف؛ اثری از برف واقعی وجود ندارد؛ البته سرمایی هم وجود ندارد, شما در عین حال شاهد تصویری زیبا از طبیعت زیبا و دیدنی سفید آن هستید؛ می توانید از آب و هوای دلچسب آن نیز بهره مند شوید. در واقع این چشم انداز حاصل پاشیده شدن گردهای به رنگ سپید می باشد. این منطقه توریستی به عنوان میراث طبیعی ارزشمند در سازمان یونسکو ثبت گشت.

جغرافیای پاموکاله

این شهر پر از شگفتی و جذابیت در فاصله 620 کیلومتری استانبول ترکیه، 19 کیلومتری دنیزلی نزدیک به شهر آنتالیا و در سمت جنوب غربی دریای اژه و رودخانه مندرس واقع شده است. یا به بیانی دیگر محل قرارگیری آن را می توان استان دنیزلی در جنوب غربی کشور نرکیه و در مجاورت دریای مدیترانه و شهر آنتالیا دانست. یکی از مهمترین نقاط دیدنی این منطقه چشمه های آبگرم آن می باشد.

چشمه های آبگرم و پله ای شکل زیبای پاموکاله

استان پاموکاله دارای چشمه های آبگرم و چشمه های آهکی پلکانی سفیدپوش زیادی می باشد که سفیدی چشم نواز آن در بین سرسبزی باغها تضادی دوست داشتنی را به وجود آورده که این بخش از استان بیشترین توریست را میزبانی می نماید، چشمه های آبگرم که تعداد آنها به 17 می رسد، دارای دمای 35 درجه سانتیگراد و از بلندی به مقدار 100 متر سرازیر شده و در نتیجه در قسمت کم شیب کوهستان رسوب می گردد. همین رسبات سفید رنگ آهکی رسوب یافته موجب شده تا ملقب به قبعه سفید پنبه ای گردد.

این چشمه ها دارای اقلیمی معتدل و دلچسب می باشد که علاوه بر زیبایی دارای خاصیت درمان و بهبود بسیاری از امراض از جمله آرتروز، درد مفصل ها می باشد که می توانید نهایت خاطره سازی و لذت را از دیدن و عکاسی در کنار آن برده و از مزایای بیشمار آن برای سلامتی خود بهره مند گشت.

استخر باستانی کلئوپاترا پاموکاله

استخر کلئوپاترا از دیگر منطقه ها توریست پذیر این منطقه و استان است که با شنا کردن در آن می توانید تن خسته و پر درد خود را التیام ببخشید. این استخر در مجاورت عبادتگاه آپولو قرار دهد که دارای آبگرم شامل مواد معدنی و کربناتی می باشد. این منطقه با وجود ستون های سنگ مرمر و معماری منحصر به فردش متعلق به دوران روم باستان؛ می تواند تصویرسازی آن دوران را انجام دهد.

شهر باستانی هیراپولیس

این شهر که در زمان های خیلی قبل پایگاه نظامی قوی و مستحکمی بوده بر اثر زمین لرزه سال 60 میلادی خراب گشته که نخست برای اولین بار شاه ایومنس دوم (190 سال پیش از میلاد) مکشف آن بوده است، شهر هیراپولیس در قرون 2 و 3 میلادی بازسازی گشت و توانست عظمت و شکوه سابق خود را دوباره به دست آورد.

تئاتر هیراپولیس پاموکاله

در شهر تاریخی هیراپولیس تئاتری با قدمت زیاد متعلق به دوران حکومت روم هاردیان وجود دارد که البته بر خلاف این شهر، ستون های آن پایدار و پابرجا است به طوری که قسمت بسیاری از طرح ها و تزیین های اجرا شده صحنه آن قابل مشاهده می باشد.

موزه تاریخی هیراپولیس پاموکاله

این موزه تاریخ شناسی واقع در شهر باستانی هیراپولیس، پاموکاله و در بنای کهن حمام خانه رومی می باشد که از دو قسمت تشکیل می گردد که قسمت مسقف آن مکانی برای حفظ اثرهای باستانی ظریف و حائز اهمیت و بعلاوه کتابخانه به کار گرفته می گردد.

قسمت دیگر آن که روباز می باشد تعدادی از پیکره ها و قبرهایی با جنس سنگ مرمر را در خود جای داده است.

شهر باستانی کولوس

در نزدیکی و فاصله 20 کیلومتری استان دنیزلی شهر باستانی کولوس واقع شده است، البته تنها بازمانده هایی از آن در حال حاضر وجود دارد.

شهر باستانی لاودیکیا

این شهر بندری با قدمتی زیاد در آن موقع مکان بزرگان دولتی و دانشمندان رومی می بود که مرکز صنعتی و مالی، تجارتی و درمانی روم به شمار می رفت. در این شهر زیبا و چشم نواز صومعه ای باستانی جای گرفته که تاریخچه آن به قرن سوم میلادی می رسد و از کهن ترین صومعه های مسیحی دنیا محسوب می گردد.

شهر تاریخی چیوریل پاموکاله

این شهر از جمله شهرهای باستانی و با قدمت زمان ماقبل تاریخ می باشد طبق آثار و یافته ها حدس زده می گردد که زندگی در این منطقه مربوط به دوران سنگی تا ابتدای دوران بیزانس ها می گردد.

شهر تاریخی سارای کوی پاموکاله

این شهر در بخش غربی دره هیراپولیس (خود این دره نیز از دیدنی های پاموکاله محسوب می گردد) واقع شده که دارای چشمه های آبگرم و محلی برای تدریس علوم پزشکی می باشد و همین دارا بودن موجب معروفیت یافتن آن شده است.

قلعه کتان پاموکاله

این دژ تاریخی در جاده ختم شده به پاموکاله واقع شده است که در قرون 11-12 به این نام کتان شناخته می شد. چنانچه تمایل به بازدید از این قلعه دارید خود را آماده دیدنی چشم انداز ها و چشم مقدارای بینظیر و خاطره انگیز غروب خورشید و چشمه های پله ای این منطقه کنید.

عبادتگاه آفرودیت پاموکاله

عبادتگاه آفرودیت (افرودیسیاس) را می توان یکی از دیدنی های پاموکاله ترکیه دانست که دارای تاریخچه ای ارزشمند و طولانی متعلق به قرن 4 پیش از میلاد می باشد؛ این تاریخچه به واسطه یافته های برنجی و مسی تخمین زده می گردد. قدمت دیرینه تری متعلق به 100 سال پیش از میلاد با 14 ستون قد برافراشته دارد.

آفرودیت در قرن 5 میلادی به قصری با 3 دالان تبدیل شد که استادیومی با ظرفیت 3 هزار دیدنچی را در خود جای داده است، بعلاوه موزه مجسمه آن شامل پیکره هایی مرمرین از جمله شاخص ترین و مطرح ترین موزه های مجسمه ترکیه به شمار می رود.

مهمانسرای سلجوقی پاموکاله

این مهمانسرا در راه جاده دنیزلی - دینار و در مجاورت شهر پاموکاله واقع شده که دارای 2 برج بزرگ و بعلاوه سنگ نوشته ای با دو پیکره شیر در اطرافش می باشد. تاریخ اکتشاف این مهمانسرا به سال 1253 باز می گردد.

پارک پاموکاله

در شهر پاموکاله پارکی طبیعی با مکان های تفریحی و خاطره ساز زیادی وجود دارد که از جمله آنها می توان به کافه ای واقع شده در آن برای گذران وقت و بعلاوه نوشیدن نوشیدنی اشاره نمود؛ البته ممکن است جشن عروسی را نیز ببینید.

غار کاکلیک پاموکاله

این غار از جمله غارهای زیبا و شگفت انگیز دنیا و یکی از دیدنی های پاموکاله محسوب می گردد که درون غار آبشارهای کلسیم به رنگ سپید روان می باشند، وجود این آبشارهای کلسیمی عطر گوگرد زیادی را در غار به وجود آورده اند.

منطقه تراورتن

این قسمت از پاموکاله که یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین دیدنی های پاموکاله به شمار می رود با وجود منظره ها خارق العاده اش غیر قابل وصف است، اما تصویر به نمایش کشیده شده آن موقع غروب خورشید با هیچ واژه و بیانی در بند سخن و توصیف نمی گنجد.

در این مطلب توریستی شما عزیزان علاقه مند را با دیدنی های پاموکاله آشنا کردیم، البته ابتدا قبل از هر سخن از همراهی دوباره شما با وبلاگ حامد شادمان و قدردانیم؛ اما پس از آن دعوت می کنیم برای آشنایی بیشتر با دیدنی های استانبول ترکیه بر روی آن کلیک کنید.

منبع: دیجیاتور

به "دیدنی های پاموکاله و جاذبه های تماشایی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های پاموکاله و جاذبه های تماشایی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید