5 کشور فوق العاده برای ادامه تحصیل

به گزارش وبلاگ حامد، بهترین کشورها برای تحصیل کدامند؟ اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید، قطعا این مطلب شما را به چالش می کشد؛ با ما همراه باشید.

5 کشور فوق العاده برای ادامه تحصیل

مشاوره شریف/ برترین کشورهای جهان برای تحصیل به توضیح زیر می باشند:

1 - تحصیل در کانادا

کانادا سالانه میزبان بیش از 200 هزار دانشجوی بین المللی است که مراکز آموزشی عالی این کشور را با هدف تحصیل در کانادا انتخاب نموده اند؛ اما چرا؟

جالب است بدانید که کانادا یکی از 8 کشور صنعتی و ثروتمند جهان است که سهم بیشتری از ثروت خود را صرف آموزش و استانداردسازی سیستم آموزشی کانادا می نماید.

طبق آمار وب سایت معتبر QS؛ وجود دانشگاه های متعدد با رنکینگ های عالی، بویژه حضور سه دانشگاه برتر این کشور؛ دانشگاه مک گیل، دانشگاه تورنتو و دانشگاه برتیش کلمبیا در بین 50 دانشگاه برتر جهان، گواه بر کیفیت آموزشی بالا در کاناداست. از این رو استانداردهای بالای دانشگاه های کانادا باعث شده تا مدارک تحصیلی آن نیز از اعتبار جهانی برخوردار باشند و این به معنی فرصت های شغلی بی شماریست که در انتظار فارغ التحصیلان دانشگاه های کاناداست.

گفتنی است؛ معیار مهم تری برای انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان وجود دارد؛ هزینه تحصیل که شامل شهریه تحصیل و هزینه زندگی در کانادا می گردد. طبق آخرین آمار به دست آمده هزینه تحصیل تمام وقت در کانادا در مقطع کارشناسی بین 17000 تا 33000 دلار کانادا و برای تحصیلات تکمیلی به طور میانگین 16000 دلار کانادا می باشد. با این اوصاف، هزینه تحصیل در کانادا با وجود دانشگاه های مطرح و کیفیت آموزش، نسبت به همترازهای خود در آمریکا و انگلیس به صرفه تر است.

2 - تحصیل در آلمان

تحصیل رایگان در آلمان! شاید تعجب کنید ولی امکان آموزش رایگان در دانشگاه های مطرح آلمان که اغلب دولتی هستند نیز برای دانشجویان بین المللی فراهم است و این از مزیت های مثبتی است که ایرانیان را برای تحصیل در آلمان ترغیب می نماید. وجود فرصت های شغلی بالا، شانس فارغ التحصیلان را برای اخذ اقامت آلمان افزایش می دهد. از این جهت می توان دانشگاه های آلمان را مسیری برای ورود به مشاغل اروپایی دانست.

از کیفیت بالای آموزش که بگذریم، امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و آلمانی از مزیت های دیگری است که دانشجویان را برای تحصیل در آلمان ترغیب می نماید. در آلمان توجه ویژه ای به دانشجویان می گردد؛ امکان کار دانشجویی، پوشش بخش عظیمی از هزینه های زندگی و تحصیل دانشجو و همچنین خدماتی که با کارت دانشجویی ارائه می گردد، گواه بر این امر است. البته اگر قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی را داشته باشید، تحصیل در آلمان متحمل هزینه هایی نیز می گردد.

گفتنی است که شرایط مطلوب تحصیل در آلمان زمانی دست یافتنی می گردد که شرایط پذیرش در دانشگاه های آلمان را داشته باشید.

3 - تحصیل در مالزی

مالزی را می توان به عنوان یکی از متفاوت ترین مقصدهای تحصیلی دانست. چه چیزی باعث شده تا مالزی کنونی در کنار محبوب ترین مقصدهای تحصیلی نظیر کانادا، آلمان، اتریش، انگلیس و قدرت های دیگر خودنمایی کند؟! جهان شاهد انقلابی بود که در آموزش و پرورش مالزی رخ داد. تحولی عظیم که بر اساس ارتباط تنگاتنگ با عظیم های آموزشی جهان صورت گرفت. روابطی قوی که منجر به افتتاح شعب مراکز آموزشی معتبر از کانادا و انگلیس و ... در مالزی شد.

با پیشرفت چشمگیری که بخصوص در زمینه کیفیت آموزش و تحصیل در مقاطع مختلف مالزی شاهد بودیم، در آینده ای نزدیک، مالزی را در لیست کشورهای جهان اول خواهیم دید.

طبق آمار یونسکو، کشور مالزی یازدمین مقصد محبوب تحصیلی است.

با این حال، مالزی اهداف عظیمتری دارد و در کوشش است تا سال 2025 به رتبه 6ام برسد و تا آن تاریخ 250.000 دانشجوی بین المللی را جذب نموده باشد.

حضور دانشگاه های متعدد با رنکینگ های آسیایی و بین المللی، گواه بر کیفیت آموزشی بالا در مالزی است. علاوه براین سطح بالای رفاه، همراه با هزینه پایین زندگی بسیاری از افراد را ترغیب می نماید تا این کشور را برای تحصیل انتخاب نمایند.

اغلب مردم معمولا تصمیم برای ادامه تحصیل در کشورهای در حال توسعه را زیر سوال می برند، اما قدرت مالزی در این واقعیت نهفته است که آنها بخش عظیمی از درآمد خود را صرف تقویت روابط با دانشگاه های بین المللی می نمایند،.به طوری که اغلب دانشگاه های مطرح انگلیس و استرالیا در این کشور شعب خود را افتتاح نموده اند.

خاطر نشان می گردد؛ در مالزی امکان تحصیل در دانشگاه های مطرح با هزینه ای بسیار کم تر از همترازهای خود در سطح اروپا و آسیا وجود دارد. همچنین مدرک فارغ التحصیلی دانشگاه های مالزی از اعتبار جهانی برخوردار است، از این رو می توان تحصیل در مالزی را پلی به سوی دانشگاه های معتبر در سراسر جهان دانست. دانشگاه um مالزی با رنکینگ 59، دانشگاه upm با رنکینگ 132 و دانشگاه ukm با رنکینگ 141 در سطح بین المللی، سه دانشگاه مطرح مالزی می باشند. این درحالیست که حضور پر قدرت 8 دانشگاه مالزی در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان، مالزی را به یکی از ابرقدرت های آموزشی در سطح آسیا و بین الملل تبدیل نموده است.

اگر متقاضی تحصیل در مالزی هستید؛ می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در زمینه تحصیل در مالزی به سایت مشاوره شریف مراجعه نمایید.

4 - تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان از گزینه های دیگری است که مهاجرت تحصیلی را تحت تأثیر قرار می دهد. به هرحال انگلستان امکان تحصیل در اروپا و آموزش طبق متدهای روز اروپایی را رقم می زند؛ پس اگر شرایط اخذ ویزا و پذیرش در دانشگاه های انگلستان را داشته باشید و بتوانید از پس هزینه زندگی و تحصیل در انگلستان برآیید، این مقصد تحصیلی را از دست ندهید. بهتر است بدانید که اخذ ویزای تحصیلی انگلستان ملزم به اثبات تمکن اقتصادی برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی در انگلستان است.

هزینه تحصیل در انگلستان، شامل هزینه یک سال تحصیل می گردد که بسته به مقطع تحصیلی، مدرسه، دانشگاه و حتی رشته تحصیلی متفاوت است. هزینه زندگی در انگلستان نیز با در نظر دریافت اینکه در کدام شهر اقامت داشته باشید نیز متغییر است. این مبلغ در شهر لندن ماهیانه 1265 پوند و در سایر شهر در حدود 1015 پوند برآورد می گردد. همچنین تحصیل در انگلستان شرایطی دارد که می بایست قبل از هر اقدامی این شرایط را داشته باشید

5 - تحصیل در اتریش

اتریش واقع در اروپای مرکزی و یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که بارها به عنوان یکی از کشورهای امن برای زندگی شناخته شده است. تمام این مزیت ها با وجود دانشگاه های عالی با رنکینگ های جهانی دست به دست هم می دهند تا این کشور را به یکی از محبوب ترین مقصدهای تحصیلی تبدیل کند.

زبان رسمی اتریش آلمانی است، بنابراین این شانس را خواهید داشت که علاوه بر تحصیل به زبان انگلیسی به زبان آلمانی نیز مسلط شوید. تحصیل در اتریش مانند سایر کشورها هزینه هایی را بر دارد که البته این برای مدارس و دانشگاه های دولتی رایگان است و تنها می بایست هزینه کمی بابت کارهای اداری و ثبت نام پرداخت گردد. در نظر داشته باشید که تحصیل در دانشگاه های خصوص اتریش هزینه بر است، به طوری که مثلا برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس برای یک سال که شامل دو ترم است، مبلغی حدود 12 الی 14 هزار یورو برآورد می گردد.

گفتنی است؛ کلیه دانشجویان بین المللی که اقامت قانونی دارند می توانند با اخذ مجوز کار، چند ساعت در هفته را مشغول کار ضمن تحصیل شوند و از این طریق به کاهش هزینه های تحصیل در اتریش یاری نمایند.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بیشتر دانشگاه های اتریش رایگان هستند، بنابراین امکان تحصیل رایگان برای متقاضیان نیز فراهم است. این درحالی است که دانشگاه ها از کیفیت بالای آموزشی و رنکینگ بین المللی برخوردارند. برای مثال دانشگاه ملی وین که برترین دانشگاه اتریش است، رتبه 115 در لیست بهترین دانشگاه های جهان را داراست.

منبع: همگردی

به "5 کشور فوق العاده برای ادامه تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کشور فوق العاده برای ادامه تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید