سفر به بیلبائو شهر زیبای اسپانیا

به گزارش وبلاگ حامد، جاذبه های شهر بیلبائو | Bilbaos attractions

شهر بیلبائو برای مسافرانش پیشنهادهای هیجان انگیز زیادی دارد. موزه های در کلاس های بین المللی، رستوران های فوق العاده برای شام خوردن، محله های شیک برای قدم زدن، فروشگاه های مواد غذایی و تعداد زیادی از ساختمان های باشکوه که با معماری منحصر به فرد ساخته شده اند دیده می شوند. این شهر مرکز استان بیسکای کشور اسپانیا است. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا با این شهر آشنا شوید.

سفر به بیلبائو شهر زیبای اسپانیا

موزه گوگینگهام | Guggenheim Museum

موزه گوگینگهایم، در صدر فهرست مجذوب کنندهیت بیلبائو قرار گرفته است. این موزه یکی از عواملی است که بیشترین جهانگرد را به شهر باسک جذب می نماید. طراحی آن به وسیله معمار آمریکایی فرانک گری انجام گرفته است، ساختمان فلزی شگفت انگیز شبیه به یک کشتی طراحی شده ، کارهای هنری تزیینی معاصر به وسیله افرادی مانند ادواردو چیلیدا، اندی وارهول، ریچارد سررا و مارک راتکو در موزه به نمایش در آمده است. ساختمان موزه را می توان نقطه عطفی در مبانی طراحی موزه ها دانست، چرا که در این بنا برای نخستین بار تعاریف جدیدی از فرم، عملکرد و محتوا نمایان شده است.

بسیاری از منتقدین دهه نود میلادی از آن به عنوان تحولی در طراحی موزه یاد می نمایند. با وجود ساخت موزه های بسیاری در سال های اخیر نتوانسته اند معروفیت و محبوبیت موزه گوگنهایم را تحت تاثیر قرار دهد. به همین علت این موزه عامل اصلی حیات شهر بیلبائو به عنوان یکی از مرکز های فرهنگی اروپا که با سرمایه گذاری بنیاد گوگنهایم به یکی از معتبرترین گنجینه های هنری جهان مبدل شده است و سالانه جمعیت جهانگرد بسیاری را به کشور اسپانیا و شهر بیلبائو دعوت می نماید.

آدرس: Guggenheim Museum Bilbao, Abandoibarra Etorb., 2, 48009 Bilbo, Bizkaia, Spain

شماره تماس: 0034944359080

محله هنری بیلبائو | Bilbao Art District

در اطراف موزه دیدنی گوگینگهام منطقه هنری قرار گرفته است که در آن پر از مجسمه های غول پیکری است که به وسیله هنرمندان مشهور ساخته شده اند. توله سگاثر جف کونز (Jeff Koons) که از یک سازه استیل 13 متری تشکیل شده و یک توله سگ نژاد وست هایلند تریر را به نمایش می گذارد که با هزاران گل تزئین شده و در ورودی موزه قرار گرفته است. آثار دیگر جف کونز در اینجا، لاله ها، یک دسته گل از بادکنک استیل ضد زنگ می باشد که به کرانه رودخانه رنگ و لعاب داده و در فاصله اندکی از مجسمه غول پیکر عنکبوت لویز بورژوا (Louise Bourgeois) به نام مامن قرار گرفته است. فواره آتش اثر ایو کلاین (Yves Klein) از دیگر آثار چشم نواز این جا است.

موزه هنرهای زیبا بیلبائو | Museum of Fine Arts of Bilbao

موزه هنرهای زیبا بیلبائو، یکی از مهمترین مجموعه های هنری زیبا درمنطقه باسکاست که در سال 1914 درهای خود را باز کرد. این موزه هنر هم آثار هنرمندان اسپانیایی و هم بین المللی را به نمایش گذاشته است، که از قرون وسطی تا قرن نوزدهم ساخته شده اند. برخی از آثار متعلق به هنرمندان برجسته شامل ال گرکو، گویا، مویرلو و گوگن هستند.

موزه هنرهای زیبا، دارای دو ساختمان مجزا بوده که ساختمان قدیمی آن محلی برای استقرار آثار هنری مربوط به قرن های 14 تا 17 میلادی در نظر گرفته شده است. در سایر اتاق های موزه آثار هنرمندان ایتالیایی قرن 16 و 17 میلادی و نیز هنرمندان قرن 19 میلادی از فرانسه برای بازدید علاقه مندان قرار گرفته اند. در کل طبقه همکف، 22 اثر هنری از نقاش معروف داریو دورگویس قرار گرفته است که کامل ترین مجموعه اثر این هنرمند در کل جهان محسوب می گردد.

آدرس: Museo de Bellas Artes de Bilbao, Museo Plaza 2, Bilbao, Spain

شماره تماس: 0034944396060

کلیسای جامع بیلبائو | Bilbao Cathedral

کلیسای جامع شهر بیلبائو در قرن 15 میلادی به سبک گوتیگ و نئوگوتیگ احداث شد. برای پی بردن به عظمت و شکوه آن ضروری است که واردش شوید و به تماشای تزیینات خیره نماینده آن بپردازید. زائران قرون وسطایی در دوره سلطنت جیمز اول و دوم، در هنگام عزیمت به این کلیسای جامع، در بین راه در کلیسای کوچک کامپوستلا (Compostela) توقف می کردند. کلیسای اصلی در سال 1571 به طور کامل سوخت و نابود شد و کلیسایی که در حال حاضر در معرض دید بازدید نمایندگان قرار گرفته است، در قرن 19 میلادی بازسازی شده است.

آدرس: Catedral de Santiago de Bilbao, Plaza de Santiago 1, Bilbao, Spain

شماره تماس: 0034944153627

کاسکو ویه خو (بخش قدیمی شهر) | Casco Viejo

کاسکو ویه خو شهر قدیم بیلبائو و یکی از مجذوب کننده ترین منطقه ها آن است. هفت خیابان اصلی که این منطقه را تشکیل می دهند برای سیاحت، گشت و گذار و کشف مغازه ها و گالری های کوچک، میدان های زیبا و کلیساهای باشکوه عالی هستند. کاسکو ویه خو بعلاوه یکی از برترین مراکز پینچوبارهاست. برخی از مهم ترین نقاط دیدنی اینجا عبارتند از: کاتدرال د سانتیاگو د بیلبائو، موزه باستان شناسی، موزه باسک و پلازا نوئوا. سالن تئاتر نئوباروک که از ساختمان تئاتر پاله گارنیر الهام گرفته شده یکی دیگر از آثار مجذوب کننده بخش قدیمی شهر با نام کلیسای سن نیکولاس که نمای داخلی آن به صورت هشت ضلعی ساخته شده است، برخی دیگر از آثار مجذوب کننده و دیدنی این قسمت هستند.

فروشگاه لاریبرا | La Ribera Market

فروشگاه لاریبرا بزرگ ترین بازار سرپوشیده در اروپا است و مساحت آن 10000 متر مربع است. این فروشگاه بزرگ که به سبک دکو ساخته شده است را به راحتی نمی توان از فهرست دیدنی های شهر بیلبائو حذف کرد. می توانید مواد غذایی تر و تازه و محصولات سنتی را در این جا بخرید. محصولاتی همانند میوه و سبزیجات تازه. در این بازار چندین رستوران نیز وجود دارد که غذاهایی با کیفیت بالا سرو می نمایند. موسیقی جز و کافه های آن جزو تفریح های بازار است و موجب شده تا فروشگاه لاریبرا به یک انتخاب فوق العاده برای گردش عصرگاهی تبدیل گردد. این بازار در سال 1929 تأسیس شده و یک مکان بزرگ برای تجربه زندگی روزمره در شهر بیلبائو است.

آدرس: La Ribera Bilbao, Erribera Kalea, Bilbao, Spain

شماره تماس: 0034944790695

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "سفر به بیلبائو شهر زیبای اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به بیلبائو شهر زیبای اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید