4 مکمل طبیعی کاهش دهنده اشتها و وزن

به گزارش وبلاگ حامد، برای کاهش وزن مؤثر، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما برای بعضی از افراد، مکمل های طبیعی کاهش وزن نیز ممکن است در تغییر سبک زندگی یاری نمایند.

4 مکمل طبیعی کاهش دهنده اشتها و وزن

مکمل های طبیعی کاهش وزن از سه طریق می توانند به کاهش وزن یاری نمایند - افزایش تعداد کالری سوزانده شده، کاهش اشتها و کاهش توانایی جذب کالری از مواد غذایی.

شما باید درباره مکمل هایی که می خواهید امتحان کنید و برای تهیه یک برنامه کاهش وزن سالم که برای نیازهای فردی شما بی خطرتر باشد، با پزشک خود مشورت کنید. آن ها می توانند به شما یاری نمایند که آیا این مکمل ها مناسب شما هستند یا نه؟.

هنوز تحقیقات در خصوص اثربخشی و ایمنی این مکمل های طبیعی کاهش وزن در حال اجرا است و می تواند عوارض جانبی نیز داشته باشد، بنابراین احتیاط و جستجوی مشاوره پزشکی متخصص قبل از استفاده از آنها مهم است

کافئین

کافئین در قهوه، چای و بعضی گیاهان دیگر یافت می گردد. این یک ماده رایج برای بسیاری از مکمل های کاهش وزن است زیرا محرکی است که می تواند باعث تجزیه چربی گردد و به شما در سوزاندن کالری بیشتر یاری کند.

در یک آنالیز 2018، محققان دریافتند که دو برابر شدن مصرف کافئین منجر به کاهش وزن می گردد. علاوه بر این، یک مطالعه کوچک در سال 2005، در مقایسه با گروه دارونما، کاهش بیشتری در وزن، توده چربی و مقدار دور کمر در مصرف نمایندگان بالای کافئین نشان داد.

دانه قهوه سبز

از دانه های قهوه سبز در بسیاری از مکمل های غذایی استفاده می گردد زیرا بعضی شواهد نشان می دهد که ممکن است به کاهش چربی و تبدیل قند خون به انرژی به جای چربی یاری کند.

در یک آنالیز 2011 در خصوص آنالیز اثر بخشی عصاره دانه قهوه سبز به عنوان یک مکمل کاهش وزن، محققان دریافتند که دانه های قهوه سبز ممکن است باعث کاهش وزن شوند. با این حال، برای معین اثرات کامل آن، تحقیقات بیشتری ضروری است.

بعضی از افراد ممکن است هنگام استفاده از دانه قهوه سبز عوارض جانبی جزئی مانند سردرد و دچار عفونت ادراری (UTI) شوند.

چای سبز

جدا از نوشیدنی محبوب در سراسر دنیا، چای سبز یک ماده اصلی در بسیاری از مکمل های کاهش وزن است. تصور می گردد چای سبز با افزایش تعداد کالری هایی که بدن می سوزاند و بعلاوه در کاهش جذب چربی و اندازه چربی بدن به کاهش وزن یاری می نماید.

در یک مطالعه کوچک در سال 2008 در خصوص اثربخشی چای سبز برای کاهش وزن در افراد چاق، محققان شرکت نمایندگان را به دو گروه تقسیم کردند. به گروه اول در مدت 12 هفته چای سبز و به گروه دوم دارونما داده شد. در خاتمه مطالعه، محققان دریافتند که بین شرکت نمایندگان در گروهی که چای می نوشیدند و گروه دارونما 3.3 کیلوگرم تفاوت در کاهش وزن وجود دارد. آن ها نتیجه گرفتند که چای سبز می تواند به کاهش وزن یاری کند.

اپی گالوکاتکین-3-گالات (EGCG)، که آنتی اکسیدان اصلی چای سبز است، یک ماده رایج در بسیاری از محلول های کاهش وزن است. با این حال، شواهد اثر EGCG در کاهش وزن متناقض است. بیشتر مطالعات نشان می دهد که EGCG وقتی در ترکیب با کافئین مصرف گردد مؤثرتر است.

انبه آفریقایی

تصور می گردد که انبه آفریقایی با جلوگیری از تشکیل بافت چربی به کاهش وزن یاری می نماید. اگرچه استفاده از انبه آفریقایی ایمن است، اما بعضی از افراد گزارش نموده اند که عوارض جانبی جزئی مانند نفخ شکم، سردرد و مسائل خواب را تجربه نموده اند.

با این حال، تجویز کوتاه مدت در بعضی از مطالعات تجربی نشان داده است که انبه آفریقایی می تواند به کاهش وزن و مدیریت وزن یاری کند. در مطالعه ای در سال 2009 در خصوص اینکه آیا عصاره دانه از انبه آفریقایی می تواند به کاهش وزن در افرادی که دارای اضافه وزن هستند یاری کند، محققان گروه 102 نفره را به دو قسمت تقسیم کردند. به یک گروه 10 روز هر روز عصاره دانه داده شد و به گروه دیگر دارونما داده شد.

در خاتمه مطالعه، محققان دریافتند که در مقایسه با گروه دارونما، در افرادی که عصاره به آنها داده شده، کاهش قابل توجهی در وزن بدن، چربی و دور کمر وجود دارد.

منبع: گردشبان

به "4 مکمل طبیعی کاهش دهنده اشتها و وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 مکمل طبیعی کاهش دهنده اشتها و وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید