20 نکته طلایی جهت پیشگیری از ضررهای میلیونی در تورهای نوروزی

به گزارش وبلاگ حامد، یکی از خدمات دفاتر مسافرتی ارائه مشاوره در زمینه سفر است؛ سفرهای خارجی به دلایل متعددی از قوانین،شرایط و ممنوعیت هایی برخوردار است. هرچه قدر هم یک فرد کثیرالسفرتر باشد بازهم نیازمند توضیحات خاص است؛گاهی نداشتن اطلاعات کافی و ارائه ندادن مشاوره های گوناگون و خاص به مسافران دفاتر خدمات مسافرتی را با چالش ها و گاها با ضررهای سنگین روبه رو نموده است؛ تیم کارشناسی گروه گردشگری خبرنگاران در آنالیز عوامل به این نتیجه رسید که با مشاوره و اطلاع رسانی پیشین و هنگام عقد قرارداد سفر بسیاری از مسائل و چالش های دو سویه سفر(مسافر و آژانس)رفع خواهد شد. از این رو 20 نکته اشاره شده در این متن می تواند نقشه راه دفاتر خدمات مسافرتی در فروش تورهای خود و جلوگیری از ضرر و زیان و ازسوی دیگر لغوسفر و تلخ شدن کام مسافران گردد؛

20 نکته طلایی جهت پیشگیری از ضررهای میلیونی در تورهای نوروزی

از این رو گروه گردشگری وبلاگ حامد خواندن و عمل کردن به این 20نکته طلایی را به مشاوران و کارگران سفر و دفاتر خدمات مسافرتی توصیه می نماید:

1.عقد قرار داد با مسافران یکی از بندهای اصلی و الزامی است و باید با هر مسافر قرار دادمنعقد شود؛چراکه در صورت بروز مشکل دفتر خدمات مسافرتی مقصر شناخته خواهد شد.

2.هزینه تورها به دلیل نوسان ارز در کشور، حتما ارزی و ریالی اعلام و از مسافر دریافت شود.

3.ارزهای دریافتی از مسافران حتما با درج کامل شماره سریال باشد و از آن کپی تهیه و از مسافر امضا و اثر انگشت دریافت شود؛ چون به تازگی در کشور شاهد رواج اسکناس های تقلبی یورو و دلار هستیم.

4.تمامی دریافت ها و پرداخت ها به وسیله حساب شرکت و یا احیاناً از حساب مدیرعامل انجام پذیرد و از معرفی حساب کارکنان آژانس به شدت پرهیز نمائید.

5.بلیت پرواز و هتل ها بعد از تسویه کامل مسافر که به صورت ارزی و ریالی است صادر شود.

6.در ابتدای عقد قرارداد شرح و اندازه کسورات (مبلغ خسارت) در صورت عدم اخذ ویزا و ریجکتی از طرف سفارت به هر دلیل به تائید مسافر برسد؛ قابل ذکر است در صورت ردی ویزای یک یا چند نفر از اعضای یک قرارداد مابقی افراد ملزم به سفر و استفاده از خدمات تور هستند و در غیر این صورت مطابق قرارداد رفتار می شود.

ریجستر بودن آژانس به چه معناست؟

7.در صورت هر نوع تغییر قیمت در خدمات، به مسافران اطلاع رسانی شود و بابت پرداخت هزینه های متحمل شده از مسافران امضا دریافت شود.

8.اندازه و مبلغ ضمانت نامه بانکی به صورت واضح و روشن به تایید و اطلاع مسافر رسانده شود.

9.اعتبار زمانی گذرنامه(پاسپورت ها) پیش از عقد قرار داد به وسیله مسافران و کارمندان دفاتر خدمات مسافرتی کنترل شود.چر اکه اطلاع دیر هنگام از این موضوع خسارت زیادی را به آژانس و مسافر تحمیل میکند.(مانده اعتبار گذرنامه می بایست حداقل 6 ماه از تاریخ سرانجام سفر باشد)

10.طبعات ممنوع الخروجی به مسافر گوشزد شود(شامل اعلام خسارت و یا حتی سوخت کامل)؛در صورت ممنوع الخرجی یک و یا چند نفر از اعضای یک قرارداد مابقی افراد ملزم به استفاده از خدمات تور می باشند در غیر اینصورت مطابق قراداد رفتار می شود.

11.طبق قانون، بچه ها ذکور در شرف 18 سال و مشمول خدمت باید نامه خروج از کشور از سازمان نظام وظیفه را داشته باشند و در ابتدای قرارداد به تائید کتبی مسافرین برسد.(بسیار مهم)

12.هزینه اتاق های مختلف ازجملهsingle برای مسافران شرح داده شود، تا مسافران درباره آن و نحوه پرداخت آن اشراف پیدا کنند.

13.در هتل های خارجی اتاق های سه تخته معمولا به اتاق هایی گفته می شود که دارای تخت EXTRA BED باشند و در بیشتر زمان ها اطلاع نداشتن مسافران از این مسئله سبب شکایت های مختلف از آژانس های مسافرتی می شود. از این رو باید برای مسافران تمامی گزینه های هتل شرح داده شود ودر قرار داد ذکر شود.

14.کانترهای فروش از هرگونه وعده و وعیدهای افراطی و غیر عملیاتی(ترفندهای بازاریابی) به مسافر پرهیز کنند که عدم رعایت این نکات قطعا موجب شکایت می شود.ضمناً نام و ستاره هتل و لوکیشن آن حتما به تایید مسافر برسد.

15.هیچ ضمانتی برای گارانتی برای ویزا و ویزا وجود نداردپس آژانس داران در این زمینه هیچ ضمانتی ندهد تا با مشکلاتی در صورت عدم صدور ویزا روبرو نشوند.

16.مشخصات ویزا با گذرنامه مطابقت داده شود گاهی در زمینه صدور ویزا ممکن است اسامی یا عکس ها جابه جا شود.

17.پیش از برگزاری تور حتما جلسه آشنایی و معرفی لیدر انجام شود و تمامی جزئیات سفر و برنامه ها به اطلاع و امضای مسافران برسد.

18.تمامی اشیاء ممنوعه،وسایل امنیتی و دارو که مسافر می تواندبا خود داشته یا نداشته باشد به مسافران گوشزد شود.

19.در صورتی که آژانس مسافرتی کارگزار نیست و کننده فروش است، حتما بین کننده فروش و کارگزار قرارداد به امضا برسد و به مسافر گفته شود که آژانس کننده فروش است نه برگزار کننده تور.

20.در صورت به حد نصاب نرسیدن تورهای گروهی و در نتیجه برگزاری تور به صورت FIT ، رضایت و تائید مسافر الزامی است.

گروه گردشگری وبلاگ حامد

تورهای پیشنهادی

تور اروپا

تور پاریس

تور فرانسه

تور هلند

تور اسپانیا

تور آلمان

تور سوئیس

تور چک

منبع: ژیوار

به "20 نکته طلایی جهت پیشگیری از ضررهای میلیونی در تورهای نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 نکته طلایی جهت پیشگیری از ضررهای میلیونی در تورهای نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید