کولاکوویچ: ایرانی ها ملت با فرهنگی هستند، کوبیاک اشتباه کرد

به گزارش وبلاگ حامد، ایگور کولاکوویچ می گوید مردم ایران ملتی صاحب فرهنگ هستند و او دوران خاطره انگیزی را در این کشور سپری نموده است.

کولاکوویچ: ایرانی ها ملت با فرهنگی هستند، کوبیاک اشتباه کرد

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ حامد، به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سرمربی پیشین تیم ملی والیبال در مصاحبه با سایت لهستانی sportowefakty گفت از دوران حضورش در ایران خاطرات خوبی دارد و باید از تصویر خوب مردم این کشور دفاع کند.

مصاحبه کولاکوویچ با سایت لهستانی را در زیر می خوانید:

چه طور شد که پس از مربی گری در تیم های ملی قدرتمندی، چون صربستان و ایران تصمیم گرفتید راهنمایی تیمی از شهری کوچک در لهستان را بر عهده بگیرید؟

برای انجام این کار، چندین دلیل دارم. زاویِرچه باشگاهی سازمان یافته است و نیز رقابت های پلاس لیگا از کیفیت بالایی برخوردار است. من دوست داشتم به حرفه مربی گری در سطح باشگاهی بازگردم و به نظرم در دنیا جایی بهتر از لهستان برای والیبال نیست؛ این را از این جهت که اینجا هستم، نمی گویم. همیشه سطح سازمان یافته این رقابت ها در این سال ها برای من قابل احترام بوده است. مدیر برنامه هایم گفت که پیشنهادی از زاویرچه دارم و او این تیم را جای مناسبی برای کار کردن توصیف کرد. وی قرار مصاحبه ای با کریسپین باران رئیس باشگاه ترتیب داد و من دیدگاه هایم را ارائه کردم و مورد پسند او واقع شد. من هم نقطه نظر او را پسندیدم، چرا که فرد واقع گرایی نشان داد و این که خواهان موفقیت زودتر از موعد نیست؛ چراکه می داند در پلاس لیگا هیچ تیمی نمی تواند از حیث کسب مدال اطمینان خاطر داشته باشد، زیرا تیم های ثروتمندتری حضور دارند که ستاره های عظیمی را جذب نموده اند. می خواهم با این تیم گام به گام پیش بروم و این به نحوه تفکر من بازمی گردد.

طرح های بلند مدت در زاویرچه بدین معنی است که چنانچه نتایج این تیم خوب نباشد، شما برای چندین سال به حضورتان در لهستان ادامه خواهید داد؟

قرارداد فعلی من با باشگاه، دو ساله است و امیدوارم که بتوانم به طور کامل در تیم باقی بمانم. هر کجا که کار نموده ام، فرض را بر این گذاشته ام که باقی عمرم هم آنجا خواهم بود. این موضوع مرا بیش تر درگیر کار خواهد نمود تا این که فکر کنم برای یک یا دو سال آنجا کار خواهم کرد و سپس به خانه بازخواهم گشت. فکر می کنم زاویرچه پروژه من برای سال های آینده باشد.

شما قبل از این که به عنوان مربی زاویرچه منصوب شوید، برای چند سال راهنمایی تیم ملی والیبال ایران را بر عهده داشتید. به این موضوع واقف هستید که بین والیبال ایران و لهستان تنش وجود دارد؟

بله این اتفاق اتفاق افتاده است؛ مردم دوست دارند این چیز ها را به خاطر بیاورند و رسانه ها نیز مشتاقانه تر از خود مسابقات به آن می پردازند. اما بیش تر بازی های دو تیم، در شرایط کاملا عادی برگزار گردیده است.

در رقابت های جام دنیای 2019، ما با نتیجه سه بر صفر برابر آن ها مغلوب شدیم، اما بازیکنان در انتها با یکدیگر دست دادند و همین. قبل از مسابقه با لهستان، با بازیکنان در خصوص این اختلافات صحبت کردم؛ آن ها به من گفتند جای نگرانی نیست، چون این موضوع مربوط به گذشته است.

در واقع عظیم ترین جنجال بین دو تیم ایران و لهستان، به چهار سال قبل در بازی های المپیک 2016 ریو بازمی گردد.

در مسابقات قهرمانی دنیا 2018 بلغارستان، دو تیم رابطه خوبی با هم نداشتند و عصبی بودند، اما نه به شدت المپیک ریو.

به نظر من بازیکنان ایران در کشور شما قابل احترام هستند و لهستانی ها شاید حتی آن ها را خیلی دوست داشته باشند. میلاد عبادی پور شخصیت عظیمی در والیبال کشور شما محسوب می گردد و محمد موسوی هم اینجا خوب بازی نموده است. پوریا فیاضی هم اینجا حضور داشته است. امیدوارم در آینده بازیکنان ایرانی بیش تری به عضویت تیم های لهستانی درآیند.

در ایران به شما چه طور گذشت؟

اوقات بسیار خوبی در ایران داشتم. در آنجا همکاران بسیار خوبی نیز کنارم بودند و بازیکنان، دستیاران، کادر پزشکی و سرپرست تیم بیش از آن که همکاران من باشند، عضوی از خانواده ام بودند.

در آنجا با مردمی عظیم دیدار کردم؛ با یک فرهنگ جدید که عادات و سبک زندگی خاص خود را داشت. مردم ایران خیلی رفتار محبت آمیز ای دارند.

شاید در گذشته مشکلاتی بین بازیکنان لهستان و ایران وجود داشته است، اما باید در خصوص بازیکنان ایران نظر دیگری داشته باشید. آن ها افراد خوب و ورزشکاران عظیمی هستند. به نظرم روابط بین تیم های لهستان و ایران، بر پایه رقابت ورزشی بوده و نه اتفاقات نامطلوب غیرورزشی. زمانی که دو تیم به مصاف هم می فرایند، شما شاهد یک نمایش زیبا هستید.

اما در رقابت های لیگ ملت ها که سال گذشته در ارومیه برگزار گردید اتفاقاتی رخ داد.

بله در آنجا اتفاقات عجیبی رخ داد. پس از انجام یکی از بازی ها با لهستان، ما برای بازگشت به هتل با وقفه ای دو ساعته روبرو شدیم و به علت ازدحام جمعیت در خیابان ها نتوانستیم زود به هتل برسیم. مردم جشن گرفته بودند و از پیروزی لذت می بردند و حتی به سرمربی لهستان ضربه ای آرام هم زدند. این کار ممکن است برای مردم لهستان چیز عجیبی باشد، اما به شما اطمینان می دهم که هیچ رفتار خصمانه ای در کار نبود. مردم ایران سرشار از انرژی و حرارت هستند. این نحوه واکنش آن ها به پیروزی است که خیلی ها آن را دوست دارند.

آیا شما برای رقابت های المپیک توکیو که ایران و لهستان بار دیگر با هم روبه رو خواهند شد، برای کوبیاک توصیه ای دارید؟

قصد ندارم برای او سخنرانی کنم، اما فقط این را می گویم: من در ایران حضور داشته ام و با ایرانی ها زندگی نموده ام. می دانم آنچه که کوبیاک در خصوص ایرانی ها گفت، درست نیست. اگر او هم مانند من مدتی را آنجا سپری نموده بود، نظرش عوض می شد. شبیه هرجای دیگر دنیا، آنجا مردمانی عظیم و خوب حضور دارند و البته کسانی هم هستند که شما نمی خواهید سر راهتان قرار بگیرند.

به نظر من ایرانی ها میهمان نوازترین مردم دنیا هستند. به همین خاطر است که من ملزم هستم تا از تصویر این کشور دفاع کنم، چرا که در آنجا حس خوبی داشتم. اگر چند سال بعد کسی در خصوص زاویرچه بد حرف بزند، من همین کاری را انجام می دهم که در خصوص ایران انجام دادم.

ویتال هِینن می گوید وقتی در ارومیه پیاده روی می نموده، به میزانی که تا به حال تجربه ننموده از او استقبال شده است.

این چیزی است که همه درباره آن صحبت می نمایند. ایرانی ها مردم بسیار شادی هستند و دوست دارند به دیگران یاری نمایند، به ویژه خارجی ها. در ساختمانی که من زندگی می کردم، بار ها اتفاق می افتاد که یکی از همسایگان زنگ خانه من را می زد و در حالی که یک کیسه پر از خرید در دست داشت، آن را به من می داد.

میهمان نوازی و یاری به دیگران، ریشه در فرهنگ ایرانی ها دارد. با شناختی که از لهستانی ها دارم، شما فرهنگ ایرانی ها را ستایش خواهید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کولاکوویچ: ایرانی ها ملت با فرهنگی هستند، کوبیاک اشتباه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کولاکوویچ: ایرانی ها ملت با فرهنگی هستند، کوبیاک اشتباه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید