کاهش 16 درصدی مصرف انواع فرآورده های نفتی در زنجان

به گزارش وبلاگ حامد، خبرنگاران/زنجان مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان از افت مصرف انواع فراورده های نفتی و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش 16 درصدی مصرف انواع فرآورده های نفتی در زنجان

حمید حبیبی در گفت وگو با وبلاگ حامد، از افت مصرف انواع فراورده های نفتی و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: میزان مصرف فرآورده بنزین در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 16 درصد کاهش داشته که این امر ناشی از جایگزینی CNG، کاهش مسافرت ها و ترددهای شهری به دلیل وجود بیماری کرونا است.

وی با اشاره به شروع فصل سرما اضافه کرد: امسال به منظور ذخیره سازی بهینه در روستاهای صعب العبور، سهمیه نفت سفید چهار ماهه خانوارها به صورت یک جا شارژ شده که این امر به صورت کاذب با 65 درصد افزایش برداشت نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به شروع فصل سرما و احتمال کاهش و یا قطع گاز طبیعی مصرف کنندگان عمده و جزء در فصل زمستان متصور است، تخصیص سوخت ذخیره دوم به میزان 7 روز مصرف برای واحدهای مصرف کننده نفت گاز و 15 روز مصرف جهت واحدهای مصرف کننده نفت کوره پیش بینی شده است.

حبیبی شرح داد: هر گونه استفاده از موجودی سوخت ذخیره دوم منوط به اعلام کتبی شرکت گاز مبنی بر قطع یا افت فشار گاز خواهد بود. بنابراین به مصرف کنندگانی که سال قبل سوخت ذخیره دوم دریافت و مصرف کرده اند، تامین ذخیره پیش بینی شده سهمیه مجدد تعلق می گیرد و به مصرف کنندگانی که سوخت ذخیره دوم سال قبل خود را مصرف نکرده اند، سهمیه جدید تعلق نمی گیرد.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان یادآور شد: در حال حاضر قریب به 400 روستا با 27 هزار خانوار دریافت کننده نفت سفید در استان زنجان هستند که سوخت در کارت روستائیان فاقد گاز شهری به خصوص مناطق صعب العبور شارژ شده است. تغییر نظام درخواست و توزیع این فرآورده از روش سنتی به الکترونیکی، به منظور صیانت از سرمایه ملی و دفاع از حقوق مصرف کنندگان واقعی ساکن در روستاهای صعب العبور فاقد گاز شهری استان زنجان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاهش 16 درصدی مصرف انواع فرآورده های نفتی در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 16 درصدی مصرف انواع فرآورده های نفتی در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید