چرا 4 بازی به جای مانده جام جهانی باید در سینماها نمایش داده گردد؟

به گزارش وبلاگ حامد، تا سرانجام جام جهانی، 4 بازی به جای مانده و حالا اخباری غیررسمی حکایت از آن دارد که پخش این 4 مسابقه در سینماها، منتفی شده است. اتفاقی که قطعا باید خیلی زود به نفع سینمای ایران تغییر نموده و زمینه های پخش هر 4 مسابقه در سینماهای کشور فراهم گردد.

چرا 4 بازی به جای مانده جام جهانی باید در سینماها نمایش داده گردد؟

به گزارش وبلاگ حامد، طی ساعات اخیر، خبری در محافل غیررسمی مطرح شده است که پخش مسابقات نیمه نهایی جام جهانی در سینماها منتفی شده است و علت آن، عدم موافقت سینماداران، پخش کنندگان و تهیه کنندگان بر سر تقسیم منابع مالی حاصل از بلیت فروشی فوتبال است.

این خبر با قطعیت بالایی از سوی چند چهره نیز تائید شده اما هنوز به شکل رسمی اعلام نشده است که اگر این خبر، مخصوصا علت منتفی شدن این اتفاق، جدی باشد، خدشه ای جدی بر حیثیت سینمای ملی ما وارد می گردد. یعنی کدام اندیشه پویا و روشن ضمیری است که بپذیرد 3 صنف اصلی سینمای یک کشور، بر سر تقسیم 610 میلیون تومان در گام نخست، با یکدیگر به مشکل برخورده اند و خود، زمینه تحریم را مهیا نموده و در این شرایط سینما که همه از آن آگاه هستند، پخش مسابقات فوتبال را در سالن ها، ممنوع نموده اند.

نکته ای که در این بین مهم به نظر می رسد آن که پخش فوتبال ایران و آمریکا در سینماها، درآمد حدود 610 میلیون تومانی داشت که آن هم از سانس 22:30 دقیقه شروع شد یعنی سانسی که به جز بخارست و در معدود موارد، ابلق، تقریبا هیچ فیلم دیگری، سانسی در سینماها ندارد بنابراین بحث بر سر تقسیم غنائم برای فوتبال ایران، تقریبا منتفی به نظر می رسد مگر اینکه ادعاهایی از سوی بعضی صنوف مطرح باشد که بخواهد کار را بر روی ریل دیگر بیندازد.

از سوی دیگر، تا انتهای جام جهانی سال جاری، تنها 4 مسابقه به جای مانده است که 2 مسابقه نیمه نهایی در ساعت 22:30 دقیقه برگزار می گردد و باز شرایط مانند بازی ایران است که به جز بخارست و معدود سانس هاس ابلق، فیلم دیگری در این ساعت نمایش داده نمی گردد. ضمن اینکه گستردگی سالن برای این 2 مسابقه، قطعا به مانند بازی ایران نخواهد بود و بنابراین در زمینه پخش این فیلم نیز محدودیتی وجود نخواهد داشت بنابراین چه علت می تواند داشته باشد که این 3 صنف بر سر تقسیم درآمد این بازی ها که شاید به رقم 610 میلیون تومان بازی ایران نرسد، به تفاهم نرسند؟

حالا بازی رده بندی و فینال ساعت 18:30 نمایش داده می گردد و اگر طرفی ادعای سهم خواهی داشته باشد، می تواند برای این 2 مسابقه که شنبه و یکشنبه هفته آینده برگزار می گردد، به چانه زنی بپردازد نه اینکه از پیش، زمینه بازی سه شنبه و چهارشنبه این هفته را مخدوش کند.

سازمان سینمایی باید به عنوان نهادی بزرگ تر و رسمی تر، به این غائله ورود نموده و اجازه ندهد همین آب باریکه ای که قرار است از جام جهانی نصیب سینماهای کشور گردد، قطع گرددسینمای ایران اکنون در شرایطی واقع شده است که باید از هر تجمعی در آن که به افزایش اندازه مخاطب، ولو در یک بازه خاص منجر می گردد، استقبال کرد. سینمای ایران حتی اگر این 4 بازی به جای مانده را هم نمایش دهد و برای این 4 بازی، تمام سالن های سینمایی کشور نیز پر گردد، باز هم متضرر است چرا که نتوانسته جام جهانی را پوشش دهد درحالی که می توانست درآمد بسیار بالایی از محل نمایش بازی های مهم این رویداد به دست آورد و حالا می بینیم که تنها 1 بازی در سینماهایی محدود نمایش داده شده و حالا برای 4 بازی به جای مانده، چه اتفاق های عجیبی که رخ نمی دهد.

اگر این خبر درست باشد و این 3 صنف در خصوص نمایش بازی ها، به توافق نرسیده باشند، اتفاقی نادر در جامعه صنفی کشور رخ می دهد که نشان می دهد عده ای از زیرشاخه های سینما، آن هم در چنین شرایطی که همه از آن آگاه هستند، زمینه را برای گشایش فضای سینما مسدود نموده و بر سر مبلغی پائین، دست به محدودیت و بایکوت زده اند.

در این زمینه، سازمان سینمایی باید به عنوان نهادی بزرگ تر و رسمی تر، به این غائله ورود نموده و اجازه ندهد همین آب باریکه ای که قرار است از جام جهانی نصیب سینماهای کشور گردد، قطع گردد. اینکه آیا صنوف دیگر باید ادعای سهم خواهی داشته باشند یا خیر و در مرحله بعدی، درصد تقسیم به چه ترتیبی می تواند باشد، باید خیلی زود تعیین گردد تا لطمه ای به پخش این 4 مسابقه وارد نگردد. قطعا ضرورت دارد که این مهم طی ساعات دیگر نهایی گردد تا خیلی زود تکلیف بازی سه شنبه شب سینماها تعیین گردد.

این اتفاق می تواند زمینه بسیار خوبی برای موج استقبال از فیلم هایی که قرار است پس از جام جهانی به روی پرده برود، فراهم کند. خیلی حیف است که این فرصت خوب در نتیجه عدم توافق 3 صنف داخلی سینما، هرز رفته و درآمد آن به جیب سینمای ایران نرود.

منبع: همشهری آنلاین

به "چرا 4 بازی به جای مانده جام جهانی باید در سینماها نمایش داده گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا 4 بازی به جای مانده جام جهانی باید در سینماها نمایش داده گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید