نقد و آنالیز آیفون 12؛ بالاخره آیفونی جدید!

به گزارش وبلاگ حامد، چه از هواداران محصولات اپل هستید و چه نه، پیشنهاد می کنیم در این مطلب با نقد و آنالیز آیفون 12 همراه خبرنگاران مگ باشید. چون آیفون 12 و البته سه برادر آن، واقعا جزو هیجان انگیزترین گوشی های سال جاری هستند. آن هم نه صرفا برای اینکه نام آیفون و اپل را به یدک می کشند، بلکه به این دلیل که هر چهار مدل آن ها نمایشگرهایی OLED و دوست داشتنی دارند و از همه مهم تر، طراحی آن ها دوباره ما را یاد گوشی های محبوب آیفون 4 و آیفون 5S می اندازد.

نقد و آنالیز آیفون 12؛ بالاخره آیفونی جدید!

آیفون 12 را می توانیم آیفونی کاملا تازه از زمان آیفون X به شمار بیاوریم. دو نسل قبلی این گوشی، طراحی هایی مشابه با آیفون X داشتند و در بخش هایی خاص مثل دوربین، نمایشگر و باتری بهتر شده بودند. حالا اما آیفون 12 با طراحی جدیدش، یک آیفون کاملا جدید است.

اسم این گوشی را می توانیم آیفون پیش فرض هم بگذاریم؛ چون اگر آیفون کوچک می خواهید، آیفون 12 مینی پیش روی شماست و اگر به دنبال دوربین های بیشتر و گوشی عظیم تر با کیفیت ساخت بالاتر می گشت، آیفون های پرو می توانند انتخاب شما باشند. اما اگر صرفا آیفون جدید می خواهید، iPhone 12 همان آیفون پیش فرض است که هم از نظر عملکرد و نمایشگر چیزی از برادرانش کم ندارد و هم برای بسیاری از کاربران، می تواند حتی انتخاب بهتری هم باشد.

بی هیچ مقدمه دیگری، بگذارید سراغ نقد و آنالیز آیفون 12 برویم و با طراحی این گوشی شروع کنیم.

طراحی آیفون 12

یک موردی که در نظرات کاربران در گوشه کنار اینترنت می خواندم، این است که طراحی این آیفون با نسل های قبلی هیچ تفاوتی ندارد اما واقعا اینطور نیست! من به شخصه عاشق طراحی آیفون 12 شده ام. از سال 2014 که آیفون 6 به بازار عرضه شد و تا همین پارسال، همه مدل های آیفون کناره هایی گرد داشتند و در نهایت همه آن ها حسی مشابه را القا می کردند. حالا اما لبه های تخت شده این گوشی، باعث شده تا با محصولی کاملا جدید روبرو باشیم.

کناره های آیفون 12 و البته آیفون 12 مینی، از جنس آلومینیوم است و پوششی مات دارد که فکر می کنم سال جاری از این نظر، این دو مدل از مدل های پرو این گوشی که لبه هایی براق دارند، زیباتر هستند. شیشه پشتی اما مثل آیفون 11، شفاف است که باعث می گردد هم پس از چند دقیقه پر از اثر انگشت گردد و هم در مقابل خط و خش مقاومت کمتری دارد. من از آیفون 11 پرو مکس به این گوشی مهاجرت کردم و شیشه پشتی مات گوشی قبلی را حداقل از این جنبه که در طول یک سال هیچ خط و خشی به آن نیفتاد، بیشتر دوست داشتم.

در بخش جلویی آیفون 12 هم شاهد نمایشگر 6.1 اینچی آن هستیم که حالا به لطف صاف شدن کناره های گوشی، حاشیه های کمتری هم دارد و به طور کل، ابعاد این گوشی از آیفون 11 کوچک تر است. آیفون 12 آنقدر طراحی جعبه ای شکل دارد که هیچ خمیدگی روی اطراف شیشه جلویی یا پشتی آن وجود ندارد و یک صفحه شیشه ای، به آلومینیوم می رسد. حتی لایه پلاستیکی که معمولا برای بالا بردن مقاومت شیشه گوشی در افتادن می شد نیز حالا وجود ندارد.

صحبت از مقاومت شد و باید بگوییم شیشه جلویی این گوشی پوششی به نام سرامیک شیلد دارد. سرامیک شیلد پوششی است که اپل با همکاری با شرکت کورنینگ توسعه داده و در ساخت آن، از کریستال های سرامیکی استفاده شده تا مقاومت این شیشه در مقابل شکستن بالاتر برود. اپل که می گوید مقاومت شیشه رویی آیفون 12 نسبت به نسل قبلی، چهار برابر بیشتر است اما من که علاقه ای به دراپ تست کردن این گوشی ندارم.

این افزایش مقاومت در برابر شکستن، یک معنای دیگر هم دارد؛ به طور کل شیشه هرچقدر در مقابل شکستن مقاوم تر باشد، از آن طرف در برابر خط و خش دریافت آسیب پذیرتر است و بلعکس. بنابراین توصیه می کنم اگر سراغ خرید این گوشی رفتید، حداقل برای جلوگیری از پدیدار شدن خط و خش ها روی نمایشگر آیفون 12، از محافظ صفحه بهره ببرید.

باقی قسمت های طراحی این گوشی، تفاوتی با نسل های قبلی ندارند؛ این یعنی محل قرار گیری دکمه ها، بلندگو، میکروفون و پورت با نسل قبلی یکسان است. همچنین اگر پارت نامبر آمریکایی آیفون 12 را خریداری کنید، یک آنتن اضافی در لبه سمت راست گوشی قرار خواهد داشت اما اگر سراغ هر پارت نامبر دیگری بروید، خبری از آن آنتن هم نیست.

بار دیگر باید اشاره کنم که با توجه به اینکه این گوشی نمایشگری 6.1 اینچی دارد اما از نسل های قبلی خود یعنی آیفون XR و آیفون 11، ابعاد کوچک تری دارد که این مورد به لطف طراحی جدید ممکن شده است. با وجود اینکه خبری از استیل ضد زنگ در لبه گوشی و شیشه مات در بخش پشتی نیست اما همچنان این گوشی هم کیفیت را فریاد می زند و با این طراحی مدرن، باید نمره قبولی این بخش را به آن بدهیم.

نمایشگر

اگر از آیفون XSها یا آیفون 11پروها به این گوشی می آیید، با نمایشگر OLED این گوشی آشنا خواهید بود. اما این محصول آمده تا جایگزین آیفون 11 معمولی گردد که نمایشگر LCD با رزولوشن 750P داشت. اگر از آن محصول یا هر آیفون دیگری با نمایشگر LCD به سراغ آیفون 12 بیایید، عاشق نمایشگر این گوشی خواهید شد.

نمایشگر 6.1 اینچی Super Retina XDR این گوشی، رزولوشنی تقریبا معادل 1080P+ دارد و 480 پیکسل را در هر اینچ نمایش می دهد. این صفحه نمایش از استاندارد Dolby Vision هم پشتیبانی می نماید و در حالت نمایش HDR، حداکثر روشنایی آن به 1200 نیتس می رسد. با وجود اینکه بعید می دانیم هیچ تفاوتی بین پنل نمایشگر این گوشی با آیفون 12 پرو وجود داشته باشد اما حداکثر روشنایی این نمایشگر در حالت عادی، 650 نیتس است در صورتی که آیفون 12 پرو به 800 نیتس می رسد.

این تفاوت جزئی را اگر هر دو گوشی را در کنار هم نگذارید، متوجه نخواهید شد. اصلا اینکه در طول استفاده از آیفون 12 به این مشکل بخورید که روشنایی نمایشگر کم است نیز بسیار بعید خواهد بود. در بالای این نمایشگر هم همچنان همان ناچ یا بریدگی قرار گرفته که سنسورهای Face ID، دوربین سلفی و بلندگوی دوم در آن قرار گرفته اند.

یک موردی که نمی توانیم از کنار آن به سادگی بگذریم این است که این پنل همچنان نرخ تجدید 60 هرتزی دارد. این روزها تقریبا تمام گوشی های اندرویدی جدید نمایشگر حداقل با نرخ تجدید 90 هرتزی دارند. رقبای هم قیمت آیفون 12 هم بیشترشان نمایشگرهای 120 هرتزی دارند که باعث می گردد اسکرول کردن و چرخیدن در محیط سیستم عامل، روان تر و جذاب تر باشد.

سال جاری اما در هیچ کدام از مدل های آیفون 12 خبری از نمایشگری با نرخ تجدید بالا نیست و همه آن ها روی 60 هرتز قفل شده اند. البته رابط کاربری iOS 14 و انیمیشن های آن آنقدر روان اجرا می شوند که کاربر عادی کمتر احساس کند کاش نمایشگری 120 هرتزی داشت ولی خب برای آن دسته از خوره های تکنولوژی، این نکته که هنوز آیفون نمایشگری با نرخ تجدید بالاتر ندارد، ناامید نماینده است. شاید سال آینده بالاخره سالی باشد که نمایشگر 120 هرتزی را در آیفون هم خواهیم دید.

فارق از موردی که گفتم، هیچ ایراد دیگری نمی توان به صفحه نمایش آیفون 12 وارد کرد. رنگ ها پویا هستند، کانتراست نمایش تصاویر در سطح بسیار بالایی است و زاویه دید و روشنایی این نمایشگر هم عالی است. پشتیبانی از Dolby Vision و HDR هم باعث شده تا تماشای محتوای HDR جذاب و چشم نواز باشد.

دوربین های دوتایی آیفون 12

و حالا می رسیم به یکی از مهم ترین بخش های آیفون 12 یعنی دوربین های دوگانه آن. قبل از اینکه این بخش را شروع کنیم، باید یک نکته را یادآور شوم؛ سنسورهای دوربین عریض و فوق عریض در این گوشی، با آیفون 12 پرو و همه مدل های آیفون 11 یکسان است. سال جاری اما اپل یک لنز جدید 7 المانی با دیافراگم f/1.6 برای دوربین عریض در نظر گرفته و ادعا می نماید این لنز جدید علاوه بر رساندن نور بیشتر به سنسور، شارپنس را هم افزایش داده است.

همچنین علاوه بر یکسان بودن این دو دوربین در آیفون 12 پرو و آیفون 12 معمولی، iPhone 12 Mini هم دقیقا همین دو دوربین را دارد و بنابراین نتایجی که در این بخش می بینیم، برای دوربین عریض و فوق عریض هر سه گوشی یکسان خواهد بود.

پیدا کردن تفاوت بین عکس های دوربین اصلی آیفون 12 با آیفون 11، کار نسبتا سختی است اما در نور کم و به خاطر لنز جدید، این تفاوت ها بیشتر آشکار می شوند. درواقع دوربین های موبایلی امروزی، بیش از آنکه به سخت افزار متکی باشند، به نرم افزار و پردازش هایی که خود گوشی روی عکس ها انجام می دهد متکی هستند. برای همین هم هست که سنسور دوربین پیکسل 5 با پیکسل 2 هنوز یکسان است.

البته اپل سال جاری در آیفون 12 پرو مکس از یک سنسور عظیم تر و جدید بهره برده اما بیایید از آیفون 12 دور نشویم. بهبودهای دوربین این گوشی نسبت به قبل، بیشتر به لطف پردازنده A14 Bionic ممکن شده است. اولین بهبود در عکاسی، مربوط به ویژگی Smart HDR 3.0 می گردد. با یاری این ویژگی، دامنه دینامیکی در عکس هایی که در روز با این گوشی می گیرید، در سطح بسیار بالایی قرار گرفته است. برای مثال در عکس هایی که در گالری زیر هستند، مواردی وجود دارند که در آن ها، خورشید مستقیما در جلوی دوربین قرار گرفته اما همانطور که شاهد هستیم، جزئیات و رنگ های اطراف خورشید و بخش های دیگر تصویر به خوبی قابل مشاهده هستند.

Smart HDR 3.0 سعی می نماید همواره جزئیات موجود در Highlight و Shadow را حفظ کند و در یک سطح قرار دهد. درواقع جوری که چشم ما انسان ها کار می نماید نیز سازوکاری مشابه دارد و ما جزئیات بخش های پرنور و کم نور را به صورت یکسان و مساوی می بینیم. هدف Smart HDR 3.0 هم همین است تا به این ترتیب عکس های ثبت شده، بیشتر از همواره به واقعیت و آن چیزی که ما میبینیم، شبیه باشند.

بهبود بعدی که A14 Bionic برای دوربین های این گوشی به همراه داشته، فعال شدن حالت Night Mode برای تمام دوربین ها است. در نسل قبلی تنها می شد با دوربین اصلی آیفون 11 از حالت نایت مود استفاده کرد ولی حالا در آیفون 12، هم دوربین اصلی، هم دوربین فوق عریض و هم حتی دوربین سلفی نیز می توانند در حالت نایت مود عکاسی نمایند.

این تغییر به خصوص برای دوربین الترا واید حائز اهمیت است که در نسل قبلی، در نور کم اصلا نمی شد به آن اتکا کرد. حالا اما در شب هم می توان عکس های بهتر و روشنی با دوربین الترا واید گرفت که خبر خیلی خوبی است. در گالری زیر، عکس هایی که با دو دوربین این گوشی در شب گرفته شده را می توانید ببینید.

در نهایت دوربین سلفی نیز همچنان همان رزولوشن 12 مگاپیکسلی را دارد و به طور کل هیچ تفاوتی با نسل قبلی ندارد. فقط ویژگی های نایت مود و Smart HDR 3.0 در این دوربین هم قابل استفاده است تا بتوان عکس های بهتری نسبت به نسل قبلی ثبت کرد.

یک مورد دیگر که اپل روی آن حسابی مانور داده، امکان فیلم برداری Dolby Vison است. در این حالت دوربین گوشی به صورت HDR و رنگ های 10 بیتی فیلم برداری می نماید و تنها محصول بین رقباست که هم از استاندارد Dolby Vision و هم فیلم برداری 10 بیتی پشتیبانی می نماید.

البته در این زمینه چند مورد وجود دارد؛ اول اینکه آیفون 12 تنها گوشی نیست که می تواند فیلم برداری HDR داشته باشد. گوشی های اندرویدی دیگری هم هستند که امکان فیلم برداری HDR در آن ها وجود دارد اما استاندارد Dolby Vision که یکی از استانداردهای HDR به حساب می آید، در هیچ گوشی دیگری وجود ندارد.

مورد بعد اینکه تماشای فیلم های گرفته شده روی این حالت با آیفون 12 واقعا جذاب است. حتی اگر فایل های این ویدیوها را برای آیفون هایی دیگری که از نمایش HDR پشتیبانی می نمایند ارسال کنید نیز از تماشای آن ها لذت خواهید برد. نکته مهم دقیقا همینجا است؛ تماشای ویدیوهای گرفته شده در حالت Dolby Vision فقط با نمایشگرهایی که از HDR پشتیبانی می نمایند دیدنی است و در نمایشگرهای دیگر، همه چیز بیش از اندازه روشن به نظر می رسد و جوری است که ممکن است فکر کنید دوربین گوشی تان خراب شده.

برای اینکه بتوانید فیلم های گرفته شده در این حالت را در نمایشگرهای غیر HDR ببینید، باید ابتدا فایل ویدیو خود را با یک نرم افزار تدوینگر به SDR تبدیل کنید و سپس آن را روی نمایشگرهای غیر HDR ببینید. آیا این یک عیب است؟ نه ابدا؛ اینکه می توان ویدیوهایی با این استاندارد با آیفون گرفت واقعا هیجان انگیز است. تماشای آن ها روی آیفون هم چشم نواز است. اگر اهل فیلم برداری و تدوین ویدیو باشید هم از این ویژگی لذت خواهید برد.

اما اگر فکر می کنید فیلم برداری Dolby Vision برای شما دردسر خواهد داشت، می توانید به سادگی این مورد را از ستینگ گوشی خاموش کنید و بدون Dolby Vision فیلم برداری کنید.

به طور کل، دوربین های آیفون 12 یکی از مهم ترین نقاط قوت این گوشی هستند و فکر می کنم نتایج هم به خوبی این موضوع را نشان دادند. قطعا آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس با دارا بودن دوربین تله فوتو و همچنین سنسور لایدار، می توانند تجربه عکاسی و فیلم برداری را کمی بهتر نمایند. اگر به عکاسی علاقه دارید، همینجا توصیه می کنم سراغ مدل های پرو بروید که در بروزرسانی بعدی iOS، امکان عکاسی RAW هم به دوربین آن ها اضافه خواهد شد.

اما اگر به دوربین تله فوتو و لایدار اهمیت نمی دهید، آیفون 12 و حتی آیفون 12 مینی، به خوبی از پس نیازهای دورربینی شما در گوشی بر می آیند. دریافت عکس خوب با این گوشی ها، به سادگی لمس دکمه شاتر است زیرا مطمئن خواهید بود عکسی که گرفتید، واقعا خوب خواهد بود.

سخت افزار و iOS 14

این که آیفون سال، سریع ترین آیفونی است که خواهید دید، جای هیچ تعجبی ندارد. نسل جدید چیپست های اپل یعنی A14 Bionic به عنوان قلب تپنده تمامی مدل های آیفون 12 انتخاب شده که معماری 5 نانومتری دارد. در کنار این پردازنده، چهار گیگابایت حافظه رم در این گوشی و آیفون 12 مینی قرار گرفته است.

با این ترکیب، اپلیکیشن ها به سرعت باز می شوند و هیچ لگی در انجام هیچ کاری دیده نمی گردد. تمامی بازی هایی که در اپ استور هستند نیز می توانند با بالاترین تنظیمات گرافیکی شان اجرا شوند و مسئله ای هم در این زمینه نخواهد بود. اما می دانید چه گوشی دیگری هم همینقدر سریع است؟ آیفون 11!

دیگر این خاصیت گوشی های اپل شده که همگی شان آنقدر سریع هستند که گاهی بین یکی دو نسل از آن ها، تفاوت های بسیار کمی وجود دارد. اصلا اگر کسی قرار باشد آیفون 11 را با آیفون 12 تعویض کند، نباید به دلیل سرعت باز شدن اپلیکیشن ها یا سرعت جابه جایی بین اپلیکیشن های مختلف این کار را بکند. اما خب در چند سال آینده، قطعا آیفون 12 می تواند بهبودهای چیپست خودش را بیشتر نسبت به آیفون 11 نشان دهد. حداقل می توان اینطور گفت که شاید 5 سال دیگر آیفون 11 بروزرسانی جدید iOS را دریافت نکند اما آیفون 12 چرا.

تفاوت مهمی که چیپست این آیفون با نسل قبلی دارد را تا همین جا مرور کردیم که مربوط به ویژگی های اضافه شده به دوربین می شوند. همچنین این چیپست جدید در کنار مودم Qualcomm X55، پشتیبانی از 5G را هم به همه مدل های آیفون 12 آورده که فعلا در ایران فعال نیست و البته ما هم در ایران پوشش جدی از 5G نداریم.

البته این پردازنده جدید، مصرف انرژی کمتری هم دارد اما خب به تناسب آن، حجم باتری هم نسبت به نسل قبلی کاهش پیدا نموده است. مصرف باتری اما تقریبا هنوز هم مثل آیفون 11 است که در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.

آیفون 12 از ابتدا با iOS 14.1 همراه است. iOS را دیگر همه می شناسیم و حالا در نسخه 14 از آن، ویجت ها به صفحه Home آیفون رسیده اند و این عظیم ترین تغییر این سیستم عامل در چند سال گذشته به شمار می آید. سیستم عامل iOS 14 به خوبی و بدون هیچ ایرادی روی این گوشی اجرا می گردد و چیزی غیر از این هم نباید انتظار داشت.

باتری، MagSafe و بلندگوها

اپل در آیفون 12 و 12 پرو از یک باتری 2815 میلی آمپری استفاده نموده که نسبت به رقبای اندرویدی، به نظر باتری ضعیفی است. اما هماهنگی بالای سخت افزار و نرم افزار این گوشی، باعث شده تا همچنان شارژدهی خیلی خوبی از این باتری کم حجم (با استانداردهای امروزی!) داشته باشیم.

در طول یک هفته ای که آیفون 12 را در اختیار داشتم، با هر بار شارژ چیزی بین 8 تا 10 ساعت استفاده از گوشی داشتم که نسبت به نسل قبلی، تفاوت چندانی برایم نداشت. درواقع عمر باتری در مدل های آیفون 11 آنقدر بهتر از قبل شده بود که بیشتر به چشم می آمد اما حالا اگر از نسل قبلی به آیفون 12 کوچ می کنید، می توانید انتظار شارژدهی مشابه داشته باشید.

تمامی چهار مدل آیفون 12 از شارژر 20 واتی جدید اپل پشتیبانی می نمایند که می تواند 50 درصد ظرفیت باتری هر چهار مدل را تقریبا در سی دقیقه پر کند. البته همانطور که می دانید، خبری از شارژر در بسته بندی این گوشی نیست و تنها یک کابل USB-C به لایتنینگ در بسته بندی قرار گرفته است. شارژر بیست واتی را می توانید با قیمت 20 دلار به صورت جداگانه خریداری کنید.

یک نکته دیگر این است که آیفون ها از تکنولوژی شارژ USB PD استفاده می نمایند. بنابراین اگر هر شارژر دیگری که از این تکنولوژی پشتیبانی کند را داشته باشید، می توانید به یاری آن و کابل موجود در بسته بندی آیفون 12، این گوشی را فست شارژ کنید.

پشتیبانی از شارژ بی سیم هم در این گوشی وجود دارد که با همه شارژرهای معمول، روی 7.5 وات محدود شده اما اگر از شارژر بی سیم جدید اپل یعنی MagSafe بهره ببرید، می توانید با سرعت 15 وات این گوشی را شارژ کنید.

صحبت از مگ سیف شد و بد نیست کمی درمورد این ویژگی هم صحبت کنیم. متاسفانه هیچ گجت سازگاری با مگ سیف در اختیار نداشتیم تا این ویژگی را در عمل تست کنیم اما به صورت خلاصه، مگ سیف شامل چینش دایره ای آهن ربایی در پشت آیفون 12 می گردد. به یاری این آهن ربا ها، می توانید گجت های مختلفی مثل شارژر مگ سیف یا کیف پول مگ سیف که اپل ساخته است را به بخش پشتی این گوشی وصل کنید.

وسیله های جانبی اپل که از مگ سیف پشتیبانی می نمایند، به یاری NFC به گوشی اطلاع می دهند که چه وسیله ای به گوشی وصل شده است. مثلا اگر قاب سیلیکنی نارنجی رنگ آیفون 12 را به این گوشی وصل کنید، روی گوشی یک انیمیشن نارنجی رنگ هم نمایش داده می گردد.

به طور کل مگ سیف ویژگی جذابی به نظر می رسد اما هنوز تقریبا هیچ شرکت دیگری برای آن وسیله جانبی عرضه ننموده تا با پتانسیل های آن بیشتر آشنا شویم.

در نهایت باید به بلندگوهای آیفون 12 اشاره کنیم که مثل نسل قبلی، صدا را به صورت استریو و با ترکیب بلندگوی پایینی و بلندگوی قرار گرفته در ناچ، پخش می نمایند. کیفیت صدای خروجی از این بلندگوها واقعا در سطح مطلوبی است و تفکیک صدا به خوبی صورت می گیرد. حجم صدا نیز تا سطح مطلوبی افزایش پیدا می نماید اما در هنگام کار کردن با گوشی و گوش دادن به موسیقی با بالاترین حجم صدا، ممکن است کمی لرزش را در بدنه گوشی حس کنید که البته نرمال هم هست.

نتیجه گیری

همانطور که در ابتدا هم گفتم، آیفون 12 همان آیفون پیش فرض است که اگر در بازار به دنبال خرید آیفون جدید هستید، می توانید بدون هیچ تردیدی سراغ آن بروید. مدل های دیگر این خانواده همگی یک اگر پیش از انتخابشان وجود دارد؛ اگر گوشی عظیم می خواهید، آیفون 12 پرو مکس یا اگر گوشی کوچک می خواهید، آیفون 12 مینی. یا حتی اگر دوربین تله فوتو می خواهید، آیفون 12 پرو و پرو مکس. ولی آیفون 12 هیچ اما و اگری پیش از خود ندارد و همین موضوع، انتخاب این گوشی را ساده تر می نماید.

پردازنده سریع که بروزرسانی های چند سال آینده iOS را گارانتی می نماید، نمایشگر OLED که پویایی بالایی دارد، دوربین های واقعا خوب و شارژدهی مناسب باتری؛ همگی باعث می شوند تا بتوانیم این گوشی را برای خرید توصیه کنیم. اما خب از طرفی اگر کاربر آیفون 11 پرو یا 11 پرو مکس هستید، خرید این گوشی صرفا به خاطر این ویژگی ها منطقی نیست چراکه آن گوشی ها نیز در ویژگی هایی که نام بردیم واقعا قوی هستند و فقط شاید طراحی آیفون 12 چیزی باشد که شما را وسوسه کند. شما درباره این محصول چه فکر می کنید؟

  • طراحی جدید و عالی
  • ارتقا نمایشگر به OLED نسبت به نسل قبل
  • دوربین هایی عالی
  • عملکرد سریع و بی نقص
  • نبود شارژر در بسته بندی
  • قیمت گران تر نسبت به آیفون 11
منبع: دیجیکالا مگ

به "نقد و آنالیز آیفون 12؛ بالاخره آیفونی جدید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقد و آنالیز آیفون 12؛ بالاخره آیفونی جدید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید