مقایسه کیا ریو مونتاژ با هیوندای ورنا و پژو 206 تیپ 2

به گزارش وبلاگ حامد، برای مقایسه کیا ریو مونتاژ می توان ازبین خودروهای وارداتی و خودروهای فراوری داخل، رقبای متعددی درنظر گرفت. در این بین، به منظور ارزیابی قابلیت ها و تسهیل انتخاب خودرویی کارآمد و متناسب با بودجه و احتیاج مشتریان، نسخه مونتاژی ریو در هر دو مدل دنده اتوماتیک و دستی، با دو رقیب دیرینه اش، یعنی هیوندای ورنا و پژو 206 تیپ 2، مورد مقایسه قرار گرفته است.

مقایسه کیا ریو مونتاژ با هیوندای ورنا و پژو 206 تیپ 2

مقایسه کیا ریو مونتاژ با هیوندای ورنا

هیوندای ورنا (Hyundai Verna) یکی از محصولات خوش نام و باکیفیتِ شرکت هیوندای کره جنوبی است که با وجود برخورداری از امکانات و قابلیت های هم سطح و حتی در مواردی برتر نسبت به کیا ریو، نتوانست سهم بیش تری را در بازار از آنِ خود کند.

ورنا سدانی مالی است که با هدف جذب گروه گسترده ای از مشتریان ایرانی، از سوی شرکت خودروسازی راین مونتاژ و در کشور عرضه می شد. این خودروی کره ای، به شکل حیرت آوری سرنوشتی مشابه با سرنوشت هم وطنش ریو در ایران داشته و وجود تشابهاتی چون افتتاح خط مونتاژ در سال 1383 در ایران و توقف آن در سال 1390، سادگی در طراحی و دوری جستن از هیجانات خاص در طراحی بدنه و داخل کابین، فراوری به دو صورت اتوماتیک و دنده دستی، برخورداری از پیشرانه ای 4 سیلندر و 16 سوپاپ با حجم 1.5 لیتر، صرفه جویی در استفاده از متریال مرغوب و کاهش حداکثری قیمت تمام شده و … مقایسه این دو سدان کره ای را گریزناپذیر نموده است.

با مقایسه کیا ریو مونتاژ با هیوندای ورنا در بحث طراحی ظاهری، باید گفت که هیوندای ورنا به مراتب از طراحی ساده و به دور از هیجانی برخوردار است. ولی بالاتر بودن کیفیت متریال مصرفی و کیفیت ساخت هیوندا ورنا، منجر به پیشی گرفتن این خودرو در بحث طراحی داخلی از کیا ریو شده است. البته، طراحی پیروز جلوبندی و زیربندی و فرمان پذیری و خوش دستی ریو در مقایسه با رقیبانش نمره بالایی می گیرد، ولی نازکی ورق بدنه و آسیب پذیر بودن این خودرو در تصادف، امتیاز منفی در مقابل ورنا محسوب می گردد.

کمبود فضای کافی برای سرنشینان عقب هیوندای ورنا؛ پایین تر بودن اندازه نفوذ صدای پیشرانه موتور به اتاق به نسبت ریو؛ تقسیم وزن مناسب در ورنا که منجر به فرمان پذیری مطلوب تر آن می گردد؛ هم سطح بودن امکانات و تجهیزات رفاهی دو خودرو؛ مشکل مشترک خشکی سیستم تعلیق؛ کم مصرف و کم استهلاک بودن هر دو خودرو؛ رونق بهتر بازار خریدوفروش نسخه های کارنموده ریو و … از دیگر موارد حائز اهمیت در مقایسه این دو خودروی کره ای است. با لحاظ کردن تمامی موارد فوق، انتخاب کیا ریو نسبت به هیوندای ورنا تاحدودی عقلانی تر به نظر می رسد.

مقایسه کیا ریو مونتاژ با پژو 206 تیپ 2

تیپ 2 پژو 206 به محض ورود به بازار ایران، به علت برخورداری از ظاهری متفاوت و طراحی کاملاً خاص و امکانات متناسب با آن مقطع، خیلی سریع توانست به یکی از انتخاب های اصلی ایرانیان بدل گردد.

در آنالیز اولیه، موتور 1400 سی سی 8 سوپاپ 206 تیپ 2 قافیه را به موتور 1500 سی سی 16 سوپاپ می بازد، ولی این ها فقط عدد هستند و صاحبان هر دوی این خودروها در خصوص شتاب، سرعت و قدرت خودروهایشان نظرات متفاوتی دارند و این تفاوت دیدگاه ها، همیشه به بحث قدیمی مقایسه این دو خودرو دامن می زند. به طوری که مثلاً دارندگان 206، کیا ریو را به ایجاد حس ناامنی در سرعت های بالا محکوم می نمایند، و درمقابل دارندگان ریو اندازه شتاب خودرویشان را بالاتر می دانند.

کاهش قدرت موتور به هنگام استفاده از کولر در تیپ 2 و عدم خنک نمایندگی مناسب آن به نسبت ریو نیز از دیگر معایب 206 است. از سوی دیگر، بعضی کارشناسان اذعان به قدرت جعبه دنده و راحتی و نرمی در تعویض دنده 206 دارند. مصرف هر دو خودرو تقریباً در یک سطح است و هزینه نگهداری پایین تر و استهلاک به مراتب کم تر ریو، مهم ترین ویژگی مثبت آن در این مقایسه است. اما خشکی زیاد، صدای زیاد موتور و انتقال آن به کابین، پایین تر بودن کیفیت طراحی داخلی و متریال به کاررفته و … از نکات منفی این محصول کمپانی کیا است. با مقایسه کیا ریو مونتاژ با پژو 206 تیپ 2 از نظر طراحی ظاهری باید گفت که 206 به مراتب عالی تر، هماهنگ تر و جوان پسندتر از کار درآمده است.

تقسیم شدن ویژگی های مثبت و منفی بین دو خودرو، همانند برقی بودن هر چهار شیشه ریو در مقابل دو شیشه جلویی 206 تیپ 2؛ تنظیم برقی آینه های 206 و تنظیم دستی آینه های ریو؛ دید بهتر آینه های کناری ریو؛ مناسب تر بودن ریو برای خانواده های پرجمعیت تر؛ کوبش کم تر 206 در دست اندازها؛ دسترسی راحت تر به قطعات و لوازم مصرفی و یدکی 206؛ آسیپ پذیر بودن سیستم برق رسانی ریو در مقایسه با 206 و احتیاج به تعمیرکار متخصص برای برق ریو؛ جادارتر بودن صندوق عقب ریو؛ امکان تیونینگ بهتر 206 و عدم دسترسی به قطعات مخصوص تیونینگ ریو در بازار ایران؛ فرمان پذیری بهتر ریو به خاطر ارتفاع پایین تر و عدم مواجهه با مشکل در پیچ ها و… همگی کار را برای ارجح دانستن ریو بر 206 تیپ 2 و یا برعکس، سخت نموده است؛ هرچند حتی تیپ دوی 206 از مزیت های 206 بودن و جذابیت های آن برخوردار است و باتوجه به بازار پُررونق تر این محصول پُرتعداد پژو به نسبت کیا ریو، خرید آن توصیه می گردد. پیشنهاد می کتیم برای کسب اطلاعات بیشتر، حتماْ مطلب مقایسه پژو 206 با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید تا دید بهتری از این خودرو به دست آورید.

امیدواریم که این مقایسه کیا ریو مونتاژ با خودروهای هم رده توانسته باشد اطلاعات مقیدی از این خودرو و ارزش خریدش در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش خودرو آگهی های سایت وبلاگ حامد از قیمت خرید و فروش کیا ریو مونتاژ آگاه شوید.

شما چه تجربه ای از کیا ریو مونتاژ دارید؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ حامد در میان بگذارید.

منبع: دیوار

به "مقایسه کیا ریو مونتاژ با هیوندای ورنا و پژو 206 تیپ 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کیا ریو مونتاژ با هیوندای ورنا و پژو 206 تیپ 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید