کم مصرف ترین خودروهای ایرانی و خارجی بازار کدامند؟

به گزارش وبلاگ حامد، کم مصرف ترین خودروهای ایرانی و خارجی بازار کدامند؟ اگر هنگام خرید خودرو برای شما هم سوال شده که ماشین های کم مصرف ایرانی خارجی که در بازار می توان یافت کدام گزینه ها هستند، این مطلب می تواند به شما یاری کند.

کم مصرف ترین خودروهای ایرانی و خارجی بازار کدامند؟

سال هاست که تمرکز سازندگان خودرو در سراسر جهان، در کنار فراوری یک خودروی باکیفیت و با آپشن های متنوع، کوشش برای کم کردن مصرف سوخت خودروهاست. بالا بودن قیمت سوخت در سراسر جهان سبب تغییراتی در سیاست فراوری خودرو در کمپانی های مطرح جهان شده است.

در عین حال، کوشش فعالان محیط زیست برای آگاهی بخشیدن به مردم در کم کردن مقدار گازهای گلخانه ای، و بعلاوه کم شدن منابع سوخت، همه و همه دست به دست هم دادند تا طرح های مختلفی برای کم کردن مصرف سوخت و بعلاوه فراوری خودروهای الکتریکی، هیبریدی، گازسوز و خورشیدی ارائه گردد.

با این حال، بالا بودن قیمت خودروهای هیبریدی و برقی، سبب شده که تمام افراد توان خرید آن را نداشته باشند. به همین علت باز هم تمرکز به سمت کم مصرف شدن بیشتر خودروها معطوف شده است. در سال های اخیر بسکمک از خودروهای وارداتی به ایران دارای این ویژگی مثبت بوده اند. اما در خصوص خودروهای داخلی کمی قضیه مشکل دار است.

در ادامه این مطلب، به معرفی تعدادی از کم مصرف ترین خودروهای ایرانی و خارجی بازار می پردازیم.

کم مصرف ترین خودروهای ایرانی کدامند؟

خودروهای داخلی به دلایل مختلف نمی توانند خیلی مصرف سوخت پایینی داشته باشند. انحصار در صنعت خودروسازی و سیاست های عجیب و غریب در این مورد از یک طرف، و قدیمی بودن فناوری های فراوری خودرو در ایران از طرف دیگر، نتیجه اش فراوری خودروهای با کیفیت پایین و مصرف سوخت بالاست.

با این حال، در این میان شاید بتوان به تعدادی خودروی داخلی به عنوان کم مصرف ترین خودرو ایران اشاره نمود.

1. سمند LX مدل EF7

سمند به عنوان خودروی ملی، قاعدتاً باید تمامی استانداردهای لازم برای یک خودروی کم هزینه و کم مصرف را داشته باشد، اما در حقیقت چنین نیست.

سمند LX با موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری خود قدرتی برابر با 114 اسب بخار دارد. مصرف سوخت سمند LX مدل EF7 در داخل شهر 10 لیتر و در جاده 5.8 لیتر است که می توان مصرف ترکیبی آن را 7.5 لیتر تخمین زد.

به طور کلی، سمند LX مدل EF7 سیستم تعلیق مناسبی دارد. همچنید LX خودروی جاداری است که آن را به گزینه خوبی برای خانواده ها تبدیل می نماید. با این حال، این خودرو که در گذشته از کیفیت خوبی برخوردار بود، در چند سال اخیر با افت کیفیت روبرو شده است.

2. پژو 206 تیپ 2

پژو 206 به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهای ساخت داخل، یکی از ماشین های کم مصرف محسوب می گردد. این خودرو با موتور 4 سیلندر 1.4 لیتری خود قدرتی برابر با 75 اسب بخار فراوری می نماید.

پژو 206 با شتاب 14.1 ثانیه، در داخل شهر مصرف سوختی معادل 8.4 لیتر و در خارج شهر 5 لیتر دارد. در مجموع پژو 206 تیپ 2 با مصرف سوخت ترکیبی 6.3 لیتر در 100 کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو 4 یکی از کم مصرف ترین خودروهای ایران محسوب می گردد.

اگر در پی خرید خودرو کم مصرف ایرانی هستید، حتما به پژو 206 تیپ 2 هم فکر کنید.

جدیدترین آگهی های پژو 206

3. تندر 90

یکی دیگر از کم مصرف ترین خودروهای ایرانی تندر 90 است. تندر 90 از آن دست خودروهایی است که آنقدر در بازار ایران فراوری شده که در مجموعه فراوریات داخلی به شمار میرود.

این خودرو که یکی از اعضای خانواده رنو است، با موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری خود با قدرت 105 اسب بخار، از خودروهای پرفروش بازار ایران است. مصرف سوخت جاده ای تندر 90، حدود 6.5 لیتر و مصرف شهری آن 9 لیتر است. در مجموع با مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر در 100 کیلومتر، یک خودروی کم مصرف محسوب می گردد.

4. پراید

بودن نام پراید در فهرست کم مصرف ترین ماشین های ایرانی چندان نکته عجیبی نیست. اصلا یکی از دلایل فروش زیاد محصول پرحاشیه و کم کیفیت شرکت سایپا مصرف سوخت پایین این خودرو است.

پراید در برترین نسخه خود با موتور 4 سیلندر 1.3 لیتری قدرتی برابر با 71 اسب بخار دارد. این خودرو با شتاب 15 ثانیه و استاندارد آلایندگی یورو 2، مصرف سوخت ترکیبی معادل 6.5 لیتر در 100 کیلومتر دارد.

جدیدترین آگهی های پراید

کم مصرف ترین خودروهای خارجی بازار کدامند؟

طبعاً کم مصرف ترین ماشین های خارجی گروه خودروهای هیبریدی هستند که به تعداد نسبتاً محدود وارد کشور شده اند. تویوتا پریوس، تویوتا کمری هیبرید، سوناتا هیبرید، میتسوبیشی اوتلندر هیبرید، لکسوس NX هیبرید، کیا اپتیما هیبرید و تویوتا CHR هیبرید از خودروهای پر هوادار این گروه هستند.

اما همانطور که گفتیم، به علت بالا بودن قیمت این خودروها، شاید امکان خرید آن ها برای همه مقدور نباشد و به همین علت ما در این فهرست، به خودروهای بنزینی کم مصرف در بازار ایران می پردازیم.

5. میتسوبیشی میراژ

این مدل میتسوبیشی یکی از مقرون به صرفه ترین نسخه های این کمپانی ژاپنی است که وارد بازار ایران شده است. این خودروی هاچ بک با موتور 3 سیلندر 1.2 لیتری خود، قدرتی برابر با 79 اسب بخار دارد.

مصرف سوخت این خودرو در شهر 5.3 لیتر و در جاده 3.9 لیتر در 100 کیلومتر است. میتسوبیشی میراژ با مصرف سوخت ترکیبی 4.6 لیتر در 100 کیلومتر یکی از خودروهای سبز بازار خودروی ایران محسوب می گردد.

6. کیا پیکانتو

این هاچ بک کوچک کره ای هم در ردیف خودروهای سبز قرار می گیرد. کیا پیکانتو مجهز به موتوری 4 سیلندر با حجم 1.2 لیتر قدرت 85 اسب بخار را فراوری می نماید.

این خودرو با شتاب صفر تا صد 12.9 ثانیه جاده ها را با مصرف 4.5 لیتر سوخت طی می نماید. مصرف پیکانتو در شهر 6.7 لیتر است و در مجموع با سوخت ترکیبی 5.3 لیتر در 100 کیلومتر یکی از کم مصرف ترین خودروهای وارداتی بازار است.

جدیدترین آگهی های کیا پیکانتو

7. ام وی ام 110

این خودروی کوچک چینی از همان بدو ورود به ایران به خاطر مصرف سوخت بسیار پایینش مورد توجه نهاده شد. ام وی ام 110 در دو نمونه 3 و 4 سیلندر به بازار عرضه شده است. موتور 3 سیلندر با حجم یک لیتر قدرتی معادل 68 اسب بخار دارد و با شتاب 13 ثانیه مصرف سوخت 8.7 لیتر در داخل شهر و 5.4 لیتر در جاده را دارد.

این خودرو با مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتر در 100 کیلومتر دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 نیز می باشد. مدل 4 سیلندر این خودرو تفاوت مصرف زیادی با نمونهٔ 3 سیلندر ندارد. ام وی ام 110 یکی از کم مصرف ترین ماشین های ایران است.

8. هیوندای i10

هیوندای آی 10 هم مانند سه خودرویی که نام بردیم، یک هاچبک جمع و جور و دوست داشتنی است که با موتور 4 سیلندر 1.2 لیتری خود، قدرتی برابر با 86 اسب بخار فراوری می نماید.

هیوندای i10 در خارج از شهر 5.1 لیتر بنزین می سوزاند و در داخل شهر 8 لیتر. این خودرو با شتاب 13.8 ثانیه مصرف سوخت ترکیبی معادل 6.2 لیتر در 100 کیلومتر داشته و استاندارد آلایندگی یورو 6 را نیز داراست. هیوندای i10 یکی از گزینه های ماشین کم مصرف خارجی در ایران است.

جدیدترین آگهی های هیوندای i10 مونتاژ

9. مزدا 2

این هاچبک مجذوب کننده از کمپانی مشهور مزدا، مجهز به موتوری 4 سیلندر با حجم 1.5 لیتر است که با قدرتی معادل 102 اسب بخار در میان خودروهایی که نام بردیم، قدرتمندتر است.

مزدا 2 با جعبه دنده اتومات تیپ ترونیک خود، شتابی برابر با 11 ثانیه دارد. مصرف سوخت این خودرو در شهر 8.1 لیتر، خارج شهر 5.3 لیتر و به صورت ترکیبی 6.3 لیتر است. مزدا 2 استاندارد آلایندگی یورو 4 را نیز دارد.

10. دی اس 3

اگر بخواهیم در میان کم مصرف ترین خودروهای بازار یک خودروی نسبتاً لوکس تر را نیز نام ببریم، DS 3 یکی از آن هاست. این خودرو با موتور 3 سیلندر توربوشارژ 1.2 لیتری خود قدرتی معادل 110 اسب بخار دارد.

دی اس 3 با شتاب 9.9 ثانیه و استاندارد آلایندگی یورو 6، مصرف سوخت شهری معادل 5.6 لیتر و مصرف جاده ای 3.9 لیتر دارد. دی اس در مجموع با مصرف سوخت ترکیبی 4.6 لیتر در 100 کیلومتر یکی از کم مصرف ترین خودروهای وارداتی بازار ایران است.

جدیدترین آگهی های دی اس

این بود فهرست کم مصرف ترین خودروهای بازار ایران …

با توجه به گران شدن سوخت و بعلاوه توجه ویژه محیط زیست در چند سال اخیر، بسکمک از افراد در پی خرید خودرویی هستند که کمتر سروکارشان را به پمپ بنزین بیاندازد و آلودگی زیادی هم در شهر درست نکند.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد دید خوبی از خودروهای کم مصرف موجود در بازار ایران در اختیارتان قرار داده باشد. پیشنهاد می کنیم سایر راهنماهای خرید خودروی موجود در بلاگ وبلاگ حامد را هم مطالعه کنید؛ مطالبی مانند برترین خودروهای هاچبک ایران، مقرون به صرفه ترین ماشین های هاچبک بازار ایران و معرفی خودروهای کم استهلاک بازار ایران.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ آیا خودروی کم مصرف دیگری را می شناسید که نامش در این فهرست نباشد؟ با ثبت نظرات خودتان ما را در تکمیل شدن این فهرست کمک کنید.

منبع: دیوار

به "کم مصرف ترین خودروهای ایرانی و خارجی بازار کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم مصرف ترین خودروهای ایرانی و خارجی بازار کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید