مبتلایان به اومیکرون طی 15 ثانیه دیگران را آلوده می نمایند

به گزارش وبلاگ حامد، دکتر جین جبور، نماینده سازمان بهداشت جهانی در عمان، اظهار کرد: فاصله ای که 2 نفر در کنار هم ایستاده اند و با هم صحبت می نمایند، در توسعه عفونت کووید بسیار مهم است. اگر یکی از آنان آلوده باشد و بیش از اندازه توصیه شده به فرد سالم نزدیک گردد، خطر ابتلا به بیماری در فرد سالم افزایش می یابد.

مبتلایان به اومیکرون طی 15 ثانیه دیگران را آلوده می نمایند

به گزارش ایسنا به نقل از نیوز، وی توضیح داد: اگر در فاصله ای نزدیک قرار بگیریم که امکان برقراری ارتباط کلامی وجود داشته باشد، ممکن است طی 15 ثانیه ویروس به فرد سالم منتقل گردد. به همین علت است که ما اصرار داریم اقدامات بهداشت عمومی را رعایت نموده تا بتوانیم با ویروس و سویه های جهش یافته آن زندگی کنیم.

این نماینده گفت: وقتی صحبت از ویروس ها می گردد، برای هر فردی مهم است که بداند چه سویه ها و جهش های مختلفی از آن وجود دارد و چه ویژگی ها، نحوه توسعه، عفونت و شدتی دارد.

جبور تاکید نمود: سویه اُمیکرون مانند سویه دلتا به عنوان سویه ای نگران نماینده طبقه بندی می گردد، زیرا به سرعت توسعه می یابد و مقدار ابتلا به عفونت با آن بالاست و در عرض چند ثانیه اتفاق می افتد.

وی گفت: هنوز همه گیری کووید به سرانجام نرسیده است. علی رغم اینکه بعضی افراد خلاف این تصور می نمایند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی اضافه کرد: وقتی سویه ای با شیوع سریع وجود دارد، به این معنا نیست که ما در حال رسیدن به سرانجام همه گیری هستیم. خیلی زود است بگوییم اُمیکرون سرانجام همه گیری کووید 19 است. این دیدگاه اشتباه است و همین باعث می گردد جامعه اقدامات ساده بهداشتی را نادیده بگیرد.

جبور می گوید: وقتی این اتفاق رخ دهد، تعداد مبتلایان دوباره افزایش می یابد؛ تعداد پذیرش ها در بیمارستان ها و پذیرش در بخش های مراقبت های ویژه صعودی شده و شاهد مرگ ومیر بیشتری خواهیم بود.

وی توصیه کرد: اقدامات بهداشتی را جدی بگیرید و آن را حتی در مجالس خانوادگی و نه فقط در مکان های تجاری یا منطقه ها عمومی به کار ببرید.

جبور اضافه کرد: همه اعضای خانواده به بیرون از منزل رفت و آمد دارند؛ بنابراین ما از مقدار قرار گرفتن آن ها در معرض ویروس اطلاعی نداریم.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در عمان اظهار کرد: رعایت اقدامات ساده مانند استفاده از ماسک، شست وشوی دست ها و رعایت فاصله اجتماعی در خانه از ابتلای اعضای خانواده جلوگیری و به کاهش تعداد مبتلایان یاری می نماید.

منبع: فرارو

به "مبتلایان به اومیکرون طی 15 ثانیه دیگران را آلوده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبتلایان به اومیکرون طی 15 ثانیه دیگران را آلوده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید