ستون اصلی مبارزه با بیماری کرونا غربالگری است

به گزارش وبلاگ حامد، خبرنگاران/کردستان رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ستون اصلی مبارزه با بیماری کرونا غربالگری است، گفت: مهم ترین و برجسته ترین اقدام در این همه گیری بیماریابی فردی و غربالگری است که نقش بسزایی درشناسایی و کاهش مبتلایان دارد.

ستون اصلی مبارزه با بیماری کرونا غربالگری است

محمد مهدی گویا در بازدید مراکز 16 ساعته خدمات جامع سلامت سنندج، غربالگری را مهم ترین فاکتور در راستای تشخیص و کنترل سریع بیماری کرونا ضروری گفت و اظهار کرد: بیماریابی فعال توسط مراکز جامع سلامت، برجسته ترین عامل در کاهش و درمان بیماران مبتلا است .

وی دسترسی و تسلط پزشکان به سامانه سیب در راستای شناسایی بیماران مبتلا به کرونا را بسیار حایز اهمیت بر شمرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در جریان فرایند خدمات رسانی مراقبین سلامت، آموزش های ارائه شده به مردم و نحوه تست گیری آنان در خصوص بیماری کرونا قرار گرفت و ضمن قدردانی از خدمات آنان، بیان نمود: مراقبین سلامت نقش ارزنده ای در پیشگیری، تشخیص افراد مشکوک و غربالگری بیماری کرونا دارند.

گویا، با اشاره به ویژگی های کرونا و قدرت انتقال این ویروس، ذکر کرد: با همه گیری بیماری تنفسی بدون دارو و درمان و یک ویروس عجیب و غریب روبرو هستیم که با چندین ویژگی خاص، قدرت سرایت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا نادانسته ها و پیچیدگی های زیادی دارد، تأکید کرد: تا به امروز هیچ کدام از صاحبنظران دنیا در خصوص درمان بیماری کرونا به هیچ اتفاق نظری نرسیده اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه ستون اصلی مبارزه با بیماری کرونا غربالگری است به اهمیت این مقوله گریزی زد و اضافه کرد: مهم ترین و برجسته ترین اقدام در این همه گیری بیماریابی فردی و غربالگری است که نقش بسزایی درشناسایی و کاهش مبتلایان دارد.

گویا، عملیاتی کردن افزایش سواد سلامت مردم در خصوص این اپیدمی را مهم بیان نمود و گفت: مردم باید بدانند در چه جاهایی از وسایل حفاظت فردی در مقابله با کرونا استفاده کنند.

وی بزرگترین هنر پرسنل بهداشت و درمان را نجات جان بیماران از مرگ مطرح نمود و اضافه کرد: ارتقاء و تقویت ظرفیت آزمایشگاه مرجع سلامت در استان در راستای نمونه گیری بیماری کرونا و جوابدهی در کمترین زمان ممکن را ضروری گفت.

ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در این بازدید ضمن اشاره به اهمیت مراقبت های بهداشتی اولیه و تشخیص زودهنگام بیماری کرونا، گفت: مراکز 16 ساعته خدمات جامع سلامت به منظور سهولت دسترسی مردم به خدمات اولیه، کاهش بار مراجعه به بیمارستان های مشخص و شناسایی اولیه بیماران مبتلا به کرونا ویروس فعال شده است.

وی اعلام نمود: فعال شدن این مراکز باعث کاهش انتقال بیماری شده و از ابتلاء مردم به عفونت های بیمارستانی پیشگیری می کند.

قادری با اشاره به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کردستان در اولین روزهای شیوع بیماری کرونا تا کنون با اشاره به تلاش بی وقفه پرسنل بهداشتی و درمانی در این ایام بحرانی، اعلام نمود: تعداد 2 هزار پرسنل بهداشتی در مبارزه با کووید 19 درگیر و با جان و دل مشغول خدمت رسانی هستند.

وی به مسائل سیستم بهداشتی در مبارزه با کووید 19 گریزی زد و گفت: 29 درصد نمونه های گرفته شده از مراکز 16 ساعته مثبت گزارش شده است.

گفتنی است؛ در سنندج (مراکز عباس آباد و بهاران)، بانه (مرکز شماره سه)، بیجار (مرکز شماره چهار)، دهگلان (مرکز شماره یک)، دیواندره (مرکز قدس دو)، سروآباد (مرکزی)، سقز (مرکز شهید کرباسی)، قروه (مرکز شماره یک)، کامیاران (مرکز شماره یک) و مریوان (مرکز شماره پنج) مطابق دستورالعمل ها به ارائه خدمات در زمینه پیشگیری و درمان کروناویروس خواهند پرداخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ستون اصلی مبارزه با بیماری کرونا غربالگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستون اصلی مبارزه با بیماری کرونا غربالگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید