خبرنگاران مردم از عمل به توصیه های بهداشتی خسته نشوند

به گزارش وبلاگ حامد، تهران - خبرنگاران - استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران از مردم درخواست کرد که از رعایت توصیه های بهداشتی خسته نشوند و به آنان اطمینان داد چنانچه عمل به توصیه ها را ادامه دهند در هفته های آینده قطعا شاهد کاهش تعداد مرگ ها خواهیم بود.

خبرنگاران مردم از عمل به توصیه های بهداشتی خسته نشوند

حدود یک ماه است که فرایند بستری ها و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا افزایشی شده است و روزانه حدود 200 ایرانی جان خود را از دست می دهند، سوالی که در این زمینه به ذهن متبادر می گردد این است که چرا دچار این شرایط نامناسب شده ایم.

دکتر مسعود یونسیان اپیدمیولوژیست روز آدینه به خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش وبلاگ حامد در خصوص چرایی افزایش تعداد مرگ کرونا در هفته های اخیر و راه کاهش آن گفت: رعایت نکردن توصیه های بهداشتی، شتاب زدگی در بازگشایی، اقدامات ناکافی در خصوص بیماریابی و جداسازی بیماران و قرنطینه افراد تماس یافته با بیماران از مهم ترین دلایل رشد تعداد بستری ها و مرگ و میر ناشی از کرونا است.

وی تاکید نمود: با انجام به موقع، مناسب و کامل این اقدامات، می توانستیم شاهد کاهش رشد بستری ها و مرگ و میر باشیم، همچنان که در بعضی کشورهایی که شرایط بدتری از ما داشتند، با رعایت این موارد توانستند اپیدمی را به خوبی کنترل نمایند، اما تقریبا هیچ کدام از این اقدامات در کشور به درستی انجام نشد که با این شرایط، فرایند افزایشی دور از انتظار نبوده است.

این اپیدمیولوژیست با یادآوری این که متخصصان بارها نگرانی خود را به فرایند افزایشی مبتلایان به کرونا اعلام نموده بودند، گفت: بیان واقعیت در این زمینه پیشگویی و غیب گویی نبوده و تعیین بود که با شرایط پیش گرفته شده، شاهد فرایند افزایشی باشیم.

یونسیان ادامه داد: این که مردم اخیرا به بخشی از توصیه ها از جمله استفاده از ماسک یا پرهیز از شرکت بی مورد در اجتماعات عمل کردند، قابل تقدیر است ولی باید دانست این اقدامات نمی تواند دفعتا تعداد مرگ ها و حتی بستری ها را کاهش دهد و زمان ضروری است تا اثر این اقدامات را ببینیم، همچنان که بعد از تساهل در اقدامات پیشگیرانه نیز چندین هفته زمان پشت سر گذاشته شد تا تعداد مرگ ها بالا رفت.

وی یادآور شد: این یک واقعیت است که در غیاب داروی موثر و تا زمان حصول به یک واکسن موثر باید شیوه زندگی خود را تغییر دهیم. هرچند خبرهای خوبی از حصول به واکسن موثر منتشر می گردد اما حداقل دو سال تا زمان رسیدن به این مراحل فاصله داریم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مردم از عمل به توصیه های بهداشتی خسته نشوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم از عمل به توصیه های بهداشتی خسته نشوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید