6 نمونه مشکوک از ابتلا به سرخک در استان

به گزارش وبلاگ حامد، مسئول بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: 6 نمونه مشکوک از ابتلا به سرخک در استان شناسایی شده، اما تا به امروز مورد قطعی و تایید شده ای، گزارش نشده است.

6 نمونه مشکوک از ابتلا به سرخک در استان

به گزارش خبرنگار از ، رضا فدایی مسئول بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نمونه آزمایشگاهی از افراد مشکوک به بیماری سرخک در اصفهان، گرفته و جهت آنالیز به آزمایشگاه ملی ویروس شناسی در تهران ارسال شده است.

او با بیان اینکه هنوز پاسخ این آزمایش ها تعیین و ارسال نشده است، گفت: 6 فرد مشکوک مبتلا به سرخک، کودک هستند و دانه های پوستی شبیه این بیماری بر روی بدن آن ها ظاهر شده است.

فدایی با اشاره به اینکه این بچه ها در زمان حاضر در منزل تحت شرایط ایزوله (جداسازی از دیگران) هستند، توضیح داد: با توجه به اینکه هنوز جواب آزمایش این افراد نیامده است نمی توان درباره بیماری آن ها اظهار نظر قطعی کرد، اما ممکن است دانه های پوستی ظاهر شده بر روی بدن آن ها به دلایلی مانند حساسیت دارویی یا بیماری های دیگر غیر از سرخک باشد.

او با تاکید بر اینکه در سال های اخیر با سطح بالای پوشش واکسیناسیون اطفال در کشور، موارد ابتلا به بیماری سرخک بسیار انگشت تعداد بوده است، افزود: ممکن است در بعضی مواقع این بیماری با افزایش مقطعی رو به رو گردد.

این پزشک متخصص نشانه های بیماری سرخک را علائم سرماخوردگی از جمله تب، قرمزی چشم و ظهور دانه های پوستی بر روی سر و صورت و انتشار آن در سایر نقاط بدن اسم و اظهار داشت: این بیماری بسیار مُسری است بنابراین اگر فردی به آن مبتلا گردد باید در شرایط کاملا ایزوله قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا تعداد کمی از خانواده ها برای واکسیناسیون بچه ها خود به مراکز بهداشت مراجعه نکردند، گفت: همکاران ما در مراکز بهداشت همه این خانواده ها را شناسایی نموده و واکسیناسیون بچه ها آن ها را کامل کردند.

فدایی با بیان اینکه واکسیناسیون اطفال در مراکز بهداشت در زمان حاضر مانند گذشته و با پوشش کامل انجام می گردد، افزود: بچه ها اتباع خارجی هم بطور مرتب تحت پوشش برنامه های مراکز بهداشت و واکسیناسیون قرار دارند.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "6 نمونه مشکوک از ابتلا به سرخک در استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نمونه مشکوک از ابتلا به سرخک در استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید