روح برندتان را راهنمایی کنید!

به گزارش وبلاگ حامد، مفهوم برندسازی، روز به روز در حال تغییر است

امروزه شرکت ها از مفهوم گذشته برند سازی فاصله گرفته اند و با آوردن ارزشهای انسانی در فرایند حرکت شرکت خود، مشتریان را هم سهیم می نمایند.

روح برندتان را راهنمایی کنید!

داستان از این قرار است که در دوره ورود تکنولوژی های نوین و تاثیرگذاری این شیوه در نحوه برندساری های شخصی، به مرور مفهومی در جهت انسانی شدن نام تجاری شکل گرفت. این برندهای پیروز پا را فراتر از کلمات و تصاویر گذاشته و آغاز به اثبات شعار آنچه ما انجام میدهیم، برند ما است نموده اند.

تقاضای مشتریان به سمتی حرکت نموده است که بیشتر از یک محصول از برند محبوبشان انتظار دارند و آن هم صداقت، همدلی، شفافیت و … است. این نشان می دهد دوره بازاریابی هایی که تنها به سودآوری نگاه می کردند، گذشته است. در ادامه با وبلاگ حامد همراه باشید.

اجازه بدهید هنرتان به زندگی تان راه پیدا کند

وقتی الزی والفره، در سال 2013 برند مد زنان خود را تأسیس کرد، می خواست جلوه های هنرش را به زندگی بتاباند. امروز، هنر او در تمام محصولات و طراحی های این شرکت جلوه نمایی می نماید. اگر والفره در این نقطه متوقف می شد، می توانستیم بگوییم او فقط می خواست سبکی متفاوت به مشتریان عرضه کند. ولی شرکت او تا جایی پیش رفت که امروزه حتی بزرگ ترین طراحان مد هم لباس ها و تزئینات فراوریی او را می پوشند. محصول فراوریی او همان هنرش بود یا به عبارتی، برند و فراوریات زیر نفوذ هنر او جان می گرفتند.

بگذارید تفکر واقعیتان در محصولاتتان دیده گردد

آزی آکارو، زنی آمریکایی آفریقایی بود که دو دختر کوچک با رنگ پوست مختلف داشت. او متوجه شد تنوع عروسک های فراوریی کارخانه ها خیلی کم است. او نخستین عروسک های Ikuzi را با این هدف ساخت که می خواست هرکدام از دخترانش عروسکی شبیه خودشان داشته باشند؛، با همان رنگ پوست و همان فرم مو. حقیقت یک شرکت همین است، راستی خودش را در محصولات نمود می دهد. همان طور که می بینیم، امروزه آکارو نویسنده و بنیان گذار یکی از معروف ترین برندهای محصولات دخترانه جهان است.

برندتان باید چرخه تکامل خود را طی کند

جسیکا اکستروم کارورز پزشکی مؤسسه بیماری های خاص بود که پس از معاشرت با بچه ها سرطانی که به خاطر شیمی درمانی موهای خود را ازدست داده بودند، به فکر افتاد هدبندهای متنوعی برای روحیه دادن به این بچه ها تهیه کند. متأسفانه چنین محصولی به طور خاص وجود نداشت؛ پس او خودش مقدمات فراوری این هدبندها را فراهم کرد و وارد عمل شد. برند او یک سیکل کامل را پشت سر گذاشت: نیت و انگیزه، ایده، فرآیند فراوری، فروش و درنهایت رسیدن به هدف اولیه.

مأموریت شرکت را از محصولات خود جدا نبینید

آغاز فراوری صندل های فیلیپ فلاپ، در طول دوران جنگ و برای برطرف نیازهای دوره ای آن موقع بود. امروزه نمود نوستالژیک اهداف قدیمی در صندل های این شرکت دیده می گردد. شرکت و محصولات آن چنان جایگاهی نزد مردم دارند که هرگز با کلمات قابل بیان نیستند. (می توانید سخنرانی متیو گریفین، یکی از مؤسسان این شرکت را درباره این تجربه در TED talk ببینید.) محصولات این شرکت، از صندل گرفته تا لباس و پوشاک، در کشورها و به وسیله مردمی فراوری می گردد که از جنگ و خشونت های آن آسیب دیده اند. ایده اصلی شرکت این است: اعتقاد به پایداری، عزت و خلاقیت مشتریانی که حتی در تجارت هم در پی صلح هستند. این شرکت، واقعیت خود را با جهان به اشتراک گذاشته است.

از مرزهایی که دیگر شرکت ها برای خودشان معین نموده اند فراتر بروید

اگر از این شرکت ها بپرسید چرا برندی ساخته اند که فراتر از فعالیت های بازاریابی معمول پیش می رود، به شما خواهند گفت این کار حقیقت هدف آن ها است. آن ها هم وقتی شرکت خود را تأسیس نموده اند حتماً ایده های تبلیغاتی خودشان را داشته اند؛ ولی از تجارت به عنوان وسیله ای برای نمود نیتی بزرگ تر استفاده نموده اند. آن ها مرز هدف هایی که سایر شرکت ها دارند یعنی فراوری و سودآوری را پشت سر گذاشته اند و درنتیجه به برندی کامل، سالم و صادق رسیده اند.

اگر این مطالب برای شما انگیزه ای است تا در طرز فکرتان نسبت به برند شخصی خود بازنگری کنید، می توانید از همین امروز این نکات را به کار بگیرید:

چراهای خود را پیدا کنید

چرا وارد این عرصه شده اید؟ چرا کارتان را به این روش انجام می دهید؟ از کجا آغاز کردید و چه چیزی شما به شما انگیزه داد؟ شما می توانید این حقایق را همواره پنهان کنید یا برعکس، سعی کنید آن ها را در خدماتی سودمند جلوه دهید. به هر صورت این حقایق درون رگ های شما در جریان هستند. آیین باستانی ذن می گوید:

روشی که فرد انتخاب می نماید تا کارش را مطابق با آن انجام دهد، تبدیل به رویکرد او در همه زمینه ها می گردد.

ارزش های خود را تعریف کنید و بنویسید

چه چیزهایی برای شما از همه مهم تر هستند؟ چطور آن ها را دنبال می کنید و چطور با چراهای شما در ارتباط هستند؟ ما زمان محدودی در اختیار داریم و این بدان معنی است که ما همواره، خودآگاه یا ناخودآگاه، به یک سری از امور اولویت می دهیم. اگر در معین ارزش های خود شفاف باشیم، در کسب وکار خود به اقدامات و عمل هایی دست می زنیم که با ارزش های ما هم جهت هستند.

خوب و بد برندتان را بپذیرید

شما می توانید در وب سایت خود از کلمات زیبا بهره ببرید، یا تجربیات بد مشتریان را به نحوی پنهان کنید و روی آن یک گرافیک لوکس بگذارید. ولی همه این موارد هم جزئی از برند شما هستند. شما نباید همواره برندتان را کامل و بی عیب و نقص نشان دهید. مشتریان همواره در پی حقیقت هستند و آن را پیدا می نمایند. صداقت شما ارزشی بالاتر برایتان به همراه می آورد.

منبع: الی گشت

به "روح برندتان را راهنمایی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روح برندتان را راهنمایی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید