معرفی سریال: مردی در بلندای قلعه

به گزارش وبلاگ حامد، پیش از این در خبرنگاران ، در پست مشروحی برایتان در مورد واقعیت جایگزین یا Alternate history نوشته بودم.

معرفی سریال: مردی در بلندای قلعه

اگر به تاریخ نگاه کنید، می بینید که در موارد زیادی، لحظات بحرانی سرنوشت سازی رخ داده، که با کمتر تغییری، سرنوشت ملت ها و امپراتوری ها به کلی تغییر می کرده است.

برای مثال گفته می شود که آن زمان که آریوبزرن، مسیر پیشروی اسکندر را با سلحشوری سد کرده بود، در یکی از نبردها، سنگ هایی از کوه بر روی سپاه اسکندر ریخت که یکی از آنها نزدیک بود اسکندر را از پای درآورد.

خب! چه می شد اگر اسکندر کشته می شد؟! آیا تاریخ به کل تغییر نمی کرد؟

از این دست، لحظات سرنوشت ساز در تاریخ بسیارند و جنگ دنیای دوم هم مملو از این لحظات سرنوشت ساز است:

- چه می شد اگر هیتلر راهبرد نظامی عاقلانه تری می داشت؟

- چه می شد اگر نازی ها زودتر به بمب هسته ای دست پیدا می کردند؟

- چه می شد اگر هیتلر، ترور می شد؟

- چه می شد اگر آمریکا، در همراهی انگلیس درنگ می کرد؟

در سال 1964، فلیپ کا دیک -نویسنده مشهور برنده جایزه هوگو- رمان بسیار پرفروش و معروفی بر این اساس به نام The Man in the High Castle نوشت. در این کتاب با انتخاب رؤسای جمهور دیگری در آمریکا به جز فرانکلین روزولت، آمریکا در همراهی انگلیس درنگ می کند و ارتش ضعیف آمریکا، نمی تواند در مقابل نیروی دریایی ژاپن تاب بیاورد. از آن سو آلمان ها، شوروی را مغلوب می کنند. متعاقب بیماری هیتلر، مارین بورمان، صدر اعظم آلمان می شود. با فناوری های سطح بالا دریای مدیترانه خشکانده می شود. منطقه ها بزرگی از دنیا از جمله آمریکا، بین آلمان و ژاپن تقسیم می شود.

درست به مانند رقابت آمریکا و شوروی-دولت های فاتح واقعی جنگ دنیای دوم- این بار در این تخیل ناب، رقابتی بین ژاپن و آلمان درمی گیرد و …

سال های زیادی بود که این علاقه شکل گرفته بود که بر اساس این رمان، اقتباسی سینمایی یا تلویزیونی ساخته شود تا اینکه انتها با تهیه کنندگی ریدلی اسکات و استیورات مکینسون، یک مینی سریال چهار قسمتی مجذوب کننده، بر این اساس آماده شده است و پخش آن تازه از امروز شروع شده است.

هر قسمت این سریال 60 دقیقه است و البته باید بگویم سریال کامل به کتاب وفادار نیست، اما دیدنش لطف خاص خودش را دارد، مخصوصا برای کسانی که:

1- در پی دیدن سریالی به سوژه کاملا نو هستند.

2- کسانی که به تاریخ جنگ دنیای دوم علاقه دارند.

سعی می کنم فردا، یک سریال تازه دیگر را هم به شما معرفی کنم.

منبع: یک پزشک

به "معرفی سریال: مردی در بلندای قلعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سریال: مردی در بلندای قلعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید