خواص درمانی بخور کاه جو

به گزارش وبلاگ حامد، از جو میتوان به عنوان ماسک، امولوسین، منبع غذایی، تقویت کننده و بعلاوه ماده ای موثر برای بخور دادن استفاده کرد.

خواص درمانی بخور کاه جو

علاوه بر محصولات اصلی که به منظور مصرف در کشاورزی کشت می شوند؛ بقایای محصولات نیز قابل استفاده اند. جو یکی از محصولات پرکاربرد در صنایع غذایی است، از کاه به جای مانده این محصول می توان استفاده های گوناگونی کرد.

از کاه جو برای بخور دادن استفاده می گردد که دارای خواص درمانی است و در ادامه به تفسیر آن می پردازیم:

جو در طب سنتی به عنوان یک گیاه شفابخش شناخته می گردد و دارای خواص گوناگونی است. از جو می توان به عنوان یک کاهنده چربی بد خون که شامل LDL و کلسترول است، استفاده کرد.

جو به علت داشتن میزان زیادی فیبر می تواند جوش صورت را از بین ببرد و وزن را کاهش دهد. این گیاه می تواند با تنظیم عملکرد روده از یبوست جلوگیری کند. مادران شیرده می توانند از جو به عنوان یک ماده موثر برای

سلامت و کیفیت شیر خود استفاده نمایند. جودوسر می تواند از بیماری های پوستی مانند خارش شدید و نقرس، روماتیسم جلوگیری کند.

بعلاوه این ماده می تواند برای کاهش خشکی پوست بزرگسالان و بچه ها یاری نماینده باشد. زنان می توانند برای کاهش درد های قاعدگی از آن استفاده نمایند.

از جو میتوان به عنوان ماسک، امولوسین، منبع غذایی، تقویت نماینده و بعلاوه ماده ای موثر برای بخور دادن استفاده کرد.

بخور دادن یکی از موارد درمانی محسوب می گردد که می تواند با مواد مختلف صورت بگیرد. از بخور دادن برای صورت، سر، گلو استفاده می گردد. یکی از موادی که در بخور کاربرد دارد کاه جو است.

برای درمان سینوزیت ناشی از سرما می توانید از بخور کاه جو بهره ببرید. این بخور می تواند سبب کاهش یا توقف سینوزیت گردد. برای استفاده از بخور کاه جو باید میزان 500 گرم کاه جو را در ظرف بزرگی بریزید و آن را بجوشانید و سپس بخور دهید.

به این نکته توجه کنید که بلافاصله بعد از اتمام بخور سر و پیشانی را بپوشانید تا خشک شوند و سپس می توانید با استفاده از ویکس و یا روغن، پیشانی را به خوبی ماساژ دهید. در طب سنتی گفته شده؛ در صورتی که این کار را روزی سه مرتبه تکرار کنید می توانید سردرد ناشی از سرماخوردگی را بهبود دهید. بعلاوه می توانید از بخور کاه جو همراه با برگ اکالیپتوس و تخم گشنیز پودر شده به پیشانی، سر و دماغ؛ سینوزیت را درمان کرد.

برای قطع کردن آبریزش بینی و سینوزیت می توان از بخور کاه جو و یا گندم استفاده کرد. در این مورد هر چه کاه زردتر باشد تاثیر بیشتری دارد.

نکاتی برای یک بخور اصولی صورت به توضیح زیر است:

1) صورت خود را از آرایش پاک کنید. می توانید از شوینده های صابونی و یا هر پاک نماینده دیگری بهره ببرید و سپس صورت را به طور کامل خشک کنید.

2) از یک ظرف کم عمق و پهن بهره ببرید؛ آن را پر از آب کنید و حداقل سه فنجان از آب آن را بجوشاید.

3) سر و صورت را با فاصله 20 سانتی متر بالاتر از ظرف قرار دهید و حوله را روی سرتان بیندازید.

4) توجه داشته باشید بخار آب باید گرم و آرامش بخش باشد نه داغ و سوزاننده. در صورتی که حس کردید بخار آب خیلی داغ است کارتان را متوقف کنید.

5) می توانید برای مدت 10 الی 15 دقیقه این کار را ادامه دهید.

شما می توانید در بخار آب از گیاهان دیگری از جمله؛ چای سبز، بابونه، اسطوخودوس و نعناع نیز بهره ببرید. گیاه را در یک فنجان خیس نموده و به آب در حال جوش اضافه کنید. باید این نکته را مورد توجه قرار داد که؛ پیش از استفاده از هر گونه گیاهی مطمئن شوید که به گیاه مورد نظر آلرژی و حساسیت نداشته باشید و پوستتان نسبت به آن واکنش ندهد.

می تواند باعث تمیز شدن منافذ پوست گردد.

سلول های مرده پوست را پاکسازی می نماید.

به جریان خون زیر پوست سرعت می بخشد.

می تواند پوست را به شکل عمقی پاکسازی کند.

در بهبود آکنه و جوش سر سیاه یاری می نماید.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید

به "خواص درمانی بخور کاه جو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص درمانی بخور کاه جو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید