WHO: کرونا تا قبل از واکسیناسیون 70 درصد جمعیت دنیا تمام نمی شود

به گزارش وبلاگ حامد، رئیس بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت گفت تا زمانی که 70 درصد از جمعیت جهان واکسن ویروس کرونا را دریافت نکنند نمی توان انتها این همه گیری را اعلام نمود.

WHO: کرونا تا قبل از واکسیناسیون 70 درصد جمعیت دنیا تمام نمی شود

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ حامد، هانس کلوگه رئیس بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت هشدار داد تا زمانی که 70 درصد از جمعیت جهان واکسن نزنند نمی توان بر ویروس کرونا غلبه کرد.

وی که با خبرگزاری فرانسه صحبت می کرد، گفت: زمانی کرونا انتها خواهد یافت که درصد واکسیانسیون دست کم به 70 درصد برسد.

این مقام سازمان جهانی بهداشت سرعت واکسیناسیون را در اروپا بسیار آرام توصیف کرده و گفت که این موضوع نگرانی ها درباره جهش های تازه ویروس را افزایش خواهد داد.

وی درباره جهش های تازه ویروس کرونا گفت: همانطور که می دانیم شدت تهاجم ویروس کرونای هندی بیش از کرونای انگلیسی بوده و پیش از آن هم می دانستیم که سرعت انتشار کرونای انگلیسی بیش از جهش نخستین این ویروس بوده است.

هانس کلوگه تاکید کرد که واکسن های موجود هنوز در برابر جهش های ویروس کرونا فعال هستند.

این مقام سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر ضرورت واکسیانسیون سریعتر گفت که این فرایند بیش از آنچه که انتظار می رفت طول کشیده است.

وی گفت: در هر همه گیری، سرعت عامل مهمی است و زمان برایمان مهم است و می بایست تعداد واکسیانسیون را افزایش دهیم.

بر اساس گزارش ها، در حال حاضر 36.6 درصد از ساکنان اتحادیه اروپا دست کم یک دُز از واکسن کرونا را دریافت کرده و 16.9 درصد هم هر دو دُز را دریافت کرده اند.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم 168 میلیون و 181 هزار و 146 نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده اند و از آن میان سه میلیون و 494 هزار و یک نفر هم جان خود را از دست داده اند و یک میلیارد و 737 میلیون و 293 هزار 414 دُز واکسن کرونا در سراسر جهان تزریق شده است.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با 27 میلیون و 367 هزار و 935 مورد ابتلا و 315 هزار و 263 مورد فوتی و برزیل با 16 میلیون و 275 هزار و 440 مورد ابتلا و 454 هزار و 623 مورد فوتی در رده های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-19 قرار دارند.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "WHO: کرونا تا قبل از واکسیناسیون 70 درصد جمعیت دنیا تمام نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "WHO: کرونا تا قبل از واکسیناسیون 70 درصد جمعیت دنیا تمام نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید