5 ویژگی که از گوگل پیکسل 5a انتظار داریم

به گزارش وبلاگ حامد، پیکسل 4a یکی از بهترین گوشی های 2020 محسوب می گردد و به احتمال زیاد گوگل نسل بعدی آن را راهی بازار خواهد نمود. هنوز در خصوص این گوشی گزارش هایی منتشر نشده ولی در هر صورت می توانیم انتظارات خود را از پیکسل 5a مطرح کنیم.

5 ویژگی که از گوگل پیکسل 5a انتظار داریم

مانند دیگر مطالب این چنینی، در این فهرست فقط انتظارات واقع گرایانه را مطرح می کنیم. این یعنی به پشتیبانی از کارت حافظه microSD اشاره نخواهیم کرد زیرا گوگل بارها نشان داده که علاقه ای به ارائه این مشخصه ندارد. در ادامه به 5 ویژگی که از گوگل پیکسل 5a انتظار داریم، می پردازیم.

1. افزایش پیدا نکردن قیمت نسبت به پیکسل 4a

بهترین ویژگی پیکسل 4a قیمت پایین آن بود. با پرداخت 349 دلار کاربران می توانند گوشی نسبتا سریع دارای دوربین عالی را خریداری نمایند که در عین حال از عمر باتری بالا و نمایشگر باکیفیت هم بهره می برد. اگرچه امیدواریم گوگل برای پیکسل 5a ویژگی های جذاب تری را به ارمغان بیاورد، ولی بهتر است این ویژگی ها منجر به افزایش قیمت گوشی موردنظر نشود.

البته انجام چنین کاری به هیچ عنوان ساده نیست و گوگل باید بتواند جذابیت پیکسل 5a را در برابر گوشی های ارزان قیمت جذاب حفظ کند. با توجه به همین موضوع، در این مطلب به ویژگی هایی اشاره می کنیم که گوگل بدون افزایش قیمت گوشی می تواند آن ها را ارائه دهد.

2. افزایش قابلیت های دوربین

گوشی های گوگل در زمینه دوربین حرف زیادی برای گفتن دارند. با این حال، سنسورهای به کار رفته در این گوشی ها در حال عقب افتادن از رقبا هستند. دوربین اصلی پیکسل 4a مبتنی بر سنسور IMX 363 سونی است که همان سنسور به کار رفته در پیکسل 2 محسوب می شود.

اگر زمان کافی برای استفاده از پیکسل 4a صرف کنید، احتمالا متوجه بعضی محدودیت های دوربین این گوشی در مقایسه با رقبای آن خواهید شد. اگرچه دوربین 12 مگاپیکسلی آن در مقایسه با گوشی هایی مانند گلکسی A51 عکس های جذاب تری ثبت می نماید، ولی اگر عکس ها را کراپ کنید با کاهش جزئیات روبرو می شوید که این موضوع به رزولوشن پایین سنسور دوربین برمی شود.

حتی اگر پیکسل 5a با سنسور جدید عرضه نشود، گوگل برای افزایش انعطاف پذیری آن می تواند رویکردهای دیگری را اتخاذ کند. با توجه به اینکه بسیاری از گوشی های با قیمت مشابه پیکسل 4a از دوربین چندگانه بهره می برند، پس گوگل برای پیکسل 5a هم می تواند بدون افزایش قیمت آن، دوربین اولترا واید تعبیه کند. در همین زمینه می توانیم به پیکسل 4a 5G اشاره کنیم که از چنین مشخصه ای بهره می برد.

3. نمایشگر 90 هرتز

نمایشگر پیکسل 4a از نظر اندازه، رزولوشن و دقت رنگ حرف زیادی برای گفتن دارد و تنها ضعف آن رفرش ریت 60 هرتز است. با توجه به اینکه گوشی های ارزان قیمتی مانند وان پلاس نورد N100 از نمایشگر 90 هرتز بهره می برند، گوگل هم می تواند این ویژگی را بدون افزایش قیمت پیکسل 5a برای آن ارائه کند. چنین خواسته ای بسیار واقع گرایانه تر از قابلیت هایی مانند ضد آب بودن و شارژ بی سیم است. از طرف دیگر، این ویژگی نمایشگر باعث می شود که گوشی سریع تر به نظر برسد.

4. پشتیبانی از اینترنت 5G

اینترنت 5G هنوز در بیشتریت کشورها به طور گسترده ارائه نشده ولی چنین مشخصه ای برای بسیاری از گوشی های 2021 ضروری به نظر می رسد. در بسیاری از کشورها، اپراتورهای مخابراتی مهم ترین فروشندگان گوشی ها محسوب می شوند و شرکت های سازنده گوشی های هوشمند باید به اپراتورها هم توجه نمایند. در کشورهایی مانند آمریکا، اپراتورها می خواهند تعداد کاربران 5G را بیشتر نمایند و اگر پیکسل 5a از چنین مشخصه ای بهره نبرد، فروش این گوشی از طرف اپراتورها احتمالا با موانعی روبرو می شود.

اگر پیکسل 5a از فناوری 5G پشتیبانی کند، پس دیگر عرضه مدل جداگانه با قابلیت پشتیبانی از این فناوری لازم نخواهد بود. با توجه به اینکه تقریبا تمام تراشه های جدید کوالکام از فناوری 5G پشتیبانی می نمایند، پس به احتمال زیاد این گوشی هم همراه با این قابلیت به دست کاربران می رسد.

5. تنوع رنگ بیشتر

پیکسل 4a فقط در رنگ مشکی عرضه شده است. به نظر می رسد گوگل برای پایین نگه داشتن قیمت این گوشی تصمیم گرفته آن را فقط در یک رنگ به دست کاربران برسد. البته مدت ها بعد این گوشی با رنگ آبی هم عرضه شد که البته فقط کاربران آمریکایی و ژاپنی می توانند آن را خریداری نمایند. روی هم رفته افزایش تنوع رنگ این گوشی، می تواند جذابیت آن را افزایش بدهد. البته با توجه به اینکه بیشتر کاربران از کیس محافظ استفاده می نمایند، این موضوع اهمیت خیلی زیادی ندارد.

  • 5 کار که گوگل در سال 2021 باید انجام دهد

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 ویژگی که از گوگل پیکسل 5a انتظار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ویژگی که از گوگل پیکسل 5a انتظار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید