علت معرفی زودتر از انتظار آیفون 14 فاش شد

به گزارش وبلاگ حامد، دو روز قبل خبرگزاری بلومبرگ گفت که گوشی های سری آیفون 14 در تاریخ 16 شهریور رسما معرفی می شوند. در همین رابطه، مینگ-چی کو،تحلیلگر مشهور محصولات اپل، دلایل احتمالی معرفی زودتر از حد انتظار این گوشی ها را مطرح نموده است.

علت معرفی زودتر از انتظار آیفون 14 فاش شد

اپل در آخرین گزارش اقتصادی این شرکت تصویر مثبتی از شرایط اقتصادی در سه ماهه سوم 2022 ترسیم نموده که به نظر می رسد این موضوع ارتباط مستقیمی با تاریخ معرفی آیفون 14 دارد. از سوی دیگر خطر رکود دنیای همچنان در حال رشد و غیرقابل پیش بینی است و بنابراین اپل با معرفی هرچه زودتر آیفون 14 می تواند ریسک های مربوط به رکورد تقاضا را به حداقل برساند.

در مقایسه با دیگر بازیگران بازار موبایل، اپل پیروز شده تاثیر محدودیت های زنجیره تامین بر عرضه محصولات خود را به حداقل برساند. البته بعضی محصولات این شرکت مانند مانیتور استودیو دیسپلی و مک بوک های نو به علت همین محدودیت ها با مشکلاتی روبرو شده اند ولی کل آیفون ها که با فاصله زیادی مهم ترین محصولات اپل محسوب می شوند، تحت تاثیر زیادی قرار نگرفته اند.

در بین این محدودیت ها، تقاضا برای آیفون 13 در آمریکا و چین افزایش پیدا نموده که همین موضوع پیروزیت بسیار بزرگی برای این شرکت محسوب می گردد. با توجه به پیش بینی های انجام شده، به نظر می رسد حتی اگر تقاضا برای سری آیفون 14 در بعضی منطقه ها دنیا پایین تر از حد انتظار باشد، بازارهای مهمی مانند چین می توانند تا حد زیادی این کاهش تقاضا را جبران نمایند.

همانطور که احتمالا می دانید، مدل های پرو آیفون 14 با تغییرات زیادی راهی بازار می شوند. دو مدل پرو حالا از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده می نمایند و در نتیجه دیگر خبری از دوربین 12 مگاپیکسلی نیست. از سوی دیگر مهم ترین تغییر ظاهری این دو مدل، استفاده از نمایشگر حفره دار است و اپل بعد از سال ها استفاده از بریدگی نمایشگر، آن را کنار می گذارد. از سوی دیگر باید خاطرنشان کنیم که سال جاری صرفا هر دو مدل پرو از چیپست نو استفاده می نمایند.

در این میان مدل های استاندارد آیفون 14 دیگر ارتقای قابل توجهی برای نسل قبلی نیستند زیرا حتی از چیپست نو هم استفاده نمی نمایند. اپل با این استراتژی میخواهد توجهات بیشتری را به سمت مدل های پرو جلب کند تا بتواند سود بیشتری از فروش آیفون ها دریافت کند. با توجه به اینکه گفته می گردد سری آیفون 14 در تاریخ 16 شهریور رسما معرفی خواهد شد، تا فقط چند هفته دیگر به طور رسمی از ویژگی های این پرچم داران خبردار می شویم.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "علت معرفی زودتر از انتظار آیفون 14 فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت معرفی زودتر از انتظار آیفون 14 فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید