12.5 درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی هستند

به گزارش وبلاگ حامد، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور اطلاع داد 12.5 درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی و 7 درصد نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

12.5 درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی هستند

مهراله رخشانی مهر در گفت وگو با پانا در پاسخ به این سوال که چه تعداد مدرسه احتیاج به تخریب و بازسازی دارد اظهار کرد: در 3 دوره از تعداد مدارس تخریبی و احتیاج به مقاوم سازی آمار گرفته ایم؛ در سال 82، 70 درصد مدارس کشور نیار به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی داشته است، در سال 95، این تعداد 30 درصد بود و در سال 99 این تعداد به 19.5 درصد کاهش پیدا نموده است.

وی با اعلام اینکه از این تعداد 12.5 درصد مدارس احتیاجمند مقاوم سازی و 7 درصد احتیاجمند تخریب و بازسازی هستند درباره اینکه چه استان هایی در امر مدرسه سازی پیشتاز هستند اضافه کرد: در مدرسه سازی تمام استان ها متناسب با اندازه اعتبارات دریافتی مدرسه می سازند اما بعضی از استان ها علاوه بر منابع عمومی از محل خیرین هم در مدرسه سازی هزینه نموده اند.

رخشانی مهر اطلاع داد سال گذشته بیشترین تعداد کلاس درس تحویلی را استان سیستان و بلوچستان، تهران، خوزستان و خراسان رضوی داشته اند.

معاون وزیر درباره رشد بودجه سازمان نوسازی مدارس نسبت به سال گذشته ادامه داد: نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد افزایش اعتبارات مصوب داشته ایم و نسبت به سال 96 از 480 میلیارد تومان تخصیص به 4 هزار و 500 میلیارد تومان در سال 1400 رسیده ایم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "12.5 درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12.5 درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید