در هیچ یک از نقاط آسیب دیده کشور مدرسه نیمه تمام و تخریبی نداریم

به گزارش وبلاگ حامد، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت در هیچ یک از نقاط آسیب دیده کشور مدرسه نیمه تمام، آسیب دیده و تخریبی وجود ندارد.

در هیچ یک از نقاط آسیب دیده کشور مدرسه نیمه تمام و تخریبی نداریم

مهراله رخشانی مهر در مراسم روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی و افتتاح مدرسه خیرساز زرین تاج ناصری با بیان اینکه افزایش بودجه سازمان نوسازی مدیون کوشش های کمیسیون آموزش و تحقیقات است اظهار کرد: در سال های اخیر در سازمان نوسازی اتفاقات طبیعی را شاهد بودیم و زلزله های مختلف در استان های مختلف را داشتیم که حضور خیرین در این جهت یاری کننده ما بود.

وی اضافه کرد: زلزله به تنهایی آثار بدی برای جامعه دارد اگر به مدرسه آسیب برساند این موضوع بدتر خواهد بود. بعد از زلزله بم سازمان نوسازی با همکاری دانشگاه های مختلف و پژوهشگاه زلزله به سمت مقاوم سازی، تخریب و بازسازی مدارس رفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش عملکرد مدارس را تشریح کرد و ادامه داد: مدارس در سیل های اخیر به عنوان محلی برای مدیریت بحران بوده است که عملکرد خوب مدارس را نشان می دهد.

رخشانی مهر اعلام کرد: در زلزله کرمانشاه حدود 7 دهم متر مربع به سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه اضافه شد لذا هیچ دغدغه ای برای آسیب ها و بلایای طبیعی در راستای تامین منابع نداشته ایم و خیرین مدرسه ساز همواره در کنار ما بودند.

وی بعلاوه تاکید نمود در هیچ یک از نقاط آسیب دیده کشور مدرسه نیمه تمام، آسیب دیده و تخریبی نداریم و امیدواریم افتتاح مدارس سی سخت را نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش داشته باشیم.

لازم به ذکر است پیش از ظهر امروز همزمان با برگزاری آئین روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، مدرسه زرین تاج ناصری با زیر بنای 2200 متر مربع در منطقه یک تهران و در محله ازگل به بهره برداری رسید.

بر اساس این گزارش این مدرسه دارای 15 باب کلاس است که با اعتباری به اندازه 110 میلیارد ریال از محل اعتبارات تخریب و بازسازی احداث شده است.

شایان ذکر است زمین این مدرسه در سال 1347 از سوی خانواده ناصری برای احداث مدرسه اهدا شده است لذا با گذشت بیش از 50 سال از عمر آکادمی، ساختمان مدرسه فرسوده شده و از محل اعتبارات تخریب و بازسازی این آکادمی با معماری نو بنا شده است.

سالن ورزشی، کتابخانه، سالن چند منظوره و سایت از امکانات این آکادمی است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "در هیچ یک از نقاط آسیب دیده کشور مدرسه نیمه تمام و تخریبی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در هیچ یک از نقاط آسیب دیده کشور مدرسه نیمه تمام و تخریبی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید