کمک: درخواست دبیر از کمیته ملی المپیک، حق کشتی است، امیدوارم تبصره ای به چرخه انتخابی اضافه نکنند

به گزارش وبلاگ حامد، پیشکسوت کشتی گفت: علیرضا دبیر در ماجرای اختلافش با کمیته ملی المپیک نشان داد که همانند خلف خودش رسول خادم در پی باز کردن راه کشتی است و انتصاب سوریان در کمیسیون ورزشکاران مطالبه به حقی است.

کمک: درخواست دبیر از کمیته ملی المپیک، حق کشتی است، امیدوارم تبصره ای به چرخه انتخابی اضافه نکنند

بهروز کمک در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ حامد در خصوص چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد گفت: چرخه انتخابی مثل قانون است. اگرمجری قانون نخواهد اجرایش کند، به درد نمی خورد. در عین حال نیز قانون بد، بهتر از بی قانونی است. امروز تمام مربیان از این شکوِه و ناله دارند که دو سه نفر پشت درهای بسته می خواهند برای کل کشتی کشور تصمیم بگیرند در حالی که کشتی باید خودش در راستا خودش حرکت کند.

پیشکسوت کشتی با تاکید بر اینکه چرخه چیز جدیدی نیست، ادامه داد: ما همواره در کشتی مان چیزی شبیه به چرخه داشتیم، مهم اجرای آن بوده که در بسکمک موارد به اجرا در نیامده است. مثلا در دهه 70 میلادی، ابراهیم جوادی در داخل کشور مبارزه را به حریفان خودش واگذار می کرد اما کمیته فنی رای به انتخاب او برای مسابقات برون مرزی می داد. اگر کشتی گیر نتیجه می گرفت که کمیته فنی می گفت این حاصل درایت و هوشمندی ما بوده و اگر نتیجه نمی گرفت، می گفت ما انتخاب اصلح را به جهانی بردیم. در سال های بعد هم مجید ترکان به قهرمانان ردیف دوم و سوم خودش گاهی نتیجه را واگذار می کرد و مربیان تیم ملی، حکم به اعزام ترکان می دادند.

کمک با اشاره به مسابقات جهانی 1991 وارنا گفت: ترکان در این سال نتیجه کشتی را به کریم سوری واگذار کرد اما سوری را با اعزام به نام کشتی گیر رزرو، قانع کردند و ترکان نماینده تیم ملی بود. امروز چرخه می گوید قوانین را قبل از آنکه کمیته فنی بخواهد در خصوص کشتی گیری تصمیم بگیرد، مکتوب نموده است تا همه بدانند به چه شکل امکان رسیدن به دوبنده تیم ملی را خواهند داشت. اگر این چرخه اجرایی گردد عدالت است، اما نگرانی خانواده کشتی از این است که بعضا تبصره و ماده به آن اضافه نمایند.

این مربی کشتی با اشاره به اتفاقاتی که در وزن 74 کیلوگرم، پیش از المپیک رخ داد، اعلام کرد: مثلا اعلام شد انتخاب ملی پوش وزن 74 کیلو برای المپیک در تورنمنت بین المللی لهستان است. مصطفی حسین خانی و یونس امامی را به این مسابقه بردند و قرار بود هر کسی بهتر مبارزه کرد ملی پوش گردد. حسین خانی بهتر از رقیبش مبارزه کرد اما کادر فنی گفت حسین خانی و امامی باید یک کشتی رودررو هم بگیرند که حسین خانی زیر بار این مسئله نرفت. رئیس فدراسیون کشتی از قدرت خودش استفاده کرد و گفت باید حرفی که زدیم را اجرا کنیم. در حقیقت اجرای چرخه مهم تر از همه چیز است و موضوع چرخه باید در کشتی نهادینه گردد. کشتی گیر از قبل بداند چه راستای برای او تعریف شده است. به نظر من ارزش معنوی یک مدال آنقدر بالا نیست که طیفی از کشتی گیران درجه دو را منزوی و سرخورده کنیم. همان قانون نوشته شده را اجرا کنیم، ولو اینکه بد باشد.

وی اضافه کرد: من در خصوص چرخه با پژمان درستکار حرف زدم. او می گوید وظیفه من انتخاب کشتی گیر نیست، بلکه کار من از فردای انتخاب شدن نفرات آغاز می گردد؛ با کشتی گیرانی که از چرخه سربلند بیرون می آیند. استارت چرخه از مسابقات قهرمان کشوری خواهد بود، فقط امیدوارم تبصره ای به آن اضافه ننمایند.

بهروز کمک در خصوص اختلاف پیش آمده بین فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک در خصوص عدم انتصاب حمید سوریان در کمیسیون ورزشکاران توضیح داد: علی دبیر در این مسئله منِ واقعی خودش را نشان داد. اگر نام کارش را زیاده خواهی هم بگذاریم، اما حق کشتی است. کشتی به واسطه افتخاراتش صاحب حق است که کشتی گیر بی بدیلی چون حمید سوریان، جزو انتصاب های کمیته ملی المپیک باشد. شاید صلاح بر این بود با صالحی امیری کنار می آمد اما حتی اگر خواسته علیرضا دبیر زیاده خواهی هم باشد، باز تاکید می کنم با توجه به اینکه افتخارات ورزش ایران مدیون کشتی است، درخواست جامعه کشتی برای حضور سوریان در کمیسیون ورزشکاران به حق است. دبیر ثابت کرد برای خودش چیزی نمی خواهد و همانند خلف خودش رسول خادم، راه کشتی و کشتی گیری را باز می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کمک: درخواست دبیر از کمیته ملی المپیک، حق کشتی است، امیدوارم تبصره ای به چرخه انتخابی اضافه نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمک: درخواست دبیر از کمیته ملی المپیک، حق کشتی است، امیدوارم تبصره ای به چرخه انتخابی اضافه نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید