پیشنهادهای شگفت انگیز برای طبیعت گردی در ایران

به گزارش وبلاگ حامد، پیشنهادهای فوق العاده برای طبیعت گردی

سفرهای کوتاه می تواند حسابی روحیه و حال و هوایمان را عوض کند. سفر به روستایی سرسبز و تماشا دریاچه، جنگل و رودخانه و … حالمان را خوب می نماید تا دوباره، پرانرژی تر از گذشته به سراغ روزمرگی هایمان برویم. در ایران جاذبه های زیادی هست که ساخته شده اند تا دل به دامان طبیعتشان بزنیم و مدتی را در استراحت و آرامش و یا در ماجراجویی های هیجان انگیز بگذرانیم. خبرنگاران برای طبیعتگردی در ایران پیشنهادهای جالبی برایتان دارد.

پیشنهادهای شگفت انگیز برای طبیعت گردی در ایران

ییلاق جواهر دشت

بدون شک شمال ایران برای گذراندن تعطیلات کوتاه، همواره گرینه مناسبی است. جواهر دشت از روستاهای ییلاقی شهرستان رودسر استان گیلان است که تابستان های خنکش آن را به محل مناسبی برای فرار از گرمای تابستان تبدیل نموده است. طبیعت بینظیر و بکر این ییلاق برترین جا برای طبیعت گردی و کمپ زدن است. در جواهر دشت می توانید برای رفتن به جنگل جیپ سواری کنید و هیجان متفاوتی داشته باشید.

ماسال

فاصله ماسال از تهران حدود 380 کیلومتر است ماسال از شهرهای خوش آب و هوای استان گیلان است که بودنش در کنار کوههای تالش فرصت مناسبی را برای کوهنوردان به وجود آورده است. در اینجا می توانید شب را در کلبه های چوبی بمانید و حال و هوای متفاوتی را تجربه کنید. با سفر به ماسال معنی واقعی طبیعت گردی را لمس می کنید

ییلاق دیلمان

در شهر سیاهکل استان گیلان، ییلاق زیبای دیلمان با طبیعت روح نواز و سحر انگیز منتظر سفرهای چند روزه شماست. اواسط اردیبهشت تا اواخر شهریور زمان رفتن به ییلاق هاست پس در این مدت هر تعطیلی ای که پیش آمد از فرصت بهره ببرید و این ییلاق های دوست داشتنی را امتحان کنید. اینجا پر از تماشای های مجذوب نماینده است؛ تماشا کاروانسرای تی تی، تماشای آبشار لونک، پیاده روی در جنگل های لاریخانی، شام در خانه های محلی تنها گوشه ای از تفریحات این شهر سرسبز است.

دریاچه عروس (حلیمه جان)

برای تماشا این دریاچه زیبا باید به روستای حلیمه جان در شهرستان رودبار استان گیلان بروید. زیبایی این روستای سرسبز به حدی است که با یک بار رفتن عاشقش می شوید؛ دریاچه عروس این روستا بدون شک برترین جاذبه اش است. دریاچه ای رویایی که با قدم زدن در اطرافش دو رنگ بودن رنگ آب شما را متعجب می نماید. این دریاچه پر از جلبک های سبز رنگ است که آب را سبز زمردین نموده و در هنگام ظهر با وزش نسیم بخشی از این جلبک ها کنار می فرایند و دریاچه را دو رنگ می نمایند. در کنار این دریاچه، جنگلی زیبا هست که گشت و گذار در آن طبیعت گردی تان را کامل تر می نماید.

جنگل الیمستان

الیمستان روستای توریستی در شهرستان آمل که با منظرههای بکر و جنگل های سرسبزش در بهار و تابستان پر از توریست می گردد. جنگل های انبوه و مه غلیظ، فضایی رویایی و لذتبخش را به وجود آورده که چشمه سارها و جویبارها به همراه منظره زیبای قله دماوند زیباییش را دو چندان نموده است. به راحتی می توانید در سفری یکی دو روزه به اینجا بروید و برگردید.

منبع: الی گشت

به "پیشنهادهای شگفت انگیز برای طبیعت گردی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهادهای شگفت انگیز برای طبیعت گردی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید