نگاه جهانگیر خسروشاهی فارغ از نگاه های رایج موجود در ادبیات ما بود

به گزارش وبلاگ حامد، دنیاگیر خسروشاهی؛ نویسنده و پژوهشگر حوزه هنر و ادبیات پایداری و انقلاب اسلامی، صبح امروز (چهارشنبه 13 بهمن ماه) به دلیل عارضه قلبی چشم از دنیا فرو بست.

نگاه جهانگیر خسروشاهی فارغ از نگاه های رایج موجود در ادبیات ما بود

سعید مکرمی؛ مدیر نشر نام درباره ویژگی های شخصیتی دنیاگیر خسروشاهی به خبرنگار ایبنا، گفت: مرحوم خسروشاهی را از سال 1390 می شناختم و توفیق مصاحبت و همنشینی با ایشان را داشتم. از نفراتی بود که در مجله سوره با شهید آوینی همکاری داشته و درتأملات ایشان هم نقش ایفا می کرد.

وی اضافه نمود: یکی از شاخصه های دنیاگیر خسروشاهی که قدری مغفول مانده، بُعد محتوایی و نظری ایشان است؛ اینکه هدف و فلسفه داستان نویسی کجا قرار گرفته است. نگاه او فارغ از نگاه های رایج موجود در ادبیات ما و بیشتر برگفته از نگاه سید مرتضی آوینی بود. یکی از دلایلی که باعث شده کمتر در جامعه امروز شناخته گردد، سخت گیری و وسواس زیاد ایشان در نوشتن بود؛ می نوشت، ولی چاپ نمی کرد.

مدیر نشر نام اظهار کرد: دنیاگیر خسروشاهی بسیار شکیبا و بااخلاق بود. می شد ساعت ها در ساحت ادبیات کنار ایشان نشست و حرف زد، مانند یک سنگ شکیبا می شنید و پدرانه و دلسوزانه رفتار می کرد. رفتن ایشان خیلی دردناک است و این فقدان مرا به یاد رفتن مرحوم امیرحسین فردی می اندازد.

دنیاگیر خسروشاهی؛ نویسنده بزرگ و بی ادعای ادبیات انقلاب اسلامی، امروز (چهارشنبه 13 بهمن ماه) به دلیل عارضه قلبی چشم از دنیا فرو بست. مجموعه های داستان کوتاه خلفه های وحشی (1370)، باغ باور (1373)، بیرون قلعه امن نیست (1376)، خیابان رؤیت (1379)، به کلی سری (1381)، بعلاوه داستان های بلند نفر پانزدهم (1361)، صخره ها و پروانه ها (1369) و دو رمان زخمدار (1374) و رویای داغ (1383) ازجمله آثار به جای مانده از دنیاگیر خسروشاهی است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نگاه جهانگیر خسروشاهی فارغ از نگاه های رایج موجود در ادبیات ما بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه جهانگیر خسروشاهی فارغ از نگاه های رایج موجود در ادبیات ما بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید