معرفی استادیوم های میزبان مسابقات المپیک 2016 ریو (بخش اول)

به گزارش وبلاگ حامد، از آنجایی که بازی های المپیک از محبوب ترین و مهم ترین اتفاقات ورزشی دنیا است و با توجه به نزدیک شدن به المپیک 2016 ریو در کشور برزیل برآن شدیم تا در مقالاتی اختصاصی به معرفی استادیوم های انتخاب شده برای هر یک از رشته های ورزشی المپیک که قرار است مسابقاتشان را در آنها پیگیری نمایند بپردازیم. با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی استادیوم های میزبان مسابقات المپیک 2016 ریو (بخش اول)

المپیک 2016 برزیل قرار است که در شهرهای سائوپائولو، برازیلیا، سالوادور، بلوهوریزونته و ریودوژانیرو برگزار گردد و ورزشگاه های متعددی هم میزبان ورزشکاران رشته های مختلف خواهند بود. در بخش اول این مقالات اختصاصی باهم ورزشگاه های مربوط به مراسم افتتاحیه و رشته های ورزشی جودو، کشتی، والیبال، وزنه برداری، شنا، واترپلو، بوکس، تکواندو، شمشیربازی و تنیس روی میز را آنالیز خواهیم کرد.

ورزشگاه مراسم افتتاحیه

ورزشگاه ماراکانا

ورزشگاه افسانه ای ماراکانا قرار است که میزبان مراسم افتتاحیه، اختتامیه و یکی از میزبانان مسابقات فوتبال زنان و مردان (فینال در هردو بخش و میزبان یک بازی نیمه نهایی از هربخش) باشد. این ورزشگاه برجسته برای مسابقات جام جهانی 2014 برزیل به روز شده است. برای دسترسی به ورزشگاه در زمان مسابقات بهتر است از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید زیرا در زمان برگزاری اجازه پارک کردن وسیله نقلیه در ورزشگاه و اطراف آن وجود ندارد.

ورزشگاه مسابقات جودو و کشتی

ورزشگاه کاریوکا آرنا 2

این سالن ورزشی برای برگزاری مسابقات جودو و کشتی المپیک ریو انتخاب شده است و در منطقه بارا دا تیجوکا در غرب ریودوژانیرو واقع شده است. پس از مسابقات المپیک هم قرار است که به محلی دائمی برای تمرین ورز ش های مختلف تبدیل گردد. ظرفیت این سالن ورزشی برای المپیک 10000 نفر است. قهرمان دوره قبل مسابقات المپیک در رشته جودو تیم ملی روسیه در دو بخش زنان و مردان بوده است. در کشتی فرنگی هم تیم ملی ایران قهرمان رقابت های المپیک لندن شد. تیم ملی ایران در کشتی آزاد و فرنگی 12 نماینده دارد و در جودو با سه ورزشکار به این مسابقات پا خواهد گذاشت.

ورزشگاه مسابقات تکواندو و شمشیربازی

ورزشگاه کاریوکا آرنا 3

این سالن ورزشی که برای مسابقات المپیک 2016 ریو ساخته شده است، میزبان رقابت های رشته های تکواندو و شمشیربازی خواهد بود. قرار است پس از رقابت های المپیک هم به مدرسه تخصصی ورزش با ظرفیت 850 دانش آموز به صورت تمام وقت تبدیل گردد. این سالن ورزشی هم در منطقه بارا دا تیجوکا در غرب ریودوژانیرو قرار گرفته است. قهرمان مسابقات دور قبلی المپیک در رشته ورزشی شمشیربازی ایتالیا بود. دراین دوره از مسابقات هم ایران دو نماینده در شمشیربازی دارد. ایران در این دوره مسابقات در تکواندو در بخش زنان و مردان جمعا چهار نماینده دارد.

ورزشگاه مسابقات وزنه برداری، تنیس روی میز و بوکس

ورزشگاه Riocentro در پاویون شماره 2 (وزنه برداری)

این سالن 11500 متر مربع مساحت و 6500 جایگاه ظرفیت دارد و برای مسابقات المپیک مجهز شده است. تیم ملی ایران در این مسابقات پنج سهمیه دارد.

ورزشگاه Riocentro در پاویون شماره 3 (تنیس روی میز)

این پاویون هم با مساحتی بالغ بر 23000 متر مربع و ظرفیت 5200 نفر، میزبان رقابت های تنیس روی میز خواهد بود. امکانات این سالن هم چهار میز رسمی مسابقات است. ایران در تنس روی میز در دو بخش زنان و مردان جمعا سه نماینده دارد.

ورزشگاه Riocentro در پاویون شماره 6 (بوکس)

این پاویون که با مساحتی بالغ بر 7500 متر مربع برای مسابقات ریو ساخته شده است میزبان رقابت های بوکس خواهد بود. تیم ملی ایران در این مسابقات یک سهمیه دارد.

ورزشگاه مسابقات شنا، واترپلو و شیرجه

ورزشگاه المپیک ورزش های آبی (Olympic Aquatics Stadium)

این سالن که دارای دو استخر است، میزبان مسابقات دو رشته واترپلو و شنا خواهد بود. یکی از استخرها برای برگزاری مسابقات در نظر گرفته شده است و دیگری برای گرم کردن قبل از بازی. این ساختار برای المپیک ریو در نظر گرفته شده است و پس از المپیک برداشته خواهد شد.

ساخت این ورزشگاه در سال 2013 شروع و در سال 2015 به انتها رسیده است. چیزی در حدود 38 میلیون یورو برای ساخت آن هزینه نموده اند. ظرفیت این مرکز آبی که در منطقه بارا دا تیجونکا در ریودوژانیرو واقع شده است، 14.997 نفر است. ایران در این دوره از رقابت ها در واترپلو حضور ندارد و در شنا هم یک نماینده خواهد داشت.

مرکز ورزش های آبی ماریا لنک (Maria Lenk)

این مرکز آبی که برای مسابقات پن آمریکن در سال 2007 ساخته شده بود، برای المپیک ریو بازسازی و تعمیر شده است. این مرکز قرار است که میزبان بازی های رشته های واتر پلو (مرحله گروهی)، شیرجه و شنای موزون باشد.

ورزشگاه میزبان مسابقات والیبال

ورزشگاه Maracanãzinho

خانه معنوی والیبال در برزیل، در واقع کاملا طبیعی بود که این سالن برای برگزاری مسابقات والیبال در نظر گرفته گردد زیرا اغلب برای مسابقات والیبال از آن استفاده می گردد. این ورزشگاه سرپوشیده که برای مسابقات والیبال المپیک در نظرگرفته شده است در سال 2007و برای مسابقات پن آمریکن بازسازی شد. این سالن دارای یک زمین تمرین است که بازسازی شده است و یک زمین موقت دیگر است که برای المپیک اضافه شده است. تیم ملی والیبال ایران نیز در این دوره رقابت ها حضور خواهد داشت. ظرفیت این سالن 11800 نفر است و در سال 1954 افتتاح شده است.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org / rio2016.com

به "معرفی استادیوم های میزبان مسابقات المپیک 2016 ریو (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی استادیوم های میزبان مسابقات المپیک 2016 ریو (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید