قانونگذاران آمریکا به دنبال بازنگری در فروش تسلیحات واشنگتن به امارات

به گزارش وبلاگ حامد، قانونگذاران آمریکایی به دنبال بازنگری در طرح فروش تسلیحات آمریکا به امارات هستند.

قانونگذاران آمریکا به دنبال بازنگری در فروش تسلیحات واشنگتن به امارات

به نقل از خبرگزاری رویترز، گرگوری میکز رئیس کمیته روابط خارجی مجلس کنندگان آمریکا روز گذشته بیان نمود که وی و یکسری از قانونگذاران نسبت به تصمیم دولت جو بایدن برای پیشبرد طرح فروش تسلیحات به امارات نگران هستند و این مسئله را مورد بازنگری قرار خواهند داد.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که دولت کنونی واشنگتن قصد دارد تا طرح فروش تسلیحات نظامی به ارزش بیش از 23 میلیارد دلار که شامل جنگنده اف-35 می شود را با امارات به پیش برد؛ طرحی که در دولت ترامپ به تصویب رسیده بود.

دولت بایدن به کنگره آمریکا اطلاع داده است که فرایند برنامه فروش تسلیحات نظامی که شامل جنگنده اف-35، پهپادهای نظامی و دیگر تجهیزات به امارات است را ادامه خواهد داد.

گرگوری میکس طی بیانیه ای در این رابطه عنوان کرد: من هنوز سوالات زیادی در مورد تصمیم دولت بایدن برای اجرایی کردن طرح فروش تسلیحات به امارات از جمله جنگنده اف-35 و پهپادها که در دوران دونالد ترامپ تصویب شد، دارم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه هیچ کدام از این انتقال تسلیحات به این زودی انجام نخواهد شد بنابراین زمان زیادی برای کنگره در بازنگری در این طرح فروش وجود دارد. قانونگذاران باید این مسئله را بررسی کنند که آیا این طرح فروش تسلیجات آمریکا به امارات باید اجرایی شود و اینکه چه محدودیت ها و شرایطی در این زمینه باید اعمال شود.

باتوجه به مشارکت امارات در جنگ یمن ؛ گروههای حقوق بشری نگران فروش این تسلیحات آمریکا به امارات هستند .، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "قانونگذاران آمریکا به دنبال بازنگری در فروش تسلیحات واشنگتن به امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانونگذاران آمریکا به دنبال بازنگری در فروش تسلیحات واشنگتن به امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید