فعالیت 17 واحد آلاینده استان تهران متوقف شد

به گزارش وبلاگ حامد، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران گفت: در جریان پایش های شبانه یک هفته گذشته از ادامه فعالیت 17 واحد آلاینده نیز جلوگیری شد.

فعالیت 17 واحد آلاینده استان تهران متوقف شد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ حامد، زهره عبادتی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در پایش های صورت گرفته 62 مورد اخطاریه محیط زیستی برای واحد های آلاینده در استان صادر و به مسئولان آن ها ابلاغ شد گفت: در جریان پایش های شبانه یک هفته گذشته از ادامه فعالیت 17 واحد آلاینده نیز جلوگیری شد.

عبادتی اضافه کرد: برنامه ویژه پایش محیط زیست استان از هفته گذشته شروع و براساس این گشت ها، محیط زیست تهران شب ها مورد رصد قرار می گیرد تا از فعالیت هایی که منجر به آلودگی هوا می گردد، جلوگیری گردد.

وی ادامه داد: طی یک هفته گذشته 21 محور مواصلاتی در سطح استان از سوی کارشناسان محیط زیست و اکیپ های گشتی، مورد پایش و کنترل شبانه نهاده شد که در مجموع از 668 واحد صنعتی کوچک و بزرگ مقیاس بازدید شد.

عبادتی با بیان اینکه در 70 مورد بازدید از واحد های بزرگ مقیاس دارای پتانسیل آلایندگی در شب از جمله نیروگاه ها و کارخانه های سیمان، نوع و مقدار سوخت نیروگاه ها و صنایع بزرگ به صورت شبانه روزی پایش و کنترل شد، اضافه کرد: از خروجی دودکش های تمام نیروگاه ها و صنایع نفتی نمونه برداری لازم انجام شد.

معاون محیط زیست انسانی اذعان داشت: پایش 598 مورد از واحد های صنعتی کوچک مقیاس در سطح استان از دیگر اقدامات صورت گرفته در این گشت و پایش ها بود.

عبادتی اضافه کرد: بعلاوه 28 مرکز معاینه فنی خودرو ها به صورت روزانه و 20 شهرک صنعتی استان به صورت شبانه پایش شدند.

وی به بازدید ویژه از معادن شن و ماسه استان نیز اشاره نمود و گفت: متاسفانه در طول این مدت کارشناسان محیط زیست در گشت های شبانه با 107 مورد حریق ناشی از ضایعات و پسماند سوزی روبرو شدند و به اطفاء آن اقدام کردند.

عبادی اعلام نمود: با توجه به پایش های صورت گرفته همچنان معضل دیرینه آلودگی ناشی از پسماندسوزی در سطح استان به قوت خود باقی است و این موضوع، برابر قانون مدیریت پسماند، نیازمند ورودو نظارت بیشتر دستگاه های اجرایی در این خصوص است.

وی ادامه داد: البته برابر قانون، دستگاه هایی از جمله شهرداری ها، بخشداری ها و بعضی دستگاه های دیگر وظیفه دارند با این تخلفات برخورد نمایند.

به گفته عبادی، گشت و پایش های ویژه شبانه محیط زیست استان تهران همچنان ادامه دارد و با واحد ها و افراد متخلف طبق قانون برخورد می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فعالیت 17 واحد آلاینده استان تهران متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 17 واحد آلاینده استان تهران متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید