شهری که در آن مردن هم ممنوع شده است!

به گزارش وبلاگ حامد، شهری که مردن در آن ممنوع است!

شهرهایی در دنیا وجود دارند که قوانین عجیبی در آن ها رعایت می گردد و همین موضوع سبب شده تا نام آن ها در دنیا مطرح باشد. شهری که می خواهیم درباره آن توضیح دهیم در کشور نروژ واقع شده است و به علت شرایط آب و هوایی که در آن حکم فرماست اگر کسی فوت کند حق دفن در زمین های این شهر را ندارد، به عبارتی مردن در این شهر ممنوع است و هیچ جسدی در آن دفن نمی گردد. نام این شهر لانگیرباین (Longyearbyen) بوده و در جزایر سوالبارد نروژ واقع شده است. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا بیشتر درباره این شهر نروژی که که مردن در آن ممنوع است خدمتتان توضیح دهیم.

شهری که در آن مردن هم ممنوع شده است!

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم شهری در دنیا وجود دارد که مردن در آن ممنوع است، این شهر در جزایر سوالبارد نروژ نیز واقع شده است. از سال 1950 قانون مردم ممنوع در لانگیرباین شروع شد و مرم این شهر حق مردن نداشتند، حتی اگر تمام زندگیشان را آن جا زندگی نموده بودند زمانی که لحظه مرگشان می رسید، مجبور هستند تا این شهر را ترک نمایند و بقیه زندگی خود را بیرون از جزیره زندگی نمایند. اگر هم بر حسب اتفاق در لانگیرباین بمیرید، جسد شما خارج از شهر دفن می گردد. البته این تصمیم خیلی غم انگیز است و برای کسانی که سال ها در این شهر زندگی نموده اند می تواند به نوعی بدترین قانون ممکن باشد، اما قطعا باید بدانید که برای هر تصمیمی منطق و علتی وجود دارد. فکر می کنید علت این تصمیم قاطع و بی رحم چه چیزی می تواند باشد!!!

علت تصویب قانون مردن ممنوع در شهر لانگیرباین

در سال 1950 عده ای از محققان متوجه شدند که اجساد کسانی که در قبرستان های این شهر دفن شده بودند تجزیه نشده اند و این موضوع خود علت وحشت بسیاری از دانشمندان شده بود چرا که بعضی از این اجساد ویروس های کشنده ای را در خود داشتند که با تجزیه نشدن آن ها در خاک سبب شده بود تا این ویروس ها زنده باشند و مجدد سبب بروز مشکل در جامعه بشریت باشد. علت این اتقاق نیز دمای هوای به شدت پایین این شهر است که اجازه تجزیه اجساد را نمی دهد و جسم مردگان نروژی در شهر لانگیرباین به طور کامل سالم نگهداشته می گردد. از همین رو بود که این قانون مردن و دفن جسد در این شهر نروژی برای همیشه ممنوع اعلام شد.

آب و هوای شهر لانگیرباین

آب و هوای این شهر ترکیبی از آب و هوای قطب شمال و جریان های شمال آتلانتیک است. میانه دمای هوا در تابستان بین 3 تا 7 درجه سانتی گراد و در زمستان کمترین دمای هوا منفی 15 درجه سانتی گراد میزان گیری شده است. همیشه هوا سرد بود و برف را بر روی کوه ها و زمین های شهر لانگیرباین در جزیره سالبارد مشاهده خواهید کرد.

در سال 2016 هم نیز در شمال سیبری بیماری به نام سیاه زخم شیوع پیدا کرد و منجر به کشته شدن یک پسر و بستری شدن نود تن دیگر نیز شد و بعلاوه 2300 گوزن شمالی به علت همین بیماری از بین رفتند. جالب است بدانید که آخرین بار این بیماری در سال 1941 در این منطقه اتفاق افتاده بود و در سال 2016 زمانی که آب از روی جسد یخ زده آن گوزن مریض که به علت سیاه زخم تلف شده بوده مجدد این ویروس وحشتناک در محیط پخش شد و منجر به کشته شدن 2300 گوزن دیگر شد. بنابراین اصل در شهر لانگیرباین به منظور جلوگیری از بعلاوه اتقافی سعی در وضع چنین قانونی نمودند.

مسئولین شهر لانگیرباین با دانش بر این موضوع و این که نمی خواستند چنین اتفاقی برای کشور نروژ رخ دهد قانونی مبنی بر مردن ممنوع را در این شهر وضع کردند و تا اجسادی که بیمار بوده اند با آب شدن جسدشان بیماری های آن ها در محیط پخش نگردد و فاجعه انسانی رخ ندهد.

به تازگی محققان با آنالیز های که بر روی اجساد این شهر انجام داده اند متوجه شدند که در ریه یکی از قربانیان آنفولانزای اسپانیایی میکروبی از سال 1918 تا به امروز به صورت یخ زده به جای مانده است و این می تواند وحشتناک ترین اتفاقی باشد که باید جلوی آن گرفته گردد.

با این که بعید است آب شدن یخ جسدها موجب شیوع دوباره آنفولانزای اسپانیایی در لانگیرباین گردد، با این حال گروهی از دانشمندان که در سال 1988 روی این ویروس مطالعه می کردند تصمیم گرفتند هیچ ریسکی ننمایند. آنان وقتی از اجساد این شهر نمونه تهیه می کردند، لباس فضانوردی پوشیده بودند و سعی می کردند نمونه ها پیش از آب شدن به مرکز تحقیقاتی در آمریکا برسد.

هنوز معلوم نیست ویروس ها و باکتری های بدن مردگان چه تأثیراتی می تواند روی بدن زندگان داشته باشد (این موضوع در خصوص سیاه زخم بسیار مشکل سازتر می باشد چرا که این ویروس هاگ هایی را به وجود می آورد که تا یک قرن دوام می آورند) ولی با همه این حرف ها این شهر در سال 1950 تصمیم گرفت که قید همه چیز را بزند و مرگ ومیر و دفن را غیرقانونی اعلام کند.

مردن هنوز در لانگیرباین ممنوع است، تا ساکنین دیگر این شهر در معرض خطر بیماری های مردگان قرار نگیرند.

منبع: الی گشت

به "شهری که در آن مردن هم ممنوع شده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهری که در آن مردن هم ممنوع شده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید