عجیب ترین کویر دنیا کجاست؟ و چرا به دره مرگ معروف است؟

به گزارش وبلاگ حامد، تا به حال اسم دره مرگ به گوشتان خورده است؟ دره مرگ کجاست؟ چرا نام دره مرگ را روی این دره ترسناک گذاشته اند؟ اگر مشتاقید تا جواب این سوالات را بدانید، با ما همراه باشید تا در این مقاله به تمامی سوالاتی که درباره دره مرگ دارید، پاسخ داده شود.

عجیب ترین کویر دنیا کجاست؟ و چرا به دره مرگ معروف است؟

در مرز ایالات کالیفرنیا و نوادا، رشته کوه های سیرا نوادا سر برافراشته اند، که به عنوان ذخیره گاه زیست کره به شمار میروند. نام این رشته کوه، در زبان اسپانیایی به معنای رشته کوه برفی است و از آن جایی که این رشته کوه ها همیشه برف دارند، این نام کاملا مناسب آن ها است. علاوه بر رصد خانه و رادیوتلسکوپ که در دامنه های شمالی این رشته کوه ها واقع شده است، جای مرموزی را میتوان درست در قسمت جنوب شرقی این رشته کوه ها پیدا کرد؛ به نام پارک ملی ناوادای آمریکا.

در این مکان تفریحی، اتفاقات اسرار آمیزی از قدیم در حال رخ داد است که هنوز هم با وجود پژوهش ها و مطالعات بسیار زیاد زمین شناسان علت آن اتفاق ها یافت نشده است.

اسرار کویر کالیفرنیا معروف به دره مرگ:

در دره مرگ کالیفرنیا، شگفتی های بسیار زیادی را تماشا می کنید، از جمله حرکت طبیعی سنگ هایی که هیچ انسانی در حرکت دادن آن ها دخیل نیست. این سنگ ها توسط طبیعت جابجا می شوند و همانند یک موجود زنده حرکت می کنند یا بهتر است بگوییم می خزند. سنگ ها در این کویر هرچقدر که وزن زیادی داشته باشند حتی به اندازه انسان و یا سنگین تر، باز هم به حرکت درمی آیند، و جالب است که حتی رد پایی از خود تا چند روز برجای میگذارند.

رخ دادن همین موضوع هم خودش بسیار عجیب است! نکته جالب دیگر هیچکدام از این سنگ ها به راستا هم وارد نمیشوند، به طوری که حتی اگر نزدیک به تلاقی راستا هم بشوند، راستا خود را تغییر میدهند، در نتیجه هر سنگ یک راستا مختص به خود و مجزا از دیگر سنگها دارد که در آن راستا موازی، سالیان سال حرکت میکند البته لازم به ذکر است که تا به حال هیچ کس شاهد حرکتی از این سنگ ها نبوده است و صرفا تنها شاهد تغییر مکان و رد پای به جای گذاشته از آنها بوده ایم.

تفکر:

به نظر شما به کجا میخواهند بروند؟ آیا برای کسی یا برای چه رد پای خود را آن هم چند روز به جای میگذارند؟ چطور با این نظم مثل یک لشکر نظامی به حرکت درآمده اند؟

جستجوی کشف رمز و راز این شوخی طبیعت:

تا کنون زمین شناسان پژوهشها و مطالعات بسکمک برای علت جویی این اسرار انجام داده اند به طور مثال اولین فرضیه آنها این بوده است که شاید سنگها زمانی به حرکت درمی آیند که کوچکترین نسیم کمک به حرکت سنگ هایی کرده است که سطح خارجی آن ها با قطره های بسیار ریز یخی پوشیده شده است و به علت رطوبت و صاف بودن زیاد زمین این حرکت میسر شده است اما این نظریه با تغییر فصل به تابستان رد شد چرا که سنگ ها در آفتاب سوزان و داغ تابستان هم رد پایی از خود بجای میگذاشتند؛ و حتی ناهمواری زمین هم نتوانست سنگ ها را از حرکت خودشان باز دارد و دیگر فرضیه ها هم مانند این فرضیه به علل مختلف رد شدند.

افسانه هایی که درباره دره مرگ می شنویم:

همانطور که در قدیم درباره مسائل مختلفی افسانه هایی ساخته و نسل به نسل بازگو میشد، این اتفاق شگفت و راز ناشناخته هم از افسانه سازی درباره اش مستثنا نبود؛ حدود هزار سال قبل زمانی که بومیان این منظه، دره مرگ را کشف کردند، از همان زمان شروع به ساختن افسانه جن و پری کردند، در تمام این افسانه ها از ردپای موجودات نامرئی و شروری صحبت شده است که با حرکت این سنگ ها رعب و وحشت در دل این بومیان می انداختند.

ویژگی دره مرگ، سرزمین سنگ های خزنده:

دره مرگ واقع در پست ترین نقطه آمریکا است و هوای بسیار و گرم و خشک با دمای 50 درجه سانتی گراد در تابستان دارد که به همین علت لقب عربستان آمریکا را هم به خود اختصاص داده است. طبق آمار انجمن تاریخ طبیعی دره مرگ تعداد گردشگر به این منطقه سالانه بالغ بر 875 تا 900 هزار گردشگر اعلام شده است.

این دره که سکوت و آرامش زیبایی به گردشگران خود هدیه میدهد تنها 2 ساعت با لاس وگاس و با لس آنجلس 4 ساعت فاصله دارد، شهرهایی که بزرگنرین هیاهو و گردشگر را در آمریکا دارند. این میتواند پیشنهاد بسیار خوبی هم برای برای گردشگران و ساکنان آن شهرها باشد، تا بتوانند با کمتر از 2 یا 4 ساعت از آن هیاهو جدا و به سکوت دلچسب و آرامش بخش کویر برسند.

علت لقب دره مرگ برای کویر کالیفرنیا:

خارج از شایعات بسیار زیادی که درباره این دره با لقب دره مرگ گفته شده است مثل مرگ دسته جمعی مسافران یا درگیری های جویندگان طلا، اما به روایت آمریکایی های امروز علت این لقب برمیگردد به زمانی که یکی از کاوشگران دره هنگام بازگشت رو به دره مرگ کرده و گفته است: خداحافظ دره مرگ و بعد از آن این دره با این نام معروف شد.

منبع: سفرمی

به "عجیب ترین کویر دنیا کجاست؟ و چرا به دره مرگ معروف است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین کویر دنیا کجاست؟ و چرا به دره مرگ معروف است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید