سهرورد در حوزه گردشگری و صنایع دستی نیازمند پیشرفت است

به گزارش وبلاگ حامد، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، سهرورد در حوزه گردشگری و صنایع دستی نیازمند پیشرفت است.

سهرورد در حوزه گردشگری و صنایع دستی نیازمند پیشرفت است

سید سعید صفوی در جلسه ای با حضور فعالان اجتماعی شهر سهرورد شهرستان خدابنده گفت: جذب جهانگرد نیازمند فراهم کردن زیرساخت های ضروری است.

او ادامه داد: سهرورد دارای طبیعتی بسیار زیبا و آب و هوایی پاک و بی نظیر است و این عوامل از جمله فاکتور های بسیار مهم برای جذب هر جهانگردی است. باید کوشش کرد ابتدا زیرساخت های لازم را برای سرمایه گذاری در این بخش فراهم کنیم و باید بخش خصوصی هم برای تحقق این مهم وارد عرصه گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان زنجان اضافه کرد: نبود امکانات و زیرساخت های رفاهی یکی از مسائل بسیار مهمی است که اغلب جهانگردان این منطقه ها با آن روبرو هستند. بازدید بالای جهانگردان از منطقه ها جهانگردی شهر سهرورد بیانگر این واقعیت است که این شهر در راستا توسعه و رونق جهانگردی قرار گرفته و این رونق سال به سال افزایش بیشتری خواهد یافت. لذا باید برنامه های مدون و جامعی در این بخش داشته باشیم.

او با بیان اینکه شهر سهرورد شهر توریستی، تاریخی و فیلسوف پرور است، اعلام نمود: تپه های تاریخی این شهر نیازمند حفاظت فیزیکی بیشتر هستند که با نیروهای یگان حفاظت جلسه ای برای حفاظت و سرکشی بیشتر برگزار خواهیم کرد تا این مشکل را رفع کنیم.

فعال اجتماعی سهرورد در این جلسه اضافه کرد: این شهرستان دارای آب و هوای معتدل و طبیعت بی نظیری است که در صورت توجه و توسعه بخش جهانگردی، این بخش می تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی و افزایش رفاه اجتماعی مردم شهرستان و افزایش اشتغال جوانان داشته باشد.

او خواهان تبلیغات سهرورد زادگاه شیخ شهاب الدین سهروردی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان زنجان شد و گفت: باید قدر ظرفیت و پتانسیلی به نام شیخ اشراق را بدانیم و به خوبی بتوانیم چهره واقعی این فیلسوف را در این شهر و استان به جهان معرفی کنیم، از مسئولان انتظار می رود با توجه به جهانگردپذیر بودن روستا نسبت به احداث استراحتگاه، آلاچیق و ایجاد سرویس های بهداشتی برای رفاه حال جهانگردان اقدام نمایند.

منبع: همگردی

به "سهرورد در حوزه گردشگری و صنایع دستی نیازمند پیشرفت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهرورد در حوزه گردشگری و صنایع دستی نیازمند پیشرفت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید