سندرز: از حمله شب گذشته آمریکا به سوریه بسیار نگرانم خبرنگاران

به گزارش وبلاگ حامد، سناتور ایالت ورمونت آمریکا نگرانی شدید خود از حمله شب گذشته آمریکا به نقطه ای در شرق سوریه را ابراز داشت.

سندرز: از حمله شب گذشته آمریکا به سوریه بسیار نگرانم خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ حامد، برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت شامگاه آدینه در بیانیه ای درباره حمله شب گذشته جنگنده های آمریکایی به شرق سوریه ابراز نگرانی کرد.

وی در این بیانیه نوشت: من بسیار نگران هستم که حمله شب گذشته نیروهای آمریکایی در سوریه، کشور ما را در راستا ادامه جنگ های همیشگی به جای انتها آن قرار می دهد. این همان راستای است که طی تقریبا دو دهه گذشته شاهد آن بودیم.

سندرز اضافه نمود: برای مدت زمانی طولانی، دولت های دو حزب از اختیارات خود در راستای بسیار گران استفاده نموده و به مداخله های نظامی در سرتاسر خاورمیانه و دیگر مناطق استفاده کردند. این باید انتها یابد.

این سناتور ایالت ورمونت اضافه نمود: در سال 2019، کنگره قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن مشارکت آمریکا در جنگ یمن را انتها می بخشید. کنگره در سال 2020 قانون دیگری را تصویب کرد که مانع از شروع جنگ با ایران توسط ترامپ می شد. اینها گام هایی مهم و تاریخی توسط کنگره بوده و باید ادامه یابد. در حالی که رئیس جمهور مسئولیت دفاع از مردم آمریکا را دارد، قانون اساسی ما در این زمینه شفاف است که کنگره و نه رئیس جمهور اختیار اعلام جنگ را دارد.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه آدینه در تشریح تجاوز شب گذشته جنگنده های آمریکایی به نقطه ای در شرق سوریه گفت که دو جنگنده اف-15 با هفت موشک راهنمایی شونده نقطه کنترلی در منطقه بوکمال در طرف سوریه را هدف قرار داده که طی آن 9 تاسیسات ویران شده و بخشی از دو تاسیسات دیگر نیز تخریب شدند.

وزارت دفاع آمریکا بامداد آدینه بیان کرد ارتش این کشور به دستور جو بایدن مواضع متعلق به گروه های مقاومت را در شرق سوریه بمباران نموده است.

پیش از تأیید این خبر توسط پنتاگون ابتدا خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام آگاه مدعی شد آمریکا به مواضعی که گفته می گردد متعلق به نیروهای هم پیمان با ایران در سوریه بوده اند حمله نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سندرز: از حمله شب گذشته آمریکا به سوریه بسیار نگرانم خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سندرز: از حمله شب گذشته آمریکا به سوریه بسیار نگرانم خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید