ثبت 56 هزار مبتلا و 950 فوتی بر اثر کرونا طی یک روز گذشته در آمریکا

به گزارش وبلاگ حامد، آمار های اعلامی از ایالت های مختلف آمریکا نشان می دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته شاهد افزایش 56 هزار نفری بوده است.

ثبت 56 هزار مبتلا و 950 فوتی بر اثر کرونا طی یک روز گذشته در آمریکا

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ حامد، همزمان با شدت دریافت مبارزات انتخاباتی دو نامزد حزب دموکرات و جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در آمریکا، شمار ابتلای روزانه به ویروس کووید19 در این کشور نیز رو به افزایش است.

برآورد های وبگاه آماری وُرلداُمتر نشان می دهد طی بیست وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت های آمریکا به صورت مجموع 56،652 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز 957 آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید19 در آمریکا به 7،833،763 نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به 217،738 تن افزایش یافت.

آمار وبگاه ورلدامتر مقداری از آمار دانشگاه جانز هاپکینز از شمار مبتلایان و جان باختگان بیشتر است و دلیل آن نیز عدم اعلام آمار از سوی برخی ایالت های آمریکا از جمله نیویورک به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری این کشور موسوم به CDC است که به تبع در سایت جانز هاپکینز نیز درج نمی شود.

این در حالی است که روز جمعه قبل (به وقت ایران) دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده نیز از مثبت شدن آزمایش ابتلای خود و همسرش به ویروس کووید19 خبر داده و روز شنبه نیز خبر بستری شدن وی در یک بیمارستان نظامی منتشر شد. وی، اما فقط بعد از سه روز آنجا را ترک کرده و به کاخ سفید برگشت. علی رغم اینکه هنوز معلوم نیست پزشکان ترامپ را ترخیص کرده یا او سر خود بیمارستان را ترک کرده، اما وی به محض بازگشت به کاخ سفید مقابل دوربین ها ماسک خود را برداشت.

بعد از آن بود که جولان کرونا در کاخ سفید شروع شده و حداقل 34 نفر از مقامات ارشد دولت آمریکا به این بیماری مبتلا شدند.

نمودار ابتلا و تلفات ویروس کرونا در حالی شیب صعودی تندی به خود گرفته که روز چهارشنبه تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شدند از 36 میلیون نفر عبور کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ثبت 56 هزار مبتلا و 950 فوتی بر اثر کرونا طی یک روز گذشته در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 56 هزار مبتلا و 950 فوتی بر اثر کرونا طی یک روز گذشته در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید