روش سومی را به فدراسیون پیشنهاد کردیم، دنبال منافع شخصی نیستم

به گزارش وبلاگ حامد، سازمان لیگ با توجه به درخواست بعضی از تیم ها مبنی بر تغییر نحوه برگزاری دور برگشت و اهمیت ویژه برگزاری هرچه بهتر لیگ برتر باشگاه های کشور در دور برگشت و مراحل پلی آف، بعلاوه توجه به سلامت بازیکنان، استفاده از سیستم ویدئو چک، پیشگیری از تردد بی مورد در مسیرهای پروازی و زمینی، شیوع ویروس نو کرونا (اُمیکرون)، مصوبه ستاد کرونا و فدراسیون پزشکی ورزشی مبنی بر عدم حضور تماشاچی در مسابقات و ارج نهادن به پیشنهادات و درخواست های باشگاه ها درخصوص برگزاری فینال مسابقات به شکل دو برد از سه بازی، دو روش برای ادامه مسابقات لیگ برتر والیبال به توضیح ذیل پیشنهاد داد:

روش سومی را به فدراسیون پیشنهاد کردیم، دنبال منافع شخصی نیستم

روش نخست: براساس مصوبه نشست هماهنگی با باشگاه ها (23 خردادماه) برگزاری مرحله برگشت طبق سنوات گذشته منطبق بر برنامه دور رفت در شهرهای میزبان و پلی آف به صورت متمرکز

روش دوم: متمرکز به میزبانی شهر تهران در دو سالن، هر هفته 3 بازی با استراحت یک روزه و یک هفته استراحت بین هفته ها و فینال هم به صورت دو برد و از سه بازی

پس از خاتمه مهلت داده شده، هشت باشگاه پاس گرگان، شهرداری گنبد، پیکان، لبنیات هراز آمل، هورسان رامسر، آذرباتری ارومیه، فولاد سیرجان و شهرداری ورامین رای به روش نخست دادند و 6 تیم فولاد مبارکه سپاهان، سایپا، شهداب یزد، مس رفسنجان، شهرداری ارومیه و راه یاب ملل مریوان به روش دوم یعنی برگزاری دور برگشت لیگ برتر به صورت متمرکز رای دادند.

به گزارش وبلاگ حامد، پس از اعلام رای از سوی سازمان لیگ، باشگاه سپاهان در اطلاعیه مطرح نمود موافق روش دوم نبوده است.

رحمان محمدی راد در مصاحبه با وبلاگ حامد درباره اطلاعیه صادر شده از سوی باشگاه سپاهان گفت: سازمان لیگ براساس جمع بندی اتاق فکر دو پیشنهاد را در رابطه با برگزاری مرحله برگشت مسابقات لیگ برتر پیشنهاد داد. باشگاه سپاهان از ابتدا در پی طولانی تر شدن زمان مسابقات بود که در صورت امکان مرحله پلی آف رقابت ها فروردین ماه برگزار گردد که متوجه شدیم این امکان شدنی نیست و پس از آن که اتاق فکر و دو روش را برای نظرسنجی به باشگاه ها اعلام نمود ما یک روش سوم را پیشنهاد دادیم.

سرمربی تیم والیبال سپاهان ادامه داد: با توجه به مواردی که سازمان لیگ در نامه ارسال شده به باشگاه ها عنوان نموده بود مانند جلوگیری از آسیب دیدگی ها، کرونا، کاهش رفت وآمدها و... اعلام نمودیم بهتر است دور برگشت مسابقات به صورت متمرکز و مرحله پلی آف که جذابیت زیادی دارد و تیم ها سرمایه گذاری بسیاری انجام داده اند به صورت رفت وبرگشت انجام گردد. یعنی در واقع 2 روش پیشنهادی را رد نموده ایم و روش سوم خود را پیشنهاد دادیم. می دانم که علاوه بر باشگاه سپاهان یک باشگاه دیگر نیز پیشنهاد دیگری داشتند و آن باشگاه نیز در گروه نخست جای داده شده است دیگر خبری از بقیه تیم ها ندارم.

وی تاکید نمود: بنابراین اطلاعیه ای صادر کردیم که عنوان کنیم می توان به روش سوم هم فکر گردد. درنهایت هیچکدام از روش های پیشنهادی تایید نشد و در واقع روشی تایید شد که امتیازهایی که برای تیم های صدرنشین می توانست در نظر گیرد نادیده گرفت. تغییراتی اعمال نموده اند برگزاری کیفی رقابت ها را تحت الشعاع قرار می دهد. مهم ترین امتیازی که می توان به تیم های بالای جدول داد این است که مرحله پلی آف آن ها در خانه برگزار گردد.

محمدی راد درباره شکست غیرمنتظره این تیم در خاتمه دور رفت مقابل تیم قعرنشین آذر باتری نیز گفت: شکست بسیار غیرمنتظره بود و توقع آن را نداشتیم. فرصت پیروزی مقابل آذر باتری را داشتیم اما زمانی که از نظر فکری دچار مشکل باشیم نمی توان کاری انجام داد. شکست بدی خوردیم امیدوارم آن را جبران کنیم. در مجموع از عملکرد تیم و باشگاه راضی هستم. در آرامش به کار خود ادامه می دهیم. در دور رفت نتایج خوبی پشت سر گذاشتیم امیدوارم که بتوانیم جایگاهمان را حفظ کنیم.

سرمربی تیم والیبال سپاهیان در خاتمه مصاحبه خود عنوان داشت: از بعضی از صحبت ها سوء تفاهم پیش آمده و بعضی سوءاستفاده می نمایند. باشگاه ما در جهت کیفی شدن رقابت ها پیشنهادی داشت که مسابقات تا فروردین ماه به طول بیانجامد اما زمانی که متوجه شدیم هیچ راهی وجود ندارد و سرمربی تیم ملی خواهان این است که بازی کنان را در اختیار داشته باشد پیشنهاد دیگری دادیم که آنالیز نشد. درنهایت در پی این هستیم که والیبال سود ببرد. درباره دوره ای قرار داریم که بازی کنان خوبی در رقابت ها حضور دارند و سطح کیفی مسابقات بالا است و می گردد برترین سود را از آن به نفع والیبال برد که تماشاگران نیز از تماشای آن لذت ببرند. در پی نفع شخصی نیستم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "روش سومی را به فدراسیون پیشنهاد کردیم، دنبال منافع شخصی نیستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش سومی را به فدراسیون پیشنهاد کردیم، دنبال منافع شخصی نیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید