رتبه دوربین آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس

به گزارش وبلاگ حامد، گوشی های پرچمدار سری آیفون 14، یعنی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس در تست دوربین DxOMark امتیاز بسیار قابل توجهی بدست آوردند.

رتبه دوربین آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس

به گزارش وبلاگ حامد به نقل از rahnamato، این گوشی ها با امتیاز کلی دوربین 146، مقام دوم را در رتبه بندی جهانی پس از Honor Magic4 Ultimate به دست آورند. علاوه بر رتبه دوم در مجموع، DxOMark بعلاوه آیفون های 14 پرو را با امتیاز 145 به عنوان برترین عملکرد دوربین سلفی در عکس ها و ویدیو ها معرفی کرد.

DxOMark دلیل این انتخاب را دقت در ثبت رنگ پوست، فناوری تاخیر صفر، توانایی در کاهش تاری حرکت و نمایش کنتراست چهره ها، اعلام نموده است. بعلاوه اشاره می نماید که جلوه بوکه طبیعی آیفون 14 پرو از حالت پرتره آن بیشتر شبیه یک DSLR است.

این سری پرچمدار بعلاوه رتبه اول را در عملکرد ضبط ویدیو بدست آورده است. نرمی، تکرارپذیری و سیالیت انتقال ها در ضبط های ویدئویی این سری بسیار عالی توصیف شده است. تثبیت نیز عالی است، ضبط HDR کنتراست بالایی ارائه می دهد، و ردیابی فوکوس اتوماتیک هم قابل اعتماد و هم دقیق است.

اپل با بهره گیری از حسگر تصویر Quad-Bayer کیفیت و عملکرد زیادی را ارائه می دهد. بعلاوه دقت آیفون در تصویر پیش نمایش آن در چشم انداز یاب در مقایسه با تصویر پردازش شده نهایی، بسیار قابل توجه بود.

تنها زمینه های قابل انتقاد که DxOMark بدان اشاره دارد، وجود نویز و از دست دادن بعضی جزئیات هنگام گرفتن عکس های داخل ساختمان بود. بعلاوه هنگام گرفتن عکس های 3X جزئیات از دست می رود.

اکنون به نتایج تست دوربین سلفی DxOMark می پردازیم. با امتیاز 145 سلفی، آیفون 14 پرو تنها با یک امتیاز، بالاتر از هواوی پی 50 پرو قرار می گیرد. قابلیت فوکوس اتوماتیک نو آیفون 14 پرو و دیافراگم سریعتر، از جمله مهمترین دلایل این امتیاز بالاتر است. ویدیوی سلفی نیز عالی بود، با نوردهی، رنگ و تثبیت عالی که امتیاز 154 را برای آن در پی آورده.

تصاویر ثابت با دوربین جلو، محدوده دینامیکی، نوردهی و بوکه بسیار خوبی ارائه می دهند. جزئیات عالی، رنگ پوست دقیق، و بوکه شبیه سازی شده در حالت پرتره همگی مورد توجه قرار گرفته اند.

نقاط ضعفی که برای دوربین سلفی آیفون 14 پرو ذکر شده عبارتند از نویز قابل توجه در عکس ها و فیلم ها در بیشتر شرایط و تغییر رنگ پوست و دقت کمتر در شرایط نوری چالش برانگیز مانند زمانی که صحنه دارای نور پس زمینه یا در نور کم است.

منبع: فرارو

به "رتبه دوربین آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه دوربین آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید