خط فراوری دستگاه سیلاژ یونجه با حضور وزیر کشور افتتاح شد

به گزارش وبلاگ حامد، خط فراوری دستگاه سیلاژ یونجه که یاری شایانی به نگهداری این محصول و تقویت دامداران خواهد نمود، با حضور وزیر کشور افتتاح شد.

خط فراوری دستگاه سیلاژ یونجه با حضور وزیر کشور افتتاح شد

احمد وحیدی وزیر کشور با حضور در مرکز نوآوری پیشران، علاوه بر افتتاح خط فراوری این دستگاه، از نخستین سیلاژ 100 کیلویی آماده شده، بازدید کرد.

این دستگاه ظرفیت سیلاژ کردن 70 تن یونجه در روز را دارد و قرار است به منطقه های ارسال گردد که با وجود فراوری یونجه، امکانات لازم را برای توزیع بین دامداران ندارند و خشک شدن یونجه باعث می گردد هم از نظر ارزش غذایی و هم از نظر نگهداری مشکلاتی برای آن ها ایجاد گردد.

فراوری این دستگاه ها، یکی از طرح هایی است که علاوه بر تقویت منطقه ها محروم فراوریکننده یونجه همانند جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان، می تواند به تامین خوراک مقرون به صرفه دام برای دامداران این استان ها، یاری شایانی داشته باشد.

ساخت این دستگاه که حتی نمونه خارجی آن هم در ایران وجود ندارد، نه تنها یک دستاورد بزرگ برای جامعه صنعتی کشور است بلکه یک تحول در حوزه خوراک دام و از همه مهم تر، گامی برای تقویت جوامع استانی است به گونه ای که ترتیب زنجیره دامداری در منطقه ها کمتر برخوردار، پایدارتر و زمینه همکاری های اثر بخش بین نیرو های مولد استان بیش از پیش فراهم می گردد.

وزارت کشور که یکی از ماموریت های آن تقویت جامعه محلی و اجتماعات استانی است، دستیابی به نوآوری های مالی و اجتماعی را که می تواند تحول معناداری در زنجیره کسب و کار ایجاد کند، مورد حمایت قرار می دهد که پشتیبانی از ساخت دستگاه هایی، چون سیلاژ یونجه از جمله آن ها است.

وزیر کشور بعلاوه در حاشیه این افتتاح، از طرح فراوری صنعتی خانه های پیش ساخته سگمنتال سبک هم بازدید کرد و درباره این شیوه خانه سازی به ویژه در منطقه ها زلزله زده با دست اندرکاران مرکز نوآوری پیشران به گفتگو پرداخت.

وبلاگ حامد سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خط فراوری دستگاه سیلاژ یونجه با حضور وزیر کشور افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط فراوری دستگاه سیلاژ یونجه با حضور وزیر کشور افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید