خبرنگاران شواهد کشتار نیروهای ویژه انگلیس در افغانستان ناپدید شد

به گزارش وبلاگ حامد، لندن - خبرنگاران - یک هفته نامه انگلیسی گزارش داد که همزمان با تحقیقات درباره جنایت های جنگی نیروهای ویژه انگلیس (SAS) در افغانستان، شواهد کشتار آن ها در این کشور به طور مرموزانه ای ناپدیده شده است.

خبرنگاران شواهد کشتار نیروهای ویژه انگلیس در افغانستان ناپدید شد

به گزارش وبلاگ حامد، ساندی تایمز گزارش داد؛ سیف الله یار زمانی که نیروهای ویژه انگلیس در سال 2011میلادی به روستای آن ها در افغانستان یورش برده و خانواده اش را به قتل رساندند تنها 19 سال داشت. زمانی که بازرسان ارتش در سال 2017 به کابل رفتند تا درباره این حادثه تحقیق نمایند، او گفت که به او دست بند زده و از پدر، برادر و دو پسر عمویش جدایش کردند. یار مطرح نمود که پس از شنیدن صدای شلیک رگبار نیروهای انگلیسی رفتند و بستگان او جان باخته بودند.

گفته می گردد که این حادثه دلخراش از سوی نیروی هوایی آمریکا تصویربرداری شده بود اما به طور مرموزانه ای ناپدید شده و مقامات واشنگتن قادر به ارائه شواهد این حادثه به دادگاه انگلیس، جایی که سیف الله یار علیه جنایت نیروهای انگلیسی شکایت نموده، نیستند.

براساس گزارش ساندی تایمز، این اولین باری نیست که شواهد جنایات جنگی انجام شده در افغانستان توسط نیروهای انگلیسی ناپدید می گردد. سفر بازرسان پلیس ارتش سلطنتی انگلیس به کابل در سال 2017 یکی از آخرین ماموریت های آن ها برای تحقیق درباره جنایت های نیروهای ویژه انگلیس در افغانستان است. آن ها در این تحقیقات دریافتند که انگلیسی ها نیروهای ویژه افغان را آموزش داده تا در جنایات آن ها طی سال های 2011 تا 2013 شریک جرم باشند.

بازرسان پلیس ارتش انگلیس در جریان این تحقیقات 42 سرباز را بازپرسی نموده اما ان ها گفته اند چیزی با خاطر نمی آورند. جالب تر آنکه سلاحی که در ماجرای حمله به روستای سیف الله مورد استفاده نهاده شد نابود شده است. قاضی دادگاه انگلیس این پرونده را فراموشی جمعی نامیده است.

این در حالیست که بر اساس گزارش ساندی تایمز، شواهد علیه نیروهای ویژه انگلیس رو به افزایش است. تحقیقات نشان می دهد که خانواده سیف الله با گلوله های به ضخامت 5.56 میلی متری، متعلق به تسلیحات انگلیسی کشته شده اند. مقامات نظامی انگلیس این یافته ها را رد نموده اند.

دولت انگلیس اواخر سال 2017 میلادی پرونده تحقیقات را مختومه گفت و از هیچ یک از نیروهای ویژه این کشور شکایتی صورت نگرفت. با توجه به اینکه نیروهای ویژه انگلیس از نظارت مجلس این کشور مستثنی هستند، حالا سیف الله یار امیدوار است بتواند به وسیله دادگاه انگلیس علیه دولت این کشور اقامه دعوا کند.

به گزارش وبلاگ حامد، آمریکا و سایر متحدان غربی آن در پی حملات یازده سپتامبر 2001 (1389) و به بهانه جنگ علیه تروریسم، در تاریخ هفتم اکتبر 2001 به افغانستان حمله کرد و دست به اشغال نظامی این کشور زد.

این حمله و اشغال نظامی که به بهانه سرنگونی گروه تروریستی طالبان صورت گرفت، منجر به بی ثباتی هرچه بیشتر این کشور و منطقه و برجای گذاشتن ده ها هزار کشته غیرنظامی افغان شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شواهد کشتار نیروهای ویژه انگلیس در افغانستان ناپدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شواهد کشتار نیروهای ویژه انگلیس در افغانستان ناپدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید