آمریکا به جبهه شرقی ناتو نیرو و تجهیزات نظامی می فرستد

به گزارش وبلاگ حامد، به گفته یک مقام ارشد دفاعی آمریکا، واشنگتن 800 سرباز به کشورهای حوزه بالتیک و تا هشت فروند جنگنده اف-35 به چندین مکان عملیاتی در امتداد جناح شرقی ناتو می فرستد.

آمریکا به جبهه شرقی ناتو نیرو و تجهیزات نظامی می فرستد

به گزارش وبلاگ حامد، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش با بیان این که ولادیمیر پوتین (رئیس جمهوری روسیه) در حال تهیه چارچوبی برای گرفتن سرزمین های بیشتر با اعمال زور است، اضافه کرد: دستور نقل و انتقال بیشتر نیروهای آمریکایی و تجهیزات نظامی در اروپا را داده ایم تا متحدان آمریکا در منطقه بالتیک، یعنی استونی، لتونی و لیتوانی تقویت شوند.

حال یک مقام ارشد دفاعی آمریکا در گفت وگو با خبرگزاری رویترز اعلام نموده است که 800 سرباز پیاده و هشت جنگنده اف-35، بخشی از منظور بایدن از نقل و انتقال بیشتر نیروها هستند. علاوه بر این، آمریکا 32 هلیکوپتر تهاجمی آپاچی ای اچ-64 را نیز از نقاطی در اروپا به این سه کشور بالتیک و لهستان خواهد فرستاد.

این مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش گردد، گفت: این نیروهای اضافی برای اطمینان دادن به متحدان ناتو، جلوگیری از هرگونه تجاوز احتمالی علیه کشورهای عضو این اتحاد و آموزش نیروهای کشورهای میزبان، تغییر موقعیت می دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آمریکا به جبهه شرقی ناتو نیرو و تجهیزات نظامی می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به جبهه شرقی ناتو نیرو و تجهیزات نظامی می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید