رئیس حزب جنبش ملی ترکیه: تلاش آمریکا در بدنام کردن ترکیه بی فایده است

به گزارش وبلاگ حامد، رئیس حزب جنبش ملی ترکیه با انتقدا از گزارش اخیر ایالات متحده، این کشور را با همکاری با تروریست های منطقه متهم کرد.

رئیس حزب جنبش ملی ترکیه: تلاش آمریکا در بدنام کردن ترکیه بی فایده است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ حامد، رئیس حزب جنبش ملی ترکیه از گزارش اخیر ایالات متحده مبنی بر سوابق منفی ترکیه در اجرای کنوانسیون حمایت از حقوق بچه ها انتقاد کرد.

به نوشته روزنامه ینی شفق دولت باغچه لی رئیس حزب جنبش ملی ترکیه روز سه شنبه در مجلس ترکیه گفت: معین است که کشور ترکیه از حامیان مقررات و کنوانسیون های مصوب سازمان ملل در مورد حمایت از حقوق بچه ها است.

باغچه لی با انتقاد از گزارش ضد و نقیض اخیر وزارت امور خارجه ایالات متحده در مورد قاچاق انسان، گفت:تلاش آمریکا برای بدنام کردن ترکیه ریاکارانه و بی فایده است.

واشنگتن در تاریخ 30 ژوئن ترکیه و 15 کشور دیگر را به فهرست ناقضان قانون حمایت از بچه ها سازمان ملل متحد اضافه نمود.

باغچه لی همچنین ایالات متحده را به داشتن ارتباط با سازمان تروریستی پ ک ک و یگان مدافعین خلق که از بچه ها در اقدامات تروریستی استفاده می کنند، متهم کرد.

پ ک ک در بیش از 40 سال فعالیت تروریستی علیه ترکیه، مسئول مرگ دستکم 40 هزار نفر از جمله زنان بچه ها بوده است.

به نوشته این روزنامه، ترکیه به طور مداوم از ایالات متحده برای همکاری با تروریستهای پک ک و یگان های مدافعین خلق مستقر در سوریه انتقاد کرده است.

در ماه مه، سازمان ملل متحد گزارشی در مورد مشارکت بچه ها در درگیری های مسلحانه در سوریه منتشر و بر ادامه استفاده یگان های مدافعین خلق از بچه ها در جنگ تاکید کرد.

آمریکا در شمال سوریه با گروه تروریستی یگان های مدافعین خلق همکاری کرده و ترکیه به شدت با حضور این گروه در شمال سوریه مخالفت می کند و این یک موضوع مهم در تیره شدن روابط آنکارا و واشنگتن بوده است. با وجود نگرانی های امنیتی متحد ترکیه که متحد ناتو است، آمریکا آموزش نظامی و هزاران کامیون سلاح را به گروه تروریستی یگان های مدافعین خلق ارائه داده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "رئیس حزب جنبش ملی ترکیه: تلاش آمریکا در بدنام کردن ترکیه بی فایده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس حزب جنبش ملی ترکیه: تلاش آمریکا در بدنام کردن ترکیه بی فایده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید