خبرنگاران حمیدیه رتبه سوم تولید گل در خوزستان را دارد

به گزارش وبلاگ حامد، اهواز - خبرنگاران - مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان حمیدیه گفت: این شهرستان که در رتبه سوم تولید گل در استان قرار گرفته است ، قدمتی طولانی در تولید انواع گل دارد که برای مصارف داخلی و خارج از استان به بازار عرضه می شود.

خبرنگاران حمیدیه رتبه سوم تولید گل در خوزستان را دارد

حسن بهداد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ حامد افزود: از نمونه گل هایی که در حمیدیه برداشت می شود می توان به انواع گل های شب بو، زنبق، گل خشک و گل همیشه بهار اشاره کرد، البته امسال در بخشی از مزارع پیاز نرگس نیز کاشته شد.

وی افزود: حمیدیه را به نام شهر گل های شب بو می شناسند، در فاصله چند کیلومتری شهر حمیدیه و در کنار جاده اهواز - سوسنگرد روستای شبیشه قرار گرفته و کشاورزان این منطقه از گذشته های دور تا به امروز به تولیداین گل مشغول هستند.

مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان حمیدیه درباره بازار مصرف باغ های گل حمیدیه گفت: این گل ها برای مصارف داخل و خارج از استان به بازار عرضه می شوند. علاوه براین برخی از گل ها نیز بنا به نیاز خریداران به خارج از کشور نیز صادر می شوند.

بهداد با اشاره به پیشینه تولید گل در این منطقه افزود: با توجه به نقوش موجود بر ظروف سفالی و سفال های منقوشی که از محوطه باستانی 1700 ساله حمیدیه کشف شد، نقش و نگارها نشان از گل، مزارع کشاورزی و سبزه زار دارند و قدمت حاصلخیزی و سابقه کشت و کار گل در این منطقه را نشان می دهد.

وی همچنین با اشاره به لغو برنامه جشنواره گل های حمیدیه گفت: باغ گل های حمیدیه همه ساله پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی بود که به موجب آن در سال 97 استارت جشنواره گل های شب بوی حمیدیه زده شد اما متاسفانه در سال 98 و سال 99 به سبب شرایط کرونا جشنواره برگزار نشد و به علاقه مندان به گل ها و باغ گل های حمیدیه توصیه می کنیم گل های مورد علاقه خود را از گل فروشی های سطح استان تهیه کنند. امیدواریم پس از پایان محدودیت های کرونایی بتوانیم پذیرای مردم، گردشگران و بازدیدکنندگان باشیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حمیدیه رتبه سوم تولید گل در خوزستان را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمیدیه رتبه سوم تولید گل در خوزستان را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید