حمایت از کسب و کار های کوچک تقسیم عدالت است

به گزارش وبلاگ حامد، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: حمایت از کسب و کار های کوچک به معنای تقسیم عدالت در کشور است.

حمایت از کسب و کار های کوچک تقسیم عدالت است

به گزارش خبرگزاری وبلاگ حامد، علی اصغر مونسان در مراسم نخستین جشنواره صنایع دستی اصفهان 1400 و رونمایی از شناسنامه صنایع دستی فاخر که امروز با حضور تعدادی از استادان هنرمند استان اصفهان و مسؤولان این استان در مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران برگزار شد با اشاره به اینکه معیشت مردم با کسب و کار های کوچک تأمین می شود افزود: صنایع دستی در بخش کسب و کار های کوچک ظرفیت ذاتی در کشور است که با حمایت از این صنایع شاهد افزایش اشتغال خواهیم بود.

وی گفت: توجه به کسب و کار های بزرگ لازمه توسعه کشور است تا چرخ های اقتصادی به حرکت در بیاید، اما برای افزایش سطح رفاه، معیشت و افزایش درآمد سرانه نیاز داریم به کسب و کار های کوچک توجه و بین توسعه کسب و کار های بزرگ و کوچک توازن ایجاد کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شرح داد: متأسفانه گاهی این توازن در برنامه های اقتصادی کشور کمتر مورد توجه قرار می گیرد و کسب و کار های خرد کمترین حمایت را دریافت می کنند.

آقای مونسان افزود: در دولت ها و زمان های مختلف کسب و کار های کوچک مورد حمایت قرار گرفت، اما انحرافاتی در جهت پیش آمد و بهانه ای شد که برخی مدیران بگویند که کسب و کار ها به هدف نرسید بنابراین طرح های حمایتی از این کسب و کار ها رها شد در حالی که نباید صنایع کوچک را در کنار صنایع بزرگی، چون نفت قرار دهیم و با آن ها مقایسه کنیم.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: اینکه نفت را استخراج کنیم و بفروشیم اقدام بزرگی نیست و نباید آن را با کسب و کار های کوچک مقایسه کرد این اقدام خطای راهبردی است.

آقای مونسان افزود: درآمد های نفتی در اصل درآمد های دولتی است، اما پولی که در چرخه اقتصاد کشور در بین مردم توزیع می شود از محل کسب و کار های کوچک کسب می شود.

وی گفت: سهم گردشگری در تولید ناخالص ملی 11 میلیارد و 800 میلیون دلار است و این پولی است که در بین مردم توزیع شده و می تواند منجر به اشتغال و ارتقای سطح معیشت مردم شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: صنایع کوچک به ویژه صنایع دستی با کمترین میزان سرمایه گذاری در کسب و کار سبب درآمد و اشتغال زایی می شود این در حالی است که بزرگترین معضل کشور بحث ایجاد اشتغال است.

آقای مونسان گفت: اگر یک هزارم درصد از پول هایی را که در صنایع بزرگ خرج شد در کسب و کار های کوچک خرج می کردیم سفره مردم رنگین تر بود.

وی تجاری سازی، نشان (برند) سازی، صدور شناسنامه، برای صنایع دستی فاخر، احیا و زنده کردن هنر های دستی فراموش شده، جلوگیری از فروش فله ای صنایع دستی و کاربردی کردن صنایع دستی در زندگی روزمره را از مهمترین برنامه های وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دانست.

منبع: خبرگزاری آریا

به "حمایت از کسب و کار های کوچک تقسیم عدالت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از کسب و کار های کوچک تقسیم عدالت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید