تاکید اشرف غنی بر تقویت نیروهای خیزش مردمی برای مقابله با طالبان

به گزارش وبلاگ حامد، درحالیکه همزمان با مذاکرات صلح در قطر جنگ در بیش از 20 ولایت افغانستان جریان دارد، رئیس جمهور این کشور خواهان تقویت نیروهای خیزش مردمی علیه طالبان شد.

تاکید اشرف غنی بر تقویت نیروهای خیزش مردمی برای مقابله با طالبان

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ حامد، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به والیان غرب این کشور گفته است که نیروهای خیزش مردمی برای مقابله با طالبان بویژه جهت تامین امنیت بزرگراهها تقویت شوند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ حامد بخوانید. (کلیک کنید)

ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای گفت که اشرف غنی به وسیله ویدئوکنفرانس با مقامات نظامی و والی های غرب کشور گفت وگو نموده است.

بر اساس این بیانیه، اشرف غنی ضمن ابراز قدردانی از عملکرد نیروهای امنیتی افغانستان تاکید نمود که طالبان باید در قندهار نیز با شکست روبرو شوند.

وی همچنین ادامه داد: نیروهای خیزش مردمی باید تقویت شوند و تحرک و حملات طالبان نیز خنثی گردد.

بیانیه ریاست جمهوری افغانستان گفت که در این ویدئو کنفرانس امرالله صالح: معاون اول ریاست جمهوری و حمدالله محب مشاور امنیت ملی این کشور نیز حضور داشتند.

اشرف غنی پیش از این نیز از نیروهای امنیتی افغانستان خواسته بود تا با تغییر شرایط از حالت تدافعی به حالت تهاجمی، مواضع طالبان و دیگر گروهها را هدف قرار دهند.

همچنین وی در اظهارات متناقضی گفته بود که برای جذب اعضای طالبان برای پیوستن به نظام اسلامی کنونی افغانستان کوشش می نماید.

این اظهارات در حالی مطرح می گردد که مذاکرات بین الافغانی قطر با گذشت نزدیک به دوماه هنوز با بن بست روبرو است و تیم های مذاکره کننده دولت و طالبان به نتیجه ای نرسیده اند.

بعضی کارشناسان بر این باورند که مذاکرات بین الافغانی دشوارترین مرحله فرایند صلح و دشوارتر از توافق آمریکا و طالبان است زیرا این گروه خواسته های سختی را مطرح خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تاکید اشرف غنی بر تقویت نیروهای خیزش مردمی برای مقابله با طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید اشرف غنی بر تقویت نیروهای خیزش مردمی برای مقابله با طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید