ایرباس 340 ایران ایر ، توسعه ناوگان دوربرد هما
به گزارش وبلاگ حامد، ایرباس 340 ایران ایر می تواند به هما دوباره توان برقراری پروازهای دوربرد در شرق آسیا را بدهد، اما این هواپیما چگونه است؟
وبلاگ حامد - ایران ایر میخواهد با خرید ایرباس های دست دوم، هم به مشکل ندادن سوخت در شرایط تحریم در فرودگاهای اروپایی غلبه پیدا کند و هم بتواند پروازهای شرق آسیا مانند چین، ژاپن و مالزی را احیا کند.
این پروازها پس از، از رده خارج شدن بوئینگ های 747 هما تعلیق شده اند.
ایرباس 340 یکی از بهترین هواپیماها برای خطوط هوایی ایران است.
البته این هواپیما هم اکنون برای بسیاری از شرکت ها در دنیا به دلیل قیمت سوخت زیان ده است.
اما با توجه به قیمت مناسب سوخت در ایران، این هواپیما می تواند حتی از دیگر هواپیماها برای ایران ایر و خطوط هوایی ایران سود ده تر باشد.
نکته اول
نکته اول این است که این هواپیما با یکبار سوختگیری در ایران، می تواند مسیرهای رفت و برگشت بین اروپا و ایران را پوشش دهد.
حال آنکه ایرباس های 300 ایران ایر احتیاج به سوخت گیری در اروپا دارند.
این امر اولا در شرایط تحریم سخت شده است و دوما اگر تحریم هم نبودیم باز سوخت بسیار گران تر از ایران تمام می شد.
نکته دوم
نکته دوم چهار موتوره بودن این هواپیما است که سبب می گردد حتی اگر سه موتور هواپیما هم از کار بیفتند (که احتمالا به دلیل شرایط تحریم چندان دور از ذهن نیست)، باز این هواپیما با یک موتور بتواند خود را به نزدیک ترین فرودگاه برساند.
نکته سوم
ایران ایر از این هواپیما می تواند برای مراکز زیارتی عراق و عربستان که تعداد مسافر در آن زیاد است استفاده کند.
برای اروپا هم می تواند چند کشور را تنها با یک پرواز در شرایط خاص پوشش دهد.
ایرباس 340 شرکت هواپیمایی ماهان
ایرباس 340 بردی حدود 14 هزار کیلومتر با یکبار سوختگیری دارد.
این مدل ایرباس در سری 300 می تواند 290 و در سری 600 می تواند 370 نفر را حمل کند.
موتورهای هواپیما ایرباس 340 ساخت رولزرویس است و ترند 500 نام دارد.
این موتور می تواند حداکثر تراست 275 کیلو نیوتنی را فراوری کند.
از نظر تعمیراتی با توجه به استفاده گسترده این مدل در ایران، شناخت کافی از آن وجود دارد.
شرکت ماهان توسط ناوگانی از ایرباس 340 متحول شد.
و حالا ایران ایر هم میخواهد با ورود این هواپیما به ناوگانش، از شرایط سخت فعلی فاصله بگیرد.