ایران قید میزبانی جام جهانی فوتسال را زد، کوبیدن بر طبل توخالی!

به گزارش وبلاگ حامد، مهرماه سال گذشته و در زمان ریاست شهاب الدین عزیزی خادم بر فدراسیون فوتبال بود که ایران برای گرفتن میزبانی جام جهانی 2024 فوتسال اعلام آمادگی کرد. در آن موقع، حسین شمس که رابطه نزدیکی با عزیزی خادم داشت خبر آمادگی ایران برای میزبانی در دوره بعدی جام جهانی فوتسال را رسانه ای کرد.

ایران قید میزبانی جام جهانی فوتسال را زد، کوبیدن بر طبل توخالی!

شمس در مصاحبه هایش تاکید داشت که ایران با داشتن سالن ها و هتل های استاندارد می تواند فیفا را برای اعطای میزبانی به کشورمان قانع کند و فدراسیون فوتبال طرح برگزاری این مسابقات را با هماهنگی چند وزیر تدوین خواهد نمود.

با این حال ایجاد تغییرات در فدراسیون فوتبال و برکناری عزیزی خادم از ریاست این فدراسیون، سرنوشت میزبانی ایران در جام دنیای را هم کاملاً منتفی کرد؛ هر چند که با حضور عزیزی خادم هم هیچ اقدام عملی برای این کار انجام نشده بود.

خانه فوتسال ایران در کمپ تیم های ملی

حسین شمس امروز یکشنبه در مصاحبه با وبلاگ حامد، گفت: حتی اگر آقای عزیزی خادم هنوز هم رئیس فدراسیون فوتبال بود، باز هم بحث میزبانی در جام دنیای فوتسال به جایی نمی رسید چون او اصلاً فرصت رسیدگی به فوتسال را نداشت. در سال جام دنیای فوتبال هستیم و رئیس فدراسیون به میزان کافی گرفتاری داشت. عزیزی خادم حتی کار را هم واگذار نمی کرد و می خواست یک نفره همه چیز را جلو ببرد.

شمس ادامه داد: وقتی عزیزی خادم از جام دنیای لیتوانی بازگشت و متوجه شد میزبانی این رقابت ها چه عظمتی دارد از من سئوالاتی پرسید و خواست که دنبال کارهای میزبانی جام دنیای 2024 بروم. باید یکسری فرم به چند وزیر از جمله وزیر راه، وزیر ورزش، وزیر نیرو، معاون اول رئیس جمهور و… ارسال می شد که هیچکدام از این کارها صورت نگرفت. همه چیز در حد همان شعار باقی ماند.

عزیزی خادم در تمرین تیم ملی فوتسال ایران در جام دنیای لیتوانی

دو دوره گذشته مسابقات جام دنیای فوتسال در سال های 2016 و 2021 (تعویق یک ساله به خاطر کرونا) به میزبانی کلمبیا و لیتوانی برگزار گردید. ایران برای گرفتن میزبانی این دو دوره درخواست خود را به فیفا ارائه کرد که این درخواست ها مورد قبول قرار نگرفت.

برای سال 2024، چند کشور از جمله آمریکا و مراکش خواستار برگزاری جام دنیای هستند اما به نظر می رسد شانس مراکش بیشتر از آمریکا است.

مراکش که در سال های اخیر به یکی از کشورهای قدرتمند فوتسال در دنیا تبدیل شده و بازی با تیم های بزرگ دنیا را به سادگی برگزار می نماید، در کوشش است تا فیفا را مجاب کند دوره بعدی جام دنیای را به قاره آفریقا ببرد.

قاره آفریقا تا به امروز هیچ دوره ای از جام دنیای فوتسال را میزبانی ننموده است و مراکش میخواهد به اولین کشور آفریقایی تبدیل گردد که این رویداد را برگزار می نماید.

ملاقات رئیس فیفا و رئیس فدراسیون فوتبال مراکش

طبق اعلام والریو اسکالابرلی کارشناس ایتالیایی فوتسال، مراکش گزینه جدی میزبانی جام دنیای است. به گفته والریو، فوزی لکجا رئیس فدراسیون فوتبال مراکش اخیراً سمینار سطح بالای مربیگری فوتسال را با حمایت فیفا برگزار و فیفا هم از کوشش این کشور برای توسعه فوتسال تمجید نموده است.

از سوی دیگر برگزاری جام دنیای در مراکش این فرصت را به مردم کشورهای پرتغال و اسپانیا می دهد تا به لحاظ نزدیک بودن با مراکش خود را به سادگی به این کشور آفریقایی برسانند و از تیم های خود حمایت نمایند.

مراکش اخیراً با دعوت از تیم ملی فوتسال آرژانتین، قهرمان جام دنیای 2016 و نایب قهرمان جام دنیای 2021، دو بازی تدارکاتی با این تیم برگزار کرد. مراکش در بازی اول با نتیجه 4 بر 3 پیروز شد و در ملاقات دوم با ارائه یک مسابقه تماشاگرپسند و زیبا، نتیجه را 2 به 3 واگذار کرد تا بازهم اعتبار بیشتری برای خود در فوتسال دنیا به دست بیاورد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایران قید میزبانی جام جهانی فوتسال را زد، کوبیدن بر طبل توخالی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران قید میزبانی جام جهانی فوتسال را زد، کوبیدن بر طبل توخالی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید